جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 23428
ميانگين بازدید: 44804
بازديد کل: 138,237,785
تولید نفت ایران به2.5میلیون بشکه رسید (یک شنبه 1393/01/31)

اکونیوز:
میزان تولید نفت ایران در مارس ۲۰۱۳ با افزایش ۶۵ هزار بشکه ای نسبت به ماه قبل از آن به ۲.۹ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد، عوامل پایه ای بازار نفت با بادهای مخالف مواجه شده اند. اکنون پیش بینی شده است که تقاضای جهانی برای نفت در سال 2014، کمتر از پیش بینی های قبلی رشد داشته باشد.
بر این اساس، رشد تقاضا برای نفت در سال 2014 به طور متوسط روزانه 1.29 میلیون بشکه خواهد بود که 60 هزار بشکه نسبت به پیش بینی های قبلی کمتر است.
رشد تقاضا در چین کند است. بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی «کاهش رشد تقاضای نفت چین که از اواسط سال 2013 به وجود آمده است، همراستا با روند کلان اقتصادی ای که این کشور در پیش گرفته، ادامه یافته است.»
بر اساس آمارهای رسمی، رشد اقتصادی چین در سه ماهه ابتدایی سال 2014، به پایین ترین رقم در 18 ماه گذشته رسید. تقاضا برای نفت چین در همین بازه زمانی 0.6 درصد کاهش یافت که نشان از کاهش مصرف انرژی در این کشور داشت.
در همین حال، تولید نفت در کشورهای مختلف در حال افزایش است. بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پیش بینی می شود که تولید نفت آمریکا  در سال 2014، به طور متوسط به 8.4 میلیون بشکه در روز برسد که رشدی 14 درصدی نسبت به سال گذشته خواهد داشت. همچنین پیش بینی شده است که در سال بعد، تولید نفت آمریکا حتی به 9.1 میلیون بشکه در روز نیز برسد. در گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمده است، کاهش واردات نفت خام آمریکا تا سال 2036 ادامه خواهد یافت و تا سال 2040 نزدیک به صفر خواهد شد.
در عین حال، نفت خام لیبی نیز به آرامی و به تدریج در حال بازگشت به بازار است. توافق بین شورشیان و دولت مرکزی در طرابلس، منجر به از سر گیری برخی فعالیت های مرتبط با صدور نفت در پایانه های صادرات نفت در بندر شرقی این کشور شده است.
بر اساس اطلاعات جمع آوری شده عراق، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک پس از عربستان میزان تولید خود را به بالاترین سطح در 35 سال گذشته یعنی 3.4 میلیون بشکه در روز رسانده است.
بر اساس آمارها، ایران نیز میزان تولید نفت خود را در ماه گذشته میلادی به 2.9 میلیون بشکه در روز رساند که رشدی روزانه 65 هزار بشکه ای نسبت به ماه فوریه داشت.
از سوی دیگر، بر اساس اعلام وزارت زمین و منابع چین، حجم ذخایر نفت این کشور بزرگ مصرف کننده نفت، امسال برای هفتمین سال متوالی به بیش از یک میلیارد تن یعنی 1.08 میلیارد تن رسیده است. حجم ذخایر گاز طبیعی چین نیز رشدی قابل توجه داشته است، به نحوی که مجموع ذخایر گازی اثبات شده این کشور در سال 2013 به 616.4 میلیارد متر مکعب رسیده است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.