جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 18871
ميانگين بازدید: 36219
بازديد کل: 139,068,982
رییس ایمیدرو: رشد زنجیره فولاد کشور به ۴۲ میلیون تن می‌رسد (چهارشنبه 1399/06/26)

ایرنا:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: امسال با بهره‌برداری از ۲ میلیارد دلار پروژه، رشد زنجیره فولاد کشور به ۴۲ میلیون تن می‌رسد.

به گزارش ایرنا، خداداد غریب پور روز چهارشنبه در نشست بررسی مصوبات و تفاهم نامه های سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی اظهار داشت: با رسیدن تولید زنجیره فولاد به این ظرفیت، کشور به تولید واقعی ۳۲ میلیون تن دست خواهد یافت.

وی افزود: طرح های بزرگی هم در حوزه کنستانتره و گندله فولاد اجرایی شده است، به طوری که با اجرای این طرح ها به ظرفیت تولید کنستانتره ۱۰ میلیون تن رسیده و به ظرفیت تولید گندله نیز ۱۸ میلیون تن افزوده می شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه این سازمان به استان ها بر مبنای رشد و تقویت صنایع بومی است، گفت: اینکه زنجیره های تولید فولاد در چه مناطقی رشد پیدا کند تعریف شده و طرح جامع آن نیز شکل گرفته است و اگر در خراسان شمالی طرح ها و ظرفیت این امر وجود داشته باشد و اگر فضایی برای  استان باشد در طرح جامع فولاد دیده خواهد شد.

رییس ایمیدرو با بیان اینکه این سازمان آماده همکاری در زمینه اجرای طرح های معدنی و صنعتی است، اظهار داشت: ۲۵۰ میلیون یورو ارز برای تامین ماشین آلات معادن دیده شده است که از این رقم ۱۵۰ میلیون یورو مربوط به معادن بزرگ و ۱۰۰ میلیون یورو مربوط به معادن کوچک است که این استان نیز می تواند از آن استفاده کند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: بندهایی از تفاهمنامه ای که در جریان سفر ریاست جمهوری با سازمان ایمیدرو داشتیم، اجرایی خواهد شد و علاوه بر آن تفاهم نامه جدیدی نیز با سازمان ایمیدرو منعقد می شود که حجم سرمایه گذاری این سازمان را در استان افزایش خواهد داد.

محمدعلی شجاعی افزود: این تفاهم موجب خواهد شد تا ایمیدرو صنایع پایین دستی و نداشته های استان را هم به لحاظ کمی و هم کیفی ایجاد کند که حجم وسیعی از سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال را در پی دارد.

وی از مدیران خراسان شمالی خواست با بررسی ظرفیت های صنعتی و معدنی،  داشته ها و امکانات حداکثر تا یک ماه آینده خروجی این سفر تبدیل به تفاهم نامه هایی شود که با دانایی و آگاهی مدیران نوشته شده و این تفاهم نامه و بندهایی که در آن گنجانده می شود مانند حلقه های به هم متصل باشند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: مدیران طرح هایی را تعریف کنند که هم افزایی را در پی داشته باشد و براساس سند توسعه استان، شهرستان و دیدن اعتبار ارزی و ریالی، ملاحظات زیست محیطی و منابع طبیعی و داشتن بازار باشد و صنایعی تعریف نشود که اجرای آن ممکن نیست.

شجاعی خاطرنشان کرد: این بندها چهره ای از صنایع و معادن استان را ترسیم می کند که سرمایه گذاران بتوانند از این فرصت استفاده کنند و این طور نباشد که سرمایه گذاری به علت نبود امکانات و منابع مالی قدم پیش نگذارد.

وی اظهار داشت: اولویت ها و نداشته های استان باید در این بندها دیده شود و حتی بخشی از نداشته های کشور نیز دیده شود تا بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.  

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان در تابستان گذشته، ۱۳ بند در تفاهم نامه با سازمان ایمیدرو داشتیم که ۶ بند آن مربوط به مجتمع آلومینای جاجرم در خصوص افزایش ظرفیت، اجرای فاز دوم این مجتمع و تولید شمش آلومینیوم بود.

رضا فیروزه افزود: با توجه به اینکه مدت اعتبار این تفاهم نامه ۲ ساله بوده و بیش از یکسال آن گذشته است باید در اجرای این طرح ها این مولفه در نظر گرفته شود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.