جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 30279
ميانگين بازدید: 35902
بازديد کل: 138,954,445
هدف گذاری برای سال 1400 - صادرات 80 میلیارد مترمکعب گاز به اروپا و آسیا (شنبه 1393/01/30)

ایرنا:
وزیر نفت گفت: افق در نظر گرفته شده برای صادرات گاز تا سال 1400، 80 میلیارد متر مکعب به ترکیه، اروپا، عراق، پاکستان و کشورهای جنوب خلیج فارس است.

به گزارش ایرنا، بی‍ژن نامدار زنگنه، در جلسه هیئت مدیره شرکت ملی نفت با اشاره به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، گفت: هم اکنون حرکت های مهمی در بعد سیاست خارجی و کمرنگ شدن تحریم های اعمالی از سوی کشورهای غربی در دست اقدام است، از این رو باید خودمان را برای انجام کارهای مهم آماده کنیم.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: صنعت نفت تنها دستگاهی است که سه بند مستقل در سیاست های اقتصاد مقاومتی را به خود اختصاص داده است، ضمن این که در بندهای دیگر نیز موارد مرتبط با این صنعت به چشم می خورد.

وی با بیان این که، به منظور تعیین سیاست های کلان صنعت نفت در سال 93 باید به بندهای مهم مورد اشاره در سیاست های اقتصاد مقاومتی، رجوع کنیم افزود: در بند 13 اقتصاد مقاومتی به مقابله با ضربه پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از طریق انتخاب مشتریان راهبردی، ایجاد تنوع در روش های فروش، مشارکت دادن بخش خصوصی در فروش و افزایش صادرات گاز و برق، پتروشیمی و فرآورده های نفتی تاکید شده است.

وزیر نفت افزود: در بندهای دیگر سیاست های اقتصاد مقاومتی به جز از سه بند اصلی نیز بر تقویت ظرفیت دانش بنیان، حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات کالاها، افزایش قدرت مقابله و کاهش آسیب پذیری اقتصادی از طریق استفاده از دیپلماسی در جهت حمایت از هدف های اقتصادی و توسعه پیوندهای راهبردی با منطقه و جهان تاکید شده است.

وی از طراحی برنامه های جدیدی که ناظر بر سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد خبر داد و گفت: برنامه های طراحی شده همان برنامه های جاری در راستای افزایش ظرفیت تولید و تولید پایدار نفت و گاز با اولویت میدان های مشترک است.

زنگنه با تاکید بر تمرکز صنعت نفت بر توسعه میدان های مشترک غرب کارون، گفت: در سال 1396 می توانیم ظرفیت تولید نفت خام و میعانات گازی را به 5.7 میلیون بشکه در روز (4.7 میلیون بشکه نفت خام و یک میلیون میعانات گازی)، افزایش دهیم.

وی با بیان این که، ظرفیت تولید گاز نیز به یک هزار میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد افزود: از 4.7 میلیون بشکه نفت خام هدفگذاری شده در سال 1396، 700 هزار بشکه در روز از میدان های غرب کارون (آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی، یادآوران و یاران) استحصال می شود.

زنگنه از برنامه ریزی برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر، خبر داد و گفت: برنامه ریزی شده تا سقف 480 هزار بشکه در روز از میعانات گازی را با ایجاد واحد های کوچک پالایشی از سوی بخش خصوصی در منطقه پارس جنوبی به فرآورده های مورد نیاز کشور و یا صادرات تبدیل کنیم.

وی از تهیه گزارش مفصلی از وضعیت توسعه ای میدان های غرب کارون برای ارجاع به رئیس جمهوری خبر داد و گفت: رئیس جمهوری برای رفع نیازمندهای صنعت نفت اعلام آمادگی کرده است.

وزیر نفت با بیان این که، بخش اصلی خوراک پتروشیمی ها را اتان، متان و ان جی ال تشکیل می دهد و باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم افزود: یکی از مواردی که باید مورد توجه شرکت ملی نفت ایران قرار بگیرد، بهینه سازی مصرف سوخت است، زیرا متاسفانه هر چه تولید می کنیم، به علت مصرف بی رویه داخلی، مصرف می شود.

