جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 7977
ميانگين بازدید: 35902
بازديد کل: 138,932,143
نقدینگی با ۲۲.۷ درصد رشد از ۶۸۷ هزار میلیارد تومان عبور کرد/ رشد ۰.۶ درصدی نرخ ارز در یک سال (چهارشنبه 1393/12/06)

خبرگزاری فارس:
معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به رشد ۲۲.۷ درصدی نقدینگی در ۱۲ ماه منتهی به دی ماه امسال،‌ گفت: رشد نقدینگی در 10 ماهه اول سال جاری 15.6 درصد بوده که رشد پایه پولی 0.6 درصد و ضریب فزاینده 15 درصد بوده است.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه در 12 ماهه منتهی به دی ماه  1393، رشد نقدینگی به 22.7 درصد رسیده است، تصریح کرد: رشد نقدینگی در دی ماه سال 92 نسبت به دی ماه سال قبل 27.9 درصد بوده است.

وی با اشاره به این که حدود 3.1 واحد درصد از رشد نقدینگی سال گذشته به افزایش پوشش آمارهای پولی بانک مرکزی و لحاظ آمارهای پنج بانک و دو موسسه اعتباری در آمارهای پولی و بانکی مربوط بوده، گفت: با احتساب اثر مزبور، رشد نقدینگی در یک ساله منتهی به پایان دی ماه سال 1393 در مقایسه با رقم مشابه سال قبل 2.1 واحد درصد کاهش داشته است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی با اعلام رشد 15.6 درصدی نقدینگی در 10 ماهه منتهی به دی ماه سال 1393، گفت: این رشد به ترتیب از رشد 0.6 پایه پولی و 15 درصدی ضریب فزاینده نقدینگی ناشی شده است.

وی با اشاره به کاهش نرخ تورم به 15.8 درصد در بهمن ماه سال جاری و همچنین نرخ تورم نقطه به نقطه 16.2 درصدی در این ماه، اظهار داشت: تورم ماهانه در بهمن ماه سال جاری 0.8 درصد بوده که بعد از تورم ماهانه 0.3 درصدی دی ماه، کمترین میزان تورم ماهانه سال جاری به شمار می‌آید.

*پرداخت 270 هزار میلیارد تومان تسهیلات در 10 ماهه امسال

قربانی با بیان اینکه در 10 ماهه سال جاری 270 هزار و 200 میلیارد تومان ریال تسهیلات به بخش های مختلف پرداخت شده است، افزود: سهم بخش کشاورزی از تسهیلات اعطایی مزبور 7.1 درصد، صنعت و معدن 31 درصد، مسکن و ساختمان 12 درصد و 49.9 درصد مربوط به بخش خدمات، بازرگانی و تسهیلات متفرقه بوده است.

وی افزود: 59.9 درصد از این تسهیلات اعطایی به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص داشته است. سهم سرمایه در گردش از تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن در این دوره معادل 80.7 درصد بوده است.

قربانی سهم بالای سرمایه در گردش از تسهیلات اعطایی شبکه بانکی را در راستای سیاستهای خروج از رکود اقتصادی و استفاده از ظرفیتهای خالی موجود، مثبت ارزیابی کرد.

* افزایش 0.6 درصدی نرخ ارز در 12 ماه منتهی به بهمن 93

معاون اقتصادی در خصوص تحولات نرخ دلار در بازار آزاد گفت: متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در 12 ماهه منتهی به بهمن ماه 93 معادل 32498 ریال بوده که در مقایسه با رقم مشابه سال گذشته (32289 ریال) تنها  0.6 درصد رشد داشته است.

*سهم 12 درصدی مسکن از تسهیلات بانکی در 10 ماه امسال

قربانی در خصوص سهم 12 درصدی بخش مسکن و ساختمان از تسهیلات پرداختی 10 ماه سال 1393 و تفاوت آن با سهم این بخش از مانده تسهیلات اعطایی شبکه بانکی، گفت: سهم بخش مسکن و ساختمان از مانده تسهیلات اعطایی شبکه بانکی در سال‌های گذشته همواره در نوسان بوده است. تا پیش از اجرای طرح مسکن مهر، سهم این بخش از مانده تسهیلات اعطایی حدود 25 درصد بوده که با اجرای طرح مسکن مهر این سهم به 30.7 درصد در سال 1391 رسیده است، اما این بدان معنا نیست که سهم این بخش از تسهیلات پرداختی نیز حتما باید در همین سطح باشد.

وی با بیان اینکه حدود 60 درصد از تسهیلات اعطایی شبکه بانکی به تامین سرمایه در گردش اختصاص داشته است، تصریح کرد: بنابراین باید انتظار داشته باشیم بخش‌هایی نظیر صنعت و معدن که دارای سهم سرمایه در گردش بالاتر و در نتیجه گردش تسهیلاتی بیشتری هستند به نسبت از تسهیلات پرداختی بیشتری نیز برخوردار شده باشند.

وی با بیان اینکه سهم سرمایه در گردش در بخش مسکن و ساختمان به دلیل بلندمدت بودن تسهیلات پرداختی و در نتیجه چرخش پایین تسهیلات اعطایی در این بخش، ماهیتاً در پایین‌ترین سطح نسبت به سایر بخش‌ها قرار دارد، اظهارداشت: این سهم در بخش صنعت و معدن معادل 80.7 درصد بوده است. بنابراین در ارزیابی سهم 12 درصدی بخش مسکن و ساختمان از تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در 10 ماهه سال 1393، نباید سهم این بخش از مانده تسهیلات را مبنای مقایسه قرار داد.

*‌بانک مرکزی طرح‌های اعتباری بخش مسکن را با دید مثبت بررسی می‌کند

وی تاکید کرد: بانک مرکزی با توجه به اهمیت و جایگاه بخش مسکن در اقتصاد کشور و پیوندهای پسین و پیشین گسترده آن با سایر فعالیت‌های اقتصادی و در قالب راهبرد حمایت از ابداعات مالی در کشور اعلام کرده است که طرح‌های اعتباری حمایت از بخش مسکن