جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 24437
ميانگين بازدید: 36219
بازديد کل: 139,074,548
200 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت/ تقویت سازندگان داخلی درقراردادهای جدید نفتی (چهارشنبه 1393/02/03)

ایرنا:
معاون امور مهندسی وزیر نفت از پیش بینی تحقق بیش از 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت در سال های آینده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، سیدعماد حسینی در خصوص مهمترین برنامه ها و اولویت های کاری وزارت نفت گفت: در حوزه های عمومی فعالیت های متعددی در دست اقدام قرار گرفته است که از جمله آنها می توان به راه اندازی سامانه الکترونیکی خرید کالا، پروژه های متعدد برای حمایت از ساخت داخل و بازنگری در آیین نامه های تایید صلاحیت پیمانکاران و مشاوران اشاره کرد.

وی افزود: تنظیم نهایی و ابلاغ قراردادهای همسان برای برخی پروژه ها ازجمله شرکت های خدمات انرژی و قراردادهای ای پی سی، تهیه و ابلاغ فهرست بهای خدمات حوزه های تخصصی بالادست، توسعه و به روزرسانی استانداردهای صنعت نفت و ایجاد کمیته های تخصصی در حوزه مدیریت پروژه و فناوری اطلاعات ازدیگر اقدامات انجام شده در این وزارتخانه است.

معاون امور مهندسی وزیر نفت از جمله اقدام هایی که به تازگی در این معاونت شکل گرفته را ایجاد اتاق فکر و کمیته های تخصصی عنوان کرد که تاکنون سابقه نداشته است.

حسینی با بیان این که حمایت از ساخت داخل به معنای استفاده نکردن از توان مهندسی، مدیریتی و اقتصادی سایر کشورها نیست، گفت: صنعت نفت نیاز شدیدی به سرمایه گذاری و توسعه دارد و براساس آخرین برآوردها، بیش از 200 میلیارد دلار پروژه و سرمایه گذاری در صنعت نفت در سال های آینده پیش بینی شده است.

معاون امور مهندسی وزیر نفت خاطر نشان کرد: توان تولید بسیاری از تجهیزات نیز در کشور موجود است که این توان، باید به تولید انبوه برسد تا پاسخگوی نیاز فزاینده صنعت نفت باشد.

وی مساله اصلی در اتکا به ساخت داخل را وجود برخی ضعف ها در تحویل به موقع دانست که تأثیر به سزایی بر عوامل اصلی پروژه از جمله زمان، کیفیت و هزینه خواهد داشت. با رعایت این سه عامل، ساخت داخل برای بهره بردار صرفه اقتصادی خواهد داشت.



**چشم انداز ساخت داخل در حوزۀ بالادستی صنعت نفت

حسینی با بیان این که صنعت نفت در حقیقت پیشران توسعه کشور به حساب می آید، اظهار داشت: اگر لوکوموتیو این صنعت در مسیر اصلی خود قرار گیرد، سایر صنایع کشور را نیز به دنبال خود خواهد کشاند.

وی افزود: با وجود فضای بسته سالیان اخیر و فشار بسیاری که بر حوزه های مختلف اقتصاد کشور از جمله صنعت نفت و فعالان این عرصه وارد آمد، شاهد دستاوردهای ارزنده ای نیز بوده ایم.

معاون امور مهندسی وزیر نفت ابراز امیدواری کرد با گشایش های سیاسی حاصل شده و حضور قریب الوقوع شرکت های بین المللی و معتبر در صنعت نفت ایران، همزمان با رقابتی تر شدن فضای کسب و کار در این صنعت، شرکت های داخلی نیز از تجارب، دانش و فن آوری های شرکت های معتبر و سرآمد بین المللی کمال استفاده و بهره مندی را داشته باشند و شاهد موج دوم توسعه صنعت نفت کشورمان در سال های پس از انقلاب باشیم.

وی گفت: در موج نخست و با شتاب فزاینده توسعه پارس جنوبی در دوره نخست وزارت مهندس زنگنه، شاهد تولد و توسعه شرکت های سازنده و پیمانکاران توانمندی در صنعت نفت در کشور بودیم.

حسینی در خصوص حمایت صنعت از تولید داخل گفت: با وجود اینکه قانون به کارگیری حداقل 51 درصد سهم داخل، فرصت مناسبی برای حمایت از سازندگان داخلی به شمار می رود اما نگاه به سهم داخل باید در ابعادی کلان صورت گیرد.

معاون امور مهندسی وزیر نفت افزود: توسعه و تقویت ساخت داخل، به طور قطع در مدل جدید قراردادهای نفتی که مراحل نهایی بازنگری آن توسط کارگروه مربوطه در حال انجام است نیز بیش از گذشته مدنظر قرار خواهد گرفت.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.