وی با اشاره به مصرف بی رویه گاز در کشور افزود: با روند کنونی مصرف گاز در کشور، در صورتی که تمام فازهای پارس جنوبی نیز به بهره برداری برسند، تا 8 سال دیگر همه در بخش خانگی مصرف شده و به وارد کننده گاز تبدیل خواهیم شد.

وزیر نفت اضافه کرد: با رعایت صرفه جویی به راحتی می توان معادل یک فاز پارس جنوبی (روزانه ٢٥ میلیون متر مکعب) در مصرف گاز صرفه جویی کرد.

وی با اشاره به مصرف بالای گاز در بخش خانگی، افزود: هنوز مصارف گاز در بخش خانگی تعیین کننده است، بر این اساس باید بخشی از مصرف گاز خانگی با بهره گیری از گاز ذخیره شده مدیریت شود.

زنگنه با بیان اینکه ترمز مصرف بالاخره باید از جایی کشیده شود، افزود: با انجام اقدام های دراز مدت باید کاری کرد که ساختار مصرف از پایه اصلاح شود.

وی با بیان اینکه ذخیره سازی گاز با هدف پایداری شبکه در سال جاری به طور جدی دنبال می شود، گفت: در این خصوص باید به طرح های روزمینی ذخیره سازی و تبدیل گاز مایع به ال ان جی (LNG) برای ذخیره سازی در فصول سرد سال نیز توجه کنیم.

زنگنه با تاکید بر بهینه سازی مصرف سوخت گفت: شرکت های گاز استانی به طور مستقیم با بهینه سازی مصرف سوخت در ارتباط هستند، بر این اساس ٢ میلیون موتورخانه در کشور وجود دارد که با انجام کارهای ساده، می توان مصرف گاز را ٣٠ درصد کاهش داد.

وی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش صادرات و فروش خارجی، گفت: افق در نظر گرفته شده برای صادرات گاز تا سال 1400، 80 میلیارد متر مکعب به ترکیه، اروپا، عراق، پاکستان و کشورهای جنوب خلیج فارس است.

وزیر نفت ظرفیت پالایشی در افق 1400 را سه میلیون بشکه عنوان کرد و با اشاره به بهبود روند صادرات در ماه های پایانی سال گذشته، گفت: دلیل این امر اصرار بر این سیاست بود که تنها شرکت ملی نفت ایران فروشنده است.

وی خاطر نشان کرد: خریداران متوجه شده اند که برای خرید نفت خام تنها باید به یک مرجع که همان شرکت نفت است، رجوع کنند.

زنگنه فروش نفت خام در بورس انرژی را حرکتی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به منظور مشارکت دادن بخش خصوصی و ایجاد تنوع در روش های فروش اعلام کرد و گفت: فروش نفت خام در بورس انرژی نقطه عطفی در بازار اقتصادی کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت اتمام فازهای اولویت دار پارس جنوبی در سال اقتصاد و فرهنگ، گفت: در سال های آتی نیز باید به مرور فازهای جدید را وارد مدار کنیم که این امر بیش از نیاز به اعتبار و امکانات به مدیریت مناسب و تمرکز مدیریتی احتیاج دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی نفت، وزیر نفت با بیان اینکه سیاست های اقتصادی مقاومتی به معنای ریاضت و انزوا نیست، اظهار کرد: کمرنگ شدن تحریم ها به معنای کنار رفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی نیست بلکه به معنای تعامل با جهان برای داشتن اقتصادی مقتدر با کمترین میزان آسیب پذیری است.

وی تصریح کرد: باید با پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی به دنبال توسعه صنعت نفت از تمام جوانب از جمله منابع انسانی، پژوهش و تحقیق، افزایش ظرفیت تولید، افزایش ضریب بازیافت و اکتشافات به ویژه در مناطق مرزی باشیم.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.