جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 10103
ميانگين بازدید: 35570
بازديد کل: 139,089,699
افزایش تولید گاز کشور به 330 میلیارد مترمکعب تا سه سال آینده/ سهم 18 درصدی پالایشگاه فجر جم در تامین گاز (سه شنبه 1393/09/25)

ایرنا:
مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم با اشاره به سهم 18.3 درصدی پالایشگاه فجر جم در تامین گاز کشور، گفت: در سه سال آینده و با دو برابر شدن تولید، حجم تولید گاز کشور به 330 میلیارد مترمکعب در روز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، هادی هاشم زاده فرهنگ روز سه شنبه در نشست خبری با تشریح عملکرد پالایشگاه گاز فجر جم، اظهار داشت: پالایشگاه فجر جم از قدیمی ترین و بزرگترین پالایشگاه های کشور است که کار خود را از سال 1367 و پس از بهره برداری از میادین گازی نار و کنگان آغاز کرد.

وی با بیان اینکه 8 واحد پالایشی در این پالایشگاه در مدار فعالیت قرار دارند، افزود: با اجرای طرح های توسعه ای ظرفیت تولید گاز از 85 به 110 میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم ادامه داد: با انتقال گاز فازهای 6،7 و 8 پارس جنوبی ظرفیت تولید گاز پالایشگاه به 125 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

هاشم زاده فرهنگ با بیان اینکه خوراک پالایشگاه فجر جم از سه مخزن گازی نار، کنگان و پارس جنوبی دریافت می شود، گفت: گاز شیرین، ال.پی.جی و میعانات گازی از محصولات این پالایشگاه به شمار می روند.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم اظهار داشت: میعانات گازی این پالایشگاه از پایانه صادراتی بندر سیراف به بازارهای جهانی منتقل می شود.

هاشم زاده فرهنگ با اشاره به افزایش بی سابقه تولید گاز کشور، گفت: در سه سال آینده با دوبرابر شدن تولید، حجم تولید گاز کشور به 330 میلیارد مترمکعب در روز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه 18.3 درصد گاز کشور توسط پالاشگاه فجر جم تامین می شود، خاطرنشان کرد: براین اساس قرار است 50 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز پالایشگاه فجر جم افزوده شود.



** تولید سالانه 10 میلیون میعانات گازی

مدیر مهندسی و توسعه پالایشگاه فجر جم نیز در این نشست خبری اظهار داشت: در سال گذشته 10 میلیون مترمعکب میعانات گازی در این پالایشگاه تولید شده است.

حسین شمشیری افزود: 32 میلیارد مترمکعب گاز شیرین و 45 هزار تن ال پی جی نیز در این پالایشگاه تولید می شود.

مدیر مهندسی و توسعه پالایشگاه فجر جم ادامه داد: در هشت ماه نخست سال جاری نیز 19.7 میلیارد مترمکعب گاز در این پالایشگاه تولید شده است.

وی گفت: در هشت ماه نخست سال جاری 1.9 میلیارد مترمکعب گاز ترش از پارس جنوبی، 17.1 میلیارد مترمکعب از مخزن های نار و کنگان دریافت شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه شرکت ملی گاز قرار است 50 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید این پالایشگاه اضافه شود و در حال حاضر روند اجرای این پروژه آغاز شده است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.