جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 34167
ميانگين بازدید: 34315
بازديد کل: 139,183,830
رشد ۲۳ درصدی اعتبارات کشاورزی در لایحه بودجه ۹۴/اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه آبیاری نوین (سه شنبه 1393/09/25)

خبرگزاری فارس:
معاون برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که در لایحه بودجه ۱۳ هزار میلیارد ریال برای توسعه ابیاری نوین اختصاص می‌یابد، از رشد ۲۳ درصدی کل اعتبارات بخش کشاورزی در سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری به اهم وضعیت اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی در لایحه بودجه سال 94 پرداخت و گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کل کشور شامل ملی و استانی در لایحه بودجه سال 94 برابر 477 هزار میلیارد ریال است که نسبت به قانون بودجه سال 93 معادل 412 هزار میلیارد ریال برابر 15.8 درصد رشد داشته است.

وی افزود: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه در لایحه بودجه 94 در قالب 7 فصل، 29 برنامه و 115 طرح با اعتبار 14 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده که نسبت به اعتبار مشابه قانون بودجه سال 93 برابر 11 هزار میلیارد ریال و رشدی معادل 23 درصد داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی فصل کشاورزی و منابع طبیعی در لایحه بودجه سال 94 در قالب 22 برنامه و 82 طرح با اعتبار 10534.9 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که نسبت به اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی فصل کشاورزی و منابع طبیعی قانون بودجه سال 1393 معادل 7870.8 میلیارد ریال برابر 33.8 درصد رشد داشته است.

بخشنده اظهار داشت: همچنین به منظور اجرای عملیات توسعه روش‌های نوین آبیاری مبلغی بین 1250 تا 1300  میلیارد تومان در لایحه بودجه سال 93 پیش‌بینی شده است

21عاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: همچنین 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی در سال 94 جهت سپرده‌گذاری نزد بانک‌های دولتی و خصوصی داخلی به منظور پرداخت تسهیلات به بخش‌ غیر دولتی به صورت ریالی در بخش آب و کشاورزی از جمله صنایع تبدیلی، صنایع تکمیلی و منابع طبیعی و همچنین محیط زیست در قالب جزء (د) تبصره 5 لایحه بودجه سال 1394 اختصاص یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به جهت‌گیری‌های لایحه بودجه سال 94 اعتبار دستگاه‌ها و طرح‌های حاکمیتی نظیر سازمان حفظ نباتات در طرح‌های مبارزه تلفیقی علیه آفات و توسعه و تجهیز قرنطینه نباتی کشور 183 درصد رشد و اعتبار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در طرح‌های آبخیزداری 106 درصد رشد و مقابله با بیابان‌زایی 54 درصد رشد داشته است.

بخشنده اعتبار مبلغ 150 میلیارد ریال با عنوان ارتقای ضریب خود اتکایی در تولید به محصولات راهبردی کشاورزی عنوان کرد و گفت: مبلغ 300 میلیارد ریال (100 میلیارد ریال هزینه‌ای و 200 میلیارد ریال تملک دارایی) در قالب جزء 133 ردیف متفرقه 530 هزار با عنوان موضوع درآمد حاصل از اخذ عوارض از واردات میوه و سبزیجات و سموم کشاورزی برای اولین بار به سازمان حفظ نباتات کشور یافت.

وی افزود: همچنین مبلغ هزار میلیارد ریال با عنوان ساماندهی، تولید، فرآوری، تجارت، تبلیغ و خرید تضمینی چای کشور در بودجه سال 94 اختصاص یافت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص مبلغ 600 میلیارد ریال با عنوان اعتبار موضوع ماده 5 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و هزینه‌های سنددار کردن اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: مبلغ 2500 میلیارد ریال بابت فروش ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی به نام وزارت جهاد کشاورزی در بودجه سال 94 منظور شده است.

وی در خصوص اعتبارات هزینه‌ای گفت: اعتبارات هزینه‌ای کل کشور در لایحه بودجه سال 94 برابر با 20 درصد رشد دارد و اعتبارات هزینه‌ای وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه ملی در لایحه بودجه سال 94 نسبت به اعتبار مشابه قانون بودجه سال 93 معادل 23 درصد رشد را نشان می‌دهد.

بخشنده اظهار داشت: در لایحه بودجه سال 94 مبلغ 1200 میلیارد ریال بابت جذب مهندسان ناظر تولیدات کشاورزی به اعتبارات هزینه‌ای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها اضافه شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی، اظهار داشت: هزینه مربوط به اعتبار اخذ مابه‌التفاوت از کالاهای وارداتی از مبلغ 200 میلیارد ریال در قانون بودجه سال 93 به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال در لایحه بودجه سال 94 کل کشور افزایش یافته است.

