جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 22217
ميانگين بازدید: 35647
بازديد کل: 138,912,818
آلمان و آمریکا متضرران اصلی تحریم ایران (دوشنبه 1393/04/30)

اکونیوز:
طبق گزارش منتشر شده،آمریکا در فاصله زمانی ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۲ بین ۱۳۴.۷ تا ۱۷۵.۳ میلیارد دلار از حذف صادرات به ایران، متضرر شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، گزارشی با عنوان «ضرر چندین میلیاردی هزینه‎های تحریم‎های آمریکا» توسط «شورای ملی ایرانیان آمریکا» (NIAC) منتشر شده است که به بررسی هزینه‎های تحریم‎های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.
در مقدمه این گزارش آمده‌است که با توجه بالارفتنِ هزینه استفاده از نیروی نظامی، استفاده از تحریم اقتصادی به عنوان بخشی از اعمال فشار در سیاست خارجی بیش از پیش متداول شده است: «با وجود این‌که به‌صورت تجربی ثابت شده است که تحریم‎ها تاثیر ضعیفی دارند، آمریکا در حال حاضر تحریم‎هایی علیه ده‎ها کشور اعمال می‎کند.»
بر اساس گزارش فوق، تاکنون مطالعات کمی بر روی هزینه‎های تحریم‎ها بر روی کشورهای اعمال کننده آنها، صورت گرفته است :« ایران، جایی است که تحریم‎های بی‎سابقه آمریکایی و بین‎المللی علیه آن اعمال شده. تحریم‌هایی که البته ممکن است به زودی بر اساس یک توافق بر سر برنامه هسته‎ای ملغی شود؛ فهمِ هزینه این سیاست تحریمی درباره ایران از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا هر گونه بحث درباره کاهش تحریم‎ها در مقابلِ محدود کردنِ برنامه هسته‎ای ایران بدون بررسی هزینه تحریم‏‌ها، در بهترین حالت ناقص و در بدترین حالت غلط خواهد بود.»
در بخش دیگری از این گزارش آمده است که آمریکا در فاصله زمانی ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۲ بین ۱۳۴.۷ تا ۱۷۵.۳ میلیارد دلار از حذف صادرات به ایران، متضرر شده است و در نتیجه آمریکا بیشترین ضرر را از تحریم ایران کرده است.
این برآورد تنها شامل ضرری است که به دلیل از دست دادن صادراتِ صنعتی به‌وجود آمده و دربرگیرنده تاثیرات دیگرِ تحریم‎ها از جمله بالارفتن قیمت نفت نیست.
این گزارش می‌افزاید: «علاوه بر این، از آنجا که تولید ناخالص ملی ایران کاهش یافته است، اگر تحریمی نبود، صادرات ایران از این هم بیشتر بود که باعث افزایش مضاعف هزینه‎های اقتصادی برای کشورهایی می‎شد که از نظر صادراتی متضرر شده‎اند.»
در این گزارش همچنین آمده است: «بحث عامل انسانی نیز وجود دارد که با اندازه گیری مشاغلی که با افزایش سطح صادرات به‌وجود می‎آمد. به طور متوسط، از دست دادنِ درآمد صادراتی، معادل ۵۱,۰۴۳ تا ۶۶,۴۳۶ فرصت شغلی در هر سال است. در سال ۲۰۰۸ این عدد به ۲۱۴,۶۵۷ الی ۲۷۹,۳۸۹ فرصت شغلی رسید.»
مطابق یافته‌های این گزارش، تگزاس و فلوریدا بزرگترین بازنده‎ها در زمینه فرصت شغلی محسوب می‎شوند زیرا صنایعی که در این دو ایالت قرار دارند، مورد توجه بیشتری از سوی ایران هستند.







برآورد ضرر تجاری از صادرات به ایران
(برای هر کشور بر اساس سال و به میلیارد دلار)

آلمان بزرگترین ضرر کننده اروپایی
علاوه بر آمریکا، سطح صادرات ۲۵ کشور (بزرگترین شرکای تجاری ایران در ۲۰ ساله اخیر+ مکزیک) مورد مطالعه قرار گرفته است. تحقیق تنها بر روی تجارت دو جانبه بین کشورها انجام شده است.
در اروپا آلمان با ۲۳.۱ تا ۷۳ میلیارد دلار بین سال‎های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ بزرگترین بازنده تحریم‎ها محسوب می‎شود. پس از آن ایتالیا (۱۳.۶ تا ۴۲.۸ میلیارد دلار) و فرانسه (۱۰.۹ تا ۳۴.۲ میلیارد دلار) قرار دارند.
گزارش NIA همچنین می‎افزاید بین سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲، هزینه تحریم‎ها بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیش از دو برابرِ ضررِ آمریکا بوده است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.