جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 2078
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,251,668
۴۰۰ نیاز فناورانه به شرکت‌های دانش بنیان معرفی شد (چهارشنبه 1399/06/26)

ایرنا:
مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناری ریاست‌جمهوری، بیش از ۴۰۰ نیاز فناورانه در بخش‌ها و صنایع مختلف را رصد و در سایت خود به شرکت های دانش بنیان معرفی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت علمی، یکی از اقدامات محوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شناسایی نیازهای فناورانه بخش‌ها و صنایع مختلف است. این نیازها به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ارائه می‌شود تا برای آن پاسخ‌های فناورانه بیابند.

مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با همکاری کارگزاران همکار با این مرکز و دیگر ستادها و مراکز وابسته به معاونت علمی و فناروی ریاست‌جمهوری، در تلاش هستند تا با احصاء و رصد نیازهای فناورانه صنایع و بخش‌های مختلف در کشور، زمینه همکاری این صنایع و شرکت‌های فناور را فراهم کنند.

در این راستا، مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناری ریاست‌جمهوری بیش از ۴۰۰ نیاز فناورانه را شناسایی کرده است و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با مراجعه به سایت این مرکز، در صورت داشتن توان و زمینه علمی، در حل این نیازها، همکاری کنند.

بخش کشاورزی نیز یکی از بخش‌های مهم و اشتغال‌زا در کشور محسوب می‌شود و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، یک زیست‌بوم نوآورانه وسیع برای این بخش ایجاد کرده است.

در راستای حل نیازهای فناورانه این بخش، به تازگی دو چالش متفاوت مطرح شده است. «اصلاح کود فسفاته به ‌منظور جلوگیری از نامحلول شدن و تثبیت آن در خاک» و «کاهش آب شویی و هدررفت کود اوره در مصارف کشاورزی» دو نیاز فناورانه‌ای است که به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عرصه کشاورزی عرضه شده است.

کود فسفاته از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان مواد مغذی برای رشد گیاهان است. اما این کودها حلالیت پایینی در آب دارند و بخش قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها در خاک ثبیت و از دسترس گیاه خارج می‌شوند. این مسئله علاوه بر کاهش راندمان کود فسفاته، پیامدهای زیست‌محیطی مخربی نیز به همراه دارد. از این رو هر گونه راهکاری که به کاهش انباشت فسفر در خاک منجر شود، منافع بسیاری به دنبال دارد.

به همین جهت، این چالش با هدف اصلاح کود فسفاته به‌منظور جلوگیری از نامحلول شدن و تثبیت آن در خاک، به دنبال توسعه راهکارهای پیشنهادی به منظور افزایش حلالیت کود فسفاته در آب و جلوگیری از تثبیت آن در خاک است.

کاهش آب شویی و هدررفت کود اوره در مصارف کشاورزی

بر اساس مطالعات انجام شده جمعیت رو به رشد جهان، یافتن راه‌حل‌های نوآورانه را در صنعت کشاورزی، اجتناب‌ناپذیر کرده است.  کود اوره یکی از پرکاربردترین کودهایی است که در بهره‌وری کشاورزی تاثیرگذار است و در نتیجه هر گونه راه‌حل نوآورانه برای ارتقا بازدهی آن‌ها، منافع بسیاری به دنبال دارد.

این چالش نیز به دنبال توسعه راهکارهای موجود به‌ منظور کنترل رهایش کود اوره و جلوگیری از هدررفت آن‌ در آب شویی است.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری این چالشها را ارائه کرده است. شرکت‌های دانش‌بنیان علاقه‌مند به ارائه راهکار برای این طرح‌ها می‌توانند از جایزه نقدی نیز برخوردار شوند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.