جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 33664
ميانگين بازدید: 34839
بازديد کل: 139,146,654
ایران و ترکیه موتور محرک اجلاس دی هشت (پنج شنبه 1393/11/09)

ایرنا:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران و ترکیه موتور محرک اجلاس دی هشت هستند، بر افزایش همکاریهای مشترک بین ایران و ترکیه در چارچوب توافقات این اجلاس و توسعه صنایع کوچک تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و بین الملل، «سید محمد علی سید ابریشمی» در دیدار با قائم مقام ریس سازمان صنایع کوچک ترکیه، حجم مبادلات تجاری بین دوکشور را مناسب توصیف کرد و گفت: تعاملات خوبی بین سیاستگذاران و فعالان بخش خصوصی دوکشور وجود داشته است که امیدواریم این همکاریها در جهت توسعه و حمایت از صنایع کوچک افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گسترش همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و سازمان صنایع کوچک ترکیه را در انتقال تجربیات و تکنولوژی موثر برشمرد.

سید ابریشمی گفت: سازمان ما بیشتر در حوزه تکمیل زیر ساختهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی متمرکز بوده و کمتر توانسته است به صنایع کوچک بپردازد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، اظهارداشت: نظر به اهمیت وجایگاه صنایع کوچک یک معاونت در سازمان ایجاد شده است.

وی افزود: سرمایه گذاری در تکمیل وکیفی سازی زیر ساختهای صنعتی وقت وهزینه زیادی از این مجموعه می گیرد واین امر باعث شده است، اجرای سیاستهای حمایتی ازصنایع کوچک کمتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت خاطر نشان کرد: این درحالی است که کشور ترکیه سازمان مستقلی به صنایع کوچک اختصاص داده و توانسته است برنامه های حمایتی مناسبی از sme (ص‍ن‍ای‍ع ک‍وچ‍ک و م‍ت‍وس‍ط) داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر تمدید و عملیاتی کردن تفاهم نامه همکاری مشترک بین دوکشور اظهار امیدواری کرد با تشکیل کارگروهای مشترک بتوانیم از تجربیات این سازمان در جهت بهبود وضعیت smeها استفاده نماییم.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تمدید تفاهم نامه همکاری مشترک بین دوکشور را در افزایش تعاملات آتی موثر برشمرد و افزود: با توجه به فعالیتهای گسترده و بین المللی این کشور در حوزه صنایع کوچک امیدواریم بتوانیم با همکاری طرفین شاهد ارتقا وضعیت اقتصادی دوکشور باشیم.

«تونا شاهین» قائم مقام ریس سازمان صنایع کوچک ترکیه نیز در این دیدار برگزاری اجلاس دی هشت در ایران را در گسترش همکاریهای مشترک بین دوکشورموثر دانست و گفت: در ترکیه نیز خواستار افزایش تعاملات در حوزه sme ها هستیم بنابراین باید هرچه سریعتر همکاریهای مشترک در این زمینه گسترش یابد و منتظر تمدید پروتکل ویا تفاهم نامه نبود.

شاهین، ضمن تاکید بر برقراری تعاملات سازنده با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی ایران تصریح کرد: در کنار افزایش همکاری بین دوکشور، تسریع در اجرای تفاهم نامه نیز می تواند تعاملات اقتصادی بین دوکشور را عملیاتی و کاربردی تر کند.

وی درادامه به تشریح سیاستهای حمایتی سازمان صنایع کوچک ترکیه از smeها و طرحهای صنعتی پرداخت وگفت: ما همکاریهای مشترکی با سایر کشورها نظیر عمان، بوسنی وبحرین در زمینه انتقال تکنولوژی وبهبود وضعیت smeها داشته ایم.

قائم مقام ریس سازمان صنایع کوچک ترکیه تشکیل کمیته های تخصصی را از جمله برنامه های حمایتی آن سازمان از واحدهای صنعتی عنوان کرد و اظهارداشت:طرحهای صنعتی پس از تایید در کمیته تا اجرا و پیاده سازی مورد حمایت قرار می گیرند.

وی پشتیبانی مالی از واحدهای صنعتی را از دیگر سیاستهای حمایتی آن سازمان عنوان کرد و افزود: سازمان ما با همکاری اتاق بازرگانی و بانکها، واحدهای صنعتی را از نظر مالی حمایت می کند.

قائم مقام ریس سازمان صنایع کوچک ترکیه ترغیب سرمایه گذاران به اجرای طرحهای صنعتی مورد تایید آن سازمان را نیز ازجمله برنامه های آن مجموعه عنوان کرد وگفت: درهر شهر با توجه به نیازهای صنعتی واقتصادی کمیته ای شکل گرفته است ومتقاضیان اعم از دانشگاهی و یا صنعتگر می توانند طرحهای خود را به این کمیته ها ارائه کنند.

وی تعامل وهمکاری با دانشگاهها در زمینه تحقیق وتوسعه و ترغیب به بهره مندی ازفناوری روز دنیا را نیز از جمله سیاستهای حمایتی این سازمان عنوان کرد.

گروه دی هشت از جمله پیمان های منطقه ای است که در 15 ژوئن 1997 (25 خرداد 1376) با مشارکت کشورهای اسلامی در حال توسعه یعنی ترکیه، ایران، مصر، مالزی، اندونزی، نیجریه، بنگلادش و پاکستان تشکیل شد.

تقویت و ارتقای جایگاه کشورهای در حال توسعه در اقتصاد جهانی، ایجاد روابط مستحکم اقتصادی بین کشورهای در حال توسعه اسلامی، متنوع سازی و ایجاد فرصت های جدید در روابط تجاری، افزایش مشارکت در تصمیم گیری در سطوح بین المللی و تأمین استانداردهای زندگی بهتر و رفاه عمومی برای مردمان کشورهای عضو از جمله اهداف این گروه است.

همچنین توسعه اقتصادی- اجتماعی با تکیه بر اصول صلح به جای منازعه، گفتگو به جای رویارویی، همکاری به جای استعمار، عدالت به جای روش های دوگانه، تساوی به جای تبعیض و مردم سالاری به جای ظلم از دیگر اهداف گروه دی هشت است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.