جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 1
ميانگين بازدید: 37909
بازديد کل: 138,827,467
تولید محصولات کشاورزی در خارج از کشور/ همکاری‌های دو جانبه ایران و کنیا افزایش می‌یابد (سه شنبه 1393/05/28)

خبرگزاری فارس:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران موضوع کشت فراسرزمینی و تشویق شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران ایرانی برای تولید برخی محصولات کشاورزی در خارج از کشور را در دستور کار قرار داده و در این رابطه منتظر موافقت کنیا برای واگذاری یا اجاره زمین است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، در دومین روز از ششمین اجلاس کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و کنیا که عصر امروز با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و امینه محمد وزیر امور خارجه و تجارت بین‌المللی کنیا برگزار شد گفت: امیدوارم دستاوردهای سازنده اجلاس تهران به ویژه با حضور سرکار خانم امینه محمد به عنوان رئیس کنیایی اجلاس، فصل نوینی در روند مناسبات دو کشور ایجاد کند.

وی افزود: اهداف نوین مناسبات خارجی جمهوری اسلامی ایران براساس مصالح نظام و منافع ملی، با راهبرد خردورزی، امید و عزت، حکمت و مصلحت برای ارتقای جایگاه و اعتبار کشور در عرصه‌های ممتاز جهانی و تعامل مؤثر با کشورهای دوست، مستقل و غیر متعهد برنامه‌ریزی می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ایران اظهار داشت: در رویکرد بین‌المللی دولت جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اصول تدبیر در امور، احترام متقابل و امید برای رفع محرومیت از چهره جهان و دستیابی به صلح و آرامش، همکاری‌های دو جانبه با کشورهای حوزه آفریقا از اهمیت خاصی برخوردار است.

حجتی اظهار داشت: بدون تردید در این راستا کشور کنیا با توجه به پیشینه تاریخی و روابط فرهنگی دو کشور، یکی از اولویت‌های ارجح در دستور کار همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و بازدید متقابل هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور تأکیدی مجدد بر عزم و اراده موجود برای تعمیق روز افزون مناسبات فی‌مابین است.

وی افزود: بنا به مسئولیت خود در وزارت جهاد کشاورزی، مدیریت تعدادی از کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشورهای مهم حوزه آفریقا را برعهده دارم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با بیش از دو دهه فعالیت کارآمد نیروهای متخصص و متعهد خود در عرصه‌های سازندگی و عمرانی در آفریقا، کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشته است و ما امروز عهد و پیمان خود را با ملت بزرگ آفریقا و به ویژه ملت سرفراز کنیا تجدید می‌‌کنیم.

حجتی با بیان اینکه از آخرین اجلاس دو کشور، 6 سال می‌گذرد گفت: روند تحقق اهداف ترسیم شده پنج اجلاس گذشته، به فراخور توانمندی‌ها و امکانات موجود دو کشور، پیشرفت مورد انتظار و مطلوب را در پی نداشته است، از این‌رو امیدوارم اجلاس تهران با راهبردی کارآمد، ضمن یافتن راه حل مشکلات و تنگناهای بازدارنده در مسیر پیشبرد تفاهمات قبلی، اولویت‌های همکاری‌های دو جانبه را با بهره‌گیری از ساز و کارهای مؤثر تبیین نماید و در چارچوب برنامه‌ریزی اجرایی هدفمند و زمان‌بندی منسجم روند دستیابی به اهداف مورد نظر تسهیل گردد.

وی افزود: با توجه به اهمیت مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور، در اجلاس ششم برنامه‌ریزی لازم با اتخاذ ابزارهای قانونی مورد نیاز، جهت پیشبرد برنامه‌های مقرر مورد انتظار بوده و از سوی دیگر با توجه به نزدیکی دیدگاه‌ها و مواضع سیاسی دو کشور، ضرورت گسترش روابط دیپلماتیک نیز در دستور کار اجلاس تهران قرار دارد.

حجتی بیان داشت: در اجلاس ششم، تبیین راهکارهای اجرایی و پیشبرد همکاری‌های دوجانبه در دستور کار است و بدیهی است در وهله نخست، تکمیل امضای اسناد پایه‌ای در بخش‌های اقتصادی و تجاری، تهیه و امضای اسناد مکمل در بخش‌های فنی و اقتصادی مستلز برون رفت از وقفه نسبتاً طولانی و رکود فعلی در روابط دو کشور است.

وزیر جهاد کشاورزی ایران اظهار داشت:  از سوی دیگر ضمن حمایت از فعالیت شرکت‌های خصوصی ایرانی در بخش‌های مختلف، باید زمینه‌سازی مناسبی برای بهره‌برداری از فرصت‌های جدید همکاری علمی، فنی، بهداشتی و فرهنگی مورد نظر و مورد اهتمام طرفین فراهم شود.

حجتی با بیان اینکه همکاری‌های کشاورزی نیز به عنوان یکی از محورهای اساسی در مناسبات دو کشور مطرح است، اظهار داشت: کشور ایران با داشتن تنوع اقلیمی و آب و هوایی، گستردگی عرصه کشور، منابع غنی ژنتیکی، دانش کشاورزی و فراهم بودن زیرساخت‌ها، شرایط مناسبی را برای تولید انواع محصول در حجم قابل توجه فراهم آورده و این بخش دارای پتانسیل‌های زیاد و از بخش‌های کلیدی اقتصاد کشور است که می‌تواند با شرایط موجود کشور کنیا، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های دو جانبه این بخش باشد.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران موضوع کشت فراسرزمینی و تشویق شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران ایرانی برای تولید برخی محصولات کشاورزی در خارج از کشور را در دستور کار خود قرار داده است و اگر دولت کنیا زمینه واگذاری یا اجاره زمین‌های کشاورزی به شرکت‌های ایرانی را فراهم کند، موقعیت مناسبی برای توسعه همکاری‌های کشاورزی فراهم خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: انتظار می‌رود با تفاهمات وزارتخانه‌‌های کشاورزی دو کشور، چشم‌انداز همکاری‌های دو جانبه ترسیم شود و من ضمن تأکید بر نقش تعیین کننده همکاری بخش‌های غیر دولتی دو کشور، از حضور و فعالیت شرکت‌های فعال خصوصی و صاحبان صنعت و سرمایه استقبال و حمایت می‌نمایم.

حجتی گفت: امیدوارم این اجلاس، مشارکت بخش‌های غیر دولتی در تعاملات دو جانبه را به ارمغان بیاورد و لازم می‌دانم پیشاپیش از تلاش‌های ارزنده هیأتهای کارشناسی دو کشور که در جوی دوستانه مقدمات لازم را برای ارتقای سطح تفاهمات دو جانبه در این اجلاس فراهم آورده‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: دستاوردهای اجلاس تهران می‌تواند دورنمای امیدبخشی را برای گسترش و رشد روابط دو کشور ترسیم نماید و انتظار می‌رود با حمایت‌ همه جانبه و منسجم دو کشور دوست، مناسبات ایران و کنیا به عنوان الگوی تعامل و همگرایی بین‌المللی تبیین گردد.

بر اساس این گزارش: در پایان مراسم ششمین اجلاس کمیسیون‌های مشترک همکاری اقتصادی ایران و کنیا تفاهمنامه همکاری اقتصادی و علمی بین ۲ کشور به امضا رسید.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.