جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 11537
ميانگين بازدید: 33892
بازديد کل: 139,195,864
دستورالعمل صدور جواز تاسیس برای 10رشته بخش صنعت و معدن ابلاغ شد (سه شنبه 1393/05/28)

ایرنا:
معاونت برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: دستورالعمل صدور جواز تاسیس برای رشته فعالیتهای خاص صنعتی و معدنی در قالب 10 رشته مشخص و ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی وزارتخانه نامبرده، تولید بالگرد و هواپیمای مسافربری، تولید شناورهای با ظرفیت بالای پنج هزار تن، خودروهای سواری و تجاری، صنایع معدنی شامل زنجیره فولاد از کنسانتره سنگ آهن تا نورد، آلومنیوم از آلومینا تا شمش آلومنیوم از جمله رشته هایی محسوب می شوند که برای آنها دستورالعمل جواز تاسیس صادر شد.

همچنین اقلام سرب و روی از فرآوری خاک تا شمش، مس از کنسانتره تا مس کاتد، طلا از فرآوری خاک تا شمش، پالایشگاه نفت و صنایع بالادستی پتروشیمی در مجموع 10 رشته صنعتی و معدنی هستند که دستورالعمل صدور جواز تاسیس برای آنها صادر شد.

براساس این ابلاغیه، واحدهای فرآوری مواد معدنی موضوع ماده 90 آیین نامه اجرایی قانون معادن مشمول این دستورالعمل نبوده و امور مربوط به آنها توسط معاونت امور معادن و صنایع معدنی انجام می شود.

براساس شبکه یادشده، این اقدام با توجه به کشوری بودن برخی از فعالیت های صنعتی و معدنی و ضرورت درنظر گرفتن سیاستهای یکپارچه در بهره برداری از مزیتهای نسبی اعم از منابع طبیعی مانند معادن، نفت و گاز و زیرساخت های مرتبط، بازار داخلی و صادراتی جنبه منطقه ای و استانی نداشته لذا هر تصمیم ناهماهنگ می تواند موجب اتلاف منابع سرمایه گذاران و ایجاد عدم توازن در زنجیره تولید شود.

جواز تاسیس و تمدید مجوز این گونه طرح های صنعتی و معدنی براساس ضوابط صادره، توسط معاونت طرح و برنامه و پروانه های بهره برداری توسط معاونت امور معادن و صنایع معدنی و امور صنایع وزارت متبوع برحسب مورد از این پس صادر می شود.

وزارت صنعت و معدن وتجارت در این ابلاغیه آورده است، صدور جواز تاسیس و تمدید آن منوط به احراز شرایط و ارائه مدارک و مستندات عمومی و خاص رشته ای بوده واصلاح جواز تاسیس و مجوز توسعه نیز در چارچوب ضوابط همین دستورالعمل انجام می شود.

پس از صدور جواز تاسیس طرح و پروانه بهره برداری درستاد وزارت متبوع، کلیه اقدامات اجرایی مشابه سایر طرح ها در سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها انجام می گیرد.

اطلاعات بیشتر در این خصوص در پورتال وزارت صنعت،معدن وتجارت قرار دارد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.