جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 18417
ميانگين بازدید: 34839
بازديد کل: 139,131,407
واعظی: شبکه ملی اطلاعات تا آخر برنامه پنجم توسعه اجرایی می شود (دوشنبه 1393/04/30)

ایرنا:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان آنکه شبکه ملی اطلاعات از 10 سال پیش مطرح بوده، گفت: هرچند 10 سال پیش بهره گیری از این شبکه عملی نشد اما قصد داریم قبل از پایان برنامه پنجم توسعه این شبکه را راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمود واعظی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران و فعالان بخش خصوصی آی.سی.تی افزود: برغم گستردگی فعالیت شبکه ملی اطلاعات در حال حاضر همه بخشهای وزارتخانه، معاونت ها، اپراتورها و پپ ها درگیر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مراحل طراحی بدون تخصیص اعتبار انجام شده ولی برای اجرایی شدن آن نیازمند 3 تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: از چند هفته گذشته جلساتی با اپراتورها تشکیل شده و به دنبال آن هستیم که از توان بخش خصوصی برای تامین تجهیزات استفاده کنیم.

واعظی گفت: کمیته ای نیز برای تولید نرم افزار و اپلیکیشن های داخلی تشکیل شده و برای این موضوع یک اقدام عملی و طراحی صورت گرفته تا بتوانیم بودجه لازم را از دولت دریافت کنیم.

گفتنی است، شبکه ملی متشکل از زیرساخت های ارتباطی، مراکز داده توسعه یافته داخلی دولتی و غیردولتی و همچنین زیرساخت های نرم افزاری است که در سراسر کشور گسترده شده است.

این شبکه ظرفیت لازم برای ˈنگهداری و تبادل امن اطلاعات داخلی در کشور به منظور توسعه خدمات الکترونیکیˈ و ˈ دسترسی به اینترنتˈ از طریق بستر ارتباطی باند پهن سراسری برای کاربران خانگی، کسب وکارها و دستگاه های اجرایی را فراهم می کند.

این شبکه تجمیع کننده شبکه های اختصاصی، محلی و ملی در کشور است که از دو بخش اختصاصی و عمومی تشکیل می شود. بخش اختصاصی برای ارتباط و تبادل اطلاعات و خدمات دستگاه های اجرایی با یکدیگر و بخش عمومی برای ارایه خدمات به کاربران عمومی است و این دو بخش در نقاطی نظیر مراکز داده با یکدیگر اتصال دارند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.