بخشنده اظهار داشت: همچنین 50 هزار میلیارد ریال به عنوان یارانه خرید تضمینی گندم (یارانه نان) در لایحه بودجه سال 94 اختصاص یافته است.

وی در مورد تأمین اعتبار طرح‌های آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: از محل مازاد درآمدهای نفت و میعانات گازی در لایحه بودجه سال 94 تا 85 درصد از هزینه‌های اجرای عملیات آب و خاک، کشاورزی به عنوان سهم دولت به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: همچنین در مناطق محروم و بهره‌بردارانی که در احداث شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی مشارکت کرده باشند، از پرداخت سهم نقدی مشارکت در احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی معافند.

بخشنده اظهار داشت: 140 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید تضمینی گندم، جو، ذرت و دانه‌های روغنی تولیدی داخلی در قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی در بودجه سال 94 منظور شده است.

بخشنده اظهار داشت: در لایحه بودجه سال 94 منظور شده تا کشاورزانی که در اثر حوادث غیر مترقبه از جمله خشکسالی خسارت دیده‌اند و قادر به پرداخت حق بیمه اجتماعی در مورد مقرر نشده‌اند، از پرداخت جریمه برای مدت معذوریت معاف شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در بودجه سال 94 کلیه بانک‌های کشور اعم از دولتی و غیر دولتی و مؤسسات مالی و صندوق‌های حمایتی که به بخش کشاورزی تسهیلاتی پرداخت کرده‌اند، موظفند با پرداخت وام‌های اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که دچار خسارت خشکسالی یا سرمازدگی و یا آفات و بیماری‌های همه‌گیر و یا حوادث غیر مترقبه و یا آتش‌سوزی غیر عمدی شده باشند، را با تأیید کارگروه متشکل از نمایندگان جهاد کشاورزی، بانک مربوط در شهرستان و صندوق بیمه کشاورزی شهرستان و فرمانداری مربوطه مشروط به تأمین بار مالی اضافی از محل اعتبارات به مدت 3 سال مهلت دهد.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی خرید و تجهیزات امداد هوایی و ناوگان اطفای حریق جنگل‌ها در ماده 19 بودجه سال 93 تصویب شده که این هلیکوپترها چند منظوره است و بین وزارت جهاد کشاورزی، هلال احمر و سازمان امداد و نجات مشترک است.

وی همچنین اظهار داشت: دولت برای سال 94 در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مبلغ 52 هزار میلیارد ریال یارانه برای کمک به بخش تولید پیش‌بینی کرده که سهم هر بخش را هیأت وزیران تعیین خواهد کرد.

وی افزود: این مبلغ برای سال 93 معادل 4 هزار و 800 میلیارد تومان بوده که هزار میلیارد تومان آن امسال به بخش کشاورزی تعلق می‌گیرد.

بخشنده در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال 93 چند اعتبار خارج از بودجه به بخش کشارزی تعلق گرفت که یکی از آنها رقمی معادل 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تسطیح و یکپارچه‌سازی 550 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام بود.

وی اظهار داشت: مبلغ 500 میلیون دلار معادل 1400 میلیارد تومان برای نوسازی 46 هزار هکتار از دشت‌های زابل خارج از بودجه 93 به بخش کشاورزی تعلق گرفت.

وی افزود: در خارج از بودجه سال 93 رقمی دیگر به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یافت که آن مبلغ 8 میلیارد دلار معادل 20 هزار میلیارد تومان است که این رقم بین 2 وزارتخانه جهاد کشاورزی و وزارت نیرو برای تأمین آب، شبکه‌های یک و 2 و شبکه‌های 3 و 4 آبیاری و تجهیز و نوسازی سیستم‌های آبیاری مشترک است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در مجموع مبلغ 10 میلیارد دلار دولت تعهد کرده که بعد از 2 سال تنفس در 6 قسط مساوی و در طی 6 سال به صندوق توسعه ملی بازگردانده شود.

وی گفت: بودجه تبدیل سیستم‌های آبیاری سنتی به تحت فشار در حاشیه دریاچه ارومیه به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و اعتباراتی در قالب تسهیلات و تأسیس گلخانه هم در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است که این اعتبار هم خارج از بودجه سال 94 است.

وی افزود: برای عملیاتی کردن طرح‌های آب و خاک حوزه دریاچه ارومیه و سیستم‌های گلخانه‌ای مبلغ 338 میلیارد تومان برای سال 93 ابلاغ شده است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.