جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 1601
ميانگين بازدید: 33892
بازديد کل: 139,185,928
کاهش جذابیت دلار برای سرمایه گذاران و سفته بازان (سه شنبه 1393/05/28)

ایرنا:
با کاهش نوسانات و روند نزولی نرخ دلار در ماه های گذشته نه تنها جذابیت دلار برای سرمایه گذاران کاهش یافته بلکه سفته بازان نیز دیگر اقبالی به این بازار ندارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، بازار ارز در هفته های گذشته شاهد نوسانات محدود ارزها به ویژه دلار بود که این امر جذابیت را برای سرمایه گذاران این حوزه بسیار کم کرده است.

تغییرات نرخ بانکی ارزها و افزایش آن از رقم مصوب بودجه (2650 تومان) در روزهای اخیر و تداوم نزول نرخ دلار در بازار آزاد نشان از اجرای فوری سیاست اصلی دولت که همان حرکت آرام و تدریجی به سمت تک نرخی شدن ارز است، دارد.

البته بازار ارز در آغاز به کار خود در هفته قبل با افت قیمت ارزها همراه شد که در این میان پوند انگلیس به علت تضعیف برابریش در برابر دلار در بازارهای جهانی کاهش بیشتری را متحمل شد و ارزشش با افت 30 تومانی به 5260 تومان رسید.

اما بازار ارز کار خود را در ابتدای هفته جاری همانند پایان هفته گذشته آغاز کرد و نرخ هر دلار آمریکا را در روز شنبه هفته جاری مانند پنجشنبه هفته گذشته 3120 تومان تعیین کرد.

همچنین نرخ هر یورو در روز ابتدایی هفته جاری در بازار آزاد مانند هفته گذشته 4180 تومان بود و هر پوند نیز با 40 تومان افت 5230 تومان قیمت خورد.

در همین حال صرافان بازار ارز روز یکشنبه نرخ هر دلار آمریکا را با 15 تومان افت 3105 تومان، هر یورو را با 15 تومان افت 4165 تومان و هر پوند را با 80 تومان افت 5150 تومان قیمت گذاری کردند.

بازار ارز روز دوشنبه (دیروز) نیز به روند نزولی خود ادامه داد به نحوی که نرخ هر دلار آمریکا با شش تومان افت نسبت به روز قبل از آن( یکشنبه) 3099 تومان، نرخ هر یورو با 5 تومان افت 4160 تومان تعیین شد البته در این میان نرخ هر پوند با 30 تومان رشد 5180 تومان قیمت خورده بود.

با توجه به تغییرات کاهشی نرخ ها در بازار ارز که در نتیجه سیاست های دولت تحقق یافته نه تنها سفته بازان بلکه سرمایه گذاران که در سال های گذشته در این بازار جولان می دادند اکنون از آن خارج شده اند.

البته با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد و رشد نرخ بانکی آن در هفته های اخیر به نظر می رسد اقتصاد کشور بزودی شاهد ارز تک نرخی باشد که این امر جذابیت سرمایه گذاری در این بازار را بیش از پیش برای سرمایه گذاران کاهش خواهد داد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.