جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 1033
ميانگين بازدید: 34839
بازديد کل: 139,114,023
رونمایی از پنج محصول فناورانه جدید در پارک فناوری پردیس (سه شنبه 1393/05/28)

ایسنا:
پنج محصول فناورانه جدید شرکتهای مستقر در پارک فناوری پردیس امروز در دوازدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد رونمایی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از جمله محصولات فناورانه جدید پارک فناوری پردیس «دستگاه همودیالیز»، «کپسول‌های فشار بالا»، «موتورهای DC گشتاور بالا»، «ربات عملیاتی شبکه‌های لوله» و «آزمایشگاه همراه» است.

دستگاه همودیالیز یکی از محصولات رونمایی شده در این اجلاس است که به عنوان یک وسیله خارج از بدن نقش کلیه را برای بیماران دچار نارسایی کلیه ایفا می‌کند و نرم‌افزار این دستگاه به صورت بومی طراحی شده و قیمت آن از نمونه‌های خارجی بسیار پایین‌تر است.

همچنین کپسول‌های فشار بالا از دیگر محصولات مورد رونمایی قرار گرفته در این مراسم می‌باشد که این محصول در هواپیماهای مسافربری و عملیاتی قابل نصب است و برای خلبان در هنگام Jettison و در کابین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دانش فنی تولید این محصول که در اختیار چند کشور محدود غربی و اروپایی است توسط متخصصین کشورمان قابلیت بومی‌سازی و تولید انبوه را دارد.

از دیگر محصولات رونمایی شده در این مراسم می‌توان به موتورهای DC گشتاور بالا اشاره کرد که این محصول در یکی از مکانیزم‌های بالگردهای عملیاتی جهت کنترل حرکت سمت و رول کاربرد دارد و مورد نیاز صنایع بالگردسازی است.

با توجه به تحریمی بودن این محصول علاوه بر امکان تولید آن امکان ارائه خدمات پس از فروش آن نیز در داخل به وجود آمده است و قیمت تمام شده نمونه داخلی این محصول در حدود یک پنجم معادل نمونه خارجی آن می‌باشد.

ربات‌های عملیاتی شبکه‌های لوله نیز از دیگر محصولات رونمایی شده به شمار می‌رود که کاربرد و شدت فراگیری آن شامل نظارت مستمر بر تاسیسات لوله نظیر شبکه‌های حامل سوخت و انرژی، موجب کشف به موقع عیوب و مشکلات احتمالی و از طرفی انجام اقداماتی سریع جهت رفع آن می‌شود که این امر از خسارتهای مالی و زیست محیطی فراوانی جلوگیری می‌کند و از مزیت‌های این محصول می‌توان به ساختار کاملا بومی متناسب با نیاز صنعت کشور و منابع داخلی، طراحی چند کاربردی مجموعه در طیف وسیعی از کاربردها و مانور بالای حرکتی در انواع لوله، سطوح هموار و مخازن یاد کرد.

آزمایشگاه همراه نیز از دیگر محصولات مورد رونمایی قرار گرفته در دوازدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس است که این بسته به عنوان آزمایشگاه همراه در زمینه اپتیک، الکتریسیته و مخابرات طراحی و تولید شده و امکان تدریس همزمان و انجام آزمایش‌های مرتبط را برای معلمان میسر می‌کند.

در صورت تجهیز تمام مدارس کشور طی یک دوره پنج ساله در حدود 30 میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت خواهد گرفت.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.