جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 21592
ميانگين بازدید: 35570
بازديد کل: 139,101,188
افزایش دوباره تولید نفت اوپک درماه ژانویه برغم کاهش قیمت ها (جمعه 1393/11/10)

ایرنا:
پایگاه های خبری غربی خبر می دهند که تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت، (اوپک) در ماه ژانویه 130 هزار بشکه در روز افزایش یافته وبه میزان 30 میلیون و370هزار بشکه رسید.

به گزارش ایرنا، بنقل ازخبرگزاری رویترز ؛ 12 عضو اوپک درحالی که در نشست آذرماه بر سر کاهش سقف تولید این سازمان به تفاهم نرسیدند، تولید کنونی اوپک حتی روزانه 370 هزار بشکه بیشتر از سقف تولید قبلی شده است.

قیمت سبد نفتی اوپک که در خردادماه بشکه ای حدود 108 دلار بود، اکنون به نصف کاهش یافته وعدم تفاهم اعضای این سازمان بر کاهش سقف تولید، شتاب این افت را افزایش داد، بطوری که اوایل ژانویه قیمت نفت اوپک به نزدیک 42 دلار سقوط کرد.

هر بشکه نفت خام اوپک در روز جمعه بشکه ای 49 دلار معامله شد.

"عبدالله البدری" مدیرکل اوپک روزدوشنبه درلندن ازعدم کاهش تولید نفت اوپک برغم وجود نفت مازاد حمایت کرد.

یک منبع عربی درکشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به رویترز گفته است که قیمت ها درحال تثبیت هستند اما رشد اقتصادی جهانی هنوز قوی نیست و شوک قیمت بسیار بالا است.

بیشترین عامل افزایش دوباره تولید نفت اوپک درماه جاری، اوج گرفتن تولید الجزایر به میزان 160 هزار بشکه درروز است که مربوط به تاخیر درارسال محموله های نفتی است که از ماه گذشته باقی مانده بود.

یک منبع به رویترز گفته است که تولید عربستان افزایش نیافته است؛ مدیر اجرایی شرکت دولتی نفت عربستان(آرامکو) روز سه شنبه گفت که تولید کنونی نفت این کشور 9.8 میلیون بشکه درروز است، اما نگفت که این رقم مربوط به متوسط تولید در ماه جاری یا روز سه شنبه است.

رویترز روزجمعه همچنین طی گزارشی جداگانه ازافزایش 19.8درصدی صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی خبر داد.

براساس این گزارش ایران درسال گذشته میلادی روزانه یک میلیون و120هزار بشکه نفت خام به چین، هند، ژاپن و کره جنوبی صادر کرده است که رقمی بی سابقه طی سه سال گذشته است البته به غیر از این چهار کشور، به ترکیه نیز صادرات نفت دارد، اگرچه آماری تاکنون منتشر نشده است اما صندوق بین المللی پول هفته گذشته گزارشی منتشر کرد که می گوید ایران در سال گذشته مجموعا روزانه یک میلیون و240 هزار بشکه نفت صادر کرده است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.