جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 2907
ميانگين بازدید: 34315
بازديد کل: 139,152,570
کالاهای استراتژیک در اولویت تخلیه قرار گرفت (دوشنبه 1399/10/29)

ایسنا:
ستاد تنظیم بازار، گمرک را مکلف به جلوگیری از متروکه شدن کالاهای راهبردی موجود در بنادر کرد و با افزایش مهلت پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز برای نهاده ها و مواد اولیه تولید بخش کشاورزی که گروه کالایی آنها از ۱ به ۲ تغییر یافته، از ۶ ماه به یک سال موافقت کرد.

به گزارش ایسنا،  این تصمیم با توجه به گزارش شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص متروک شدن کالاهای اساسی شامل کنجاله سویا، ذرت، جو دامی، گوشت قرمز و گوشت مرغ در بنادر شمالی کشور به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا و تأخیر در تامین و انتقال ارز و عدم دریافت اسناد در زمان مقرر، گرفته شده است.

بر این اساس گمرک مکلف شد به منظور تأمین ذخایر راهبردی کشور توسط شرکت پشتیبانی امور دام، از متروکه شدن کالاهای یادشده موجود در بنادر جلوگیری و در اولویت تخلیه قرار گیرد.

در آبان ماه سال جاری و طی مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با رفع موانع اصلی در ترخیص کالاهای دپو شده که در اهم آن مسایل ارزی قرار داشت، ترخیص کالاهای دپو شده تسهیل و از ۱۸ آبان ماه در دستور کار قرار گرفت. حالا طبق گزارش معاون فنی گمرک ایران تا ۲۴ دی ماه، مجموع کالاهای غیر کانتینری موجود در گمرک و بنادر به بیش از ۷.۴ میلیون تن می رسد که از این میزان حدود ۴.۲ میلیون تن مربوط به کالاهای اساسی است.  

افزایش مهلت پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز برای نهاده‌های تولید کشاورزی

همچنین ستاد تنظیم بازار با افزایش مهلت پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز برای نهاده ها و مواد اولیه تولید بخش کشاورزی که گروه کالایی آنها از ۱ به ۲ تغییر یافته است، از ۶ ماه یک سال موافقت کرد.

این تصمیم هم در پی درخواست وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش مهلت استمهال پرداخت مابه التفاوت ارزی برای انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دامی بوده است.

بر این اساس مقرر شد که برای آن دسته از نهاده ها و مواد اولیه تولید بخش کشاورزی از قبیل مواد اولیه تولیدی دارو، واکسن، مواد افزودنی مورد نیاز صنعت دام و طیور و آبزیان کشور، سموم، کود و سایر نهاده‌ها و عوامل تولیدی محصولات کشاورزی که گروه کالایی آنها از ۱ به ۲ تغییر یافته، مهلت پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز از ۶ ماه یک سال افزایش یابد که کمک به تامین ارز نهاده‌های پایه و واسطه بخش کشاورزی از دیگر اهداف این تصمیم‌ بوده است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.