جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 8796
ميانگين بازدید: 33892
بازديد کل: 139,193,123
ایران دررتبه پانزدهم دریانوردی جهان قرار دارد (سه شنبه 1393/08/06)

ایرنا:
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: جایگاه ایران در بین 170 کشور عضو سازمان جهانی دریانوردیIMO به رتبه پانزدهم ارتقا یافت.

"علی استیری" روز سه شنبه در آیین گشایش همایش مدیران سازمان بنادر و دریانوردی کشور در سالن همایش های مرکز بین المللی رشد قشم افزود: ارائه سندهای کاربردی و تخصصی توسط متخصصان دریایی کشور برای بهبود کدها و مقررات سازمان جهانی دریانوردی موجب کسب این رتبه شده است.

وی با اشاره به پیوستن سازمان بنادرو دریانوردی به کنوانسیون کار دریانوردانی(MLC) و اجرایی شدن این کنوانسیون از خرداد 94 در کشور گفت: تمهیدات لازم برای اجرایی شدن این کنوانسیون و رعایت حداکثری الزامات آن در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گفته وی بهبود شرایط استخدام، ساعت کار و مرخصی، امکانات رفاهی، غذا و بهداشت، مراقبت های پزشکی و مسائل امنیتی دریانوردان نیز از جمله مواردی است که چالش ها و راهکارهای آن در این همایش به بحث گذاشته می شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه توانمند سازی نیروی انسانی در حوزه دریانوردی و ایجاد یکپارچگی اجرایی در مدیریت بخش های حمل و نقل دریایی از اهداف دیگر این همایش است، اضافه کرد: در این همایش ابعاد مختلف مباحث دریایی و تجاری آن ارزیابی و بررسی می شود و راهکارهای عملی بهبود کیفیت دریانوردی با همکاری متخصصان این حوزه فراهم می شود.

استیری تامین و حفظ ایمنی دریایی بویژه ارائه کیفی خدمات جستجو نجات دریایی را یکی دیگر از مباحث این همایش عنوان کرد و گفت: اجرای موثر کدهای رسیدگی به سوانح دریایی با تدوین راهکارهای پیشگیرانه برای کاهش سوانح دریایی بویژه در شناورهای سنتی مورد ارزیابی مدیران این بخش قرار می گیرد.

به گفته وی به منظور پوشش حداکثری خدمات جستجو و نجات دریایی در نقاط پر ترافیک و حادثه خیز با افزوده شدن شش فروند شناور ناجی به ناوگان دریایی کشور تعداد این شناورها به 16 فروند می رسد.

معاون امور دریایی و عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به شعار امسال سازمان جهانی دریانوردی مبنی بر نظارت بر اجرای موثر مقررات بین المللی دریایی در بنادر و کشتی ها اشاره کرد و یادآور شد: روش های مقابله با آلودگی دریایی در این همایش به بحث و گفتگو گذاشته می شود.

وی از نظارت کارشناسان بر اجرای دقیق مقررات دریایی حمل کالا و مسافر خبر داد و افزود: اجرای دقیق کنوانسیون آب توازن کشتی ها و تخلیه آن 200 مایل دریایی قبل از ورود به منطقه دریایی عمان با توجه به آسیب پذیر بودن منطقه خلیج فارس به لحاظ زیست محیطی از برنامه های پیشگیرانه این سازمان در سال جاری است.

آب توازن کشتی ها، آب بازیافت آنها است که موجب ورود گونه های خطرناک دریایی از یک منطقه به منطقه دیگر می شود.

این همایش با حضور مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی کشور، مدیران کل و معاونین امور دریایی ادارات بنادر و دریانوردی هفت استان ساحلی به همراه کارشناسان و متخصصان این صنعت، روزهای ششم و هفتم آبان ماه 93 در جزیره قشم برگزار می شود.

استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، گلستان، مازندران و گیلان استان های ساحلی کشور هستند که مباحث دریانوردی این استان ها تحت مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی در تهران انجام می شود.

این نشست امسال به میزبانی استان هرمزگان که با دو هزار و 238 کیلومتر مرز ساحلی بزرگترین استان دریایی کشوراست در جزیره قشم برگزار می شود.

مجتمع بندری شهید رجایی بزرگترین بندر تجاری و بندر شهید حقانی بزرگترین بندر مسافری و همچنین بنادر جزیره قشم بعنوان پرتردد ترین بنادر مسافری کشور در این استان قرار دارد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.