جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 17807
ميانگين بازدید: 36219
بازديد کل: 139,067,918
کاهش 12درصدی تورم/ اثر هدفمندی بر قیمت های تیرماه (جمعه 1393/05/10)

ايسنا:
اعلام دو مرجع آماری از تورم تیرماه بیانگر آن است که با گذشت چهار ماه از سال 1393 پیش بینی مقامات دولتی برای کاهش تورم به 25 درصد در پایان سال محقق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزای دانشجویان ایران(ایسنا)، در حالی تورم 12 ماهه یعنی مجموع تورم های ماهانه به اوج خود در 36.2 درصد در مهرماه سال 1392 رسید و با کاهش 12 درصد در 24.2 درصد در تیرماه سال جاری ثبت شد که با توجه به پیش بینی های اقتصادی مبنی بر کاهش تورم در انتهای سال 1393 به 25 درصد ممکن است در هشت ماه باقی مانده به کمتر از این رقم نیز کاهش یابد.

این در حالی است که بنابر اعلام مرکز آمار ایران شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در تیر ماه سال جاری به 189.7 رسید که نشان می دهد تورم ماهانه نسبت به ماه قبل 2.5 درصد افزایش یافته است.

اما نکته قابل تامل، افزایش ماهانه تورم تیرماه نسبت به خرداد است به گونه ای که طبق آمارهای مرکز آمار تورم ماهانه خرداد 0.8 درصد بود که در تیر ماه به 2.5 درصد افزایش یافته است که نشان می دهد به مرور آثار ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بر تورم نمود پیدا کرده است.

همچنین تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه نیز در ادامه روند کاهشی خود با کاهش دو درصدی نسبت به ماه قبل به 24.2 درصد و تورم نقطه به نقطه نیز با رشد 0.1 درصدی نسبت به ماه قبل به 14.5 درصد رسید.

بنابراین گزارش بر اساس آمار تورم بانک مرکزی نیز که هموراه کمی بیشتر از رقم مرکز آمار اعلام می شود تورم اولین ماه تابستان به 25.3 درصد رسیده که بیانگر افزایش شاخص کل به 196.8 است.

اما برخلاف آمار مرکز آمار که حاکی از افزایش تورم ماهانه در ماه گذشته است در آمارهای بانک مرکزی تورم ماهانه نسبت به ماه قبل کاهش یافته به طوری که از 1.7 در خرداد به 1.4 در تیرماه رسیده است.

همچنین تورم دوازده ماهه منتهی به تیرماه نیز در آمارهای بانک مرکزی با کاهش دو درصدی از 27.7 درصد در خرداد به 25.3 در تیرماه رسید.

در عین حال تورم نقطه به نقطه از 16.6 در خرداد به 14.4 در ماه گذشته کاهش یافت.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.