جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 33634
ميانگين بازدید: 34315
بازديد کل: 139,183,297
استاندارد سازی محصولات از اولویت های راه یابی به بازار جهانی است (جمعه 1393/08/02)

ايرنا:
معاون سازمان ملی استاندارد کشور گفت: استاندارد سازی و افزایش کیفیت محصولات داخلی از مهم ترین اولویت های لازم برای راه یابی به بازارهای جهانی است.

" وحید مرندی مقدم" روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اراک افزود: استاندارد مطمئن ترین و تنها راه توسعه پایدار است و با افزایش کیفیت محصول های داخلی می توان در بازار های جهانی حضور پررنگ و تعیین کننده داشت.

نظارت بر اجرای استاندارد ادامه داد: واحدهای تولیدی برای حضور در بازار های جهانی باید از مرزهای استانداردهای ملی و داخلی عبور کنند و بتوانند هماهنگ با تولید کنندگان جهانی رقابت کنند.

وی افزود: در عرصه تولید با تامین نیاز داخلی و صادرات می توان در بازار رقابت باقی ماند و با توجه به استانداردهای جهانی، خدمات پس از فروش و برندسازی؛ میزان رضایت مشتری را افزایش داد.

وی گفت:برای افزایش بستر استاندارد سازی در کشور 700 قلم کالا مشمول استانداردهای اجباری هستند و حدود 26 هزار کالا نیز تحت استاندارد ملی قرار دارد و سه هزار استاندارد جدید در دست تدوین است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد کشور از اجرای مدل خوداظهاری استاندارد در کشور خبر داد و گفت: در این مدل شرایطی فراهم شده است که ارزیابی استاندارد تولیدکننده را بپذیریم و استاندارد خود اظهاری برای کالاها صادر شود.

مرندی مقدم افزود: با این روش می توان از تولیدکنندگان و دستگاه های اجرایی کمک گرفت تا تمام کالاها تحت پوشش استاندارد قرار بگیرند و اگر خلاف آن ثابت شود مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: رعایت استانداردها لازمه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حضور در بازار های جهانی و افزایش صادرات است.

" محمد حسین مقیمی " افزود: برای اینکه در بازار های جهانی حضوری مستمر داشته باشیم باید کیفیت کالاهای تولیدی روز به روز افزایش یابد و از صادرات کالاهای بی کیفیت و بدون استاندارد جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه توسعه بدون رعایت استاندارد ممکن نیست، ادامه داد: این یک واقعیت انکار ناپذیر است که امروزه استاندارد بخشی جدا ناپذیر از زندگی مردم یک جامعه است.

استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: استاندارد و لزوم توجه به رعایت آن، یک موضوع حاکمیتی است و مردم از حکومت انتظار تامین سلامت خود را دارند، بنابراین ارگان های دولتی وظیفه ممانعت از ارائه محصولاتی بی کیفیت به بازار مصرف را دارند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این نشست گفت: مهم ترین شاخصه بهره وری در تولید کالاها استاندارد است و باید از آن برای توسعه اقتصادی جامعه بهره برداری شود.

حجت الاسلام والمسلمین" حکمت علی مظفری " افزود: استاندارد سازمانی حاکمیتی است و باید برای تحقق حقوق شهروندان بر نحوه تولید و کیفیت تولیدات نظارت کامل داشته باشد.

وی ادامه داد: استاندارد از حقوق مسلم شهروندان است و کوتاه آمدن از استاندارد سازی خیانت مسلم در حق جامعه و شهروندان است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: رعایت استاندارد در تولیدات موجب افزایش رقابت پذیری کالاهای داخلی وحضور در بازار ها جهانی می شود.

نماینده تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی نیزدر این نشست گفت: با توجه به رویکرد نوین استاندارد سازی در جهان و ابعاد فرابخشی مقوله استاندارد در کشورهای مختلف جهان؛ افزایش استاندارد ملی در راستای حمایت از تولید ملی و افزایش کیفیت محصولات و خدمات تولیدی بسیار ضروری است.

" عباس صلاحی " افزود: کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندرد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد است.

وی ادامه داد: استاندارد باید در میان افراد به خصوص در مواردی که استاندارد اجباری اعلام شده، اعتماد سازی کند و پرداخت تسهیلات باید بر اساس افزایش کیفیت کالاها انجام شود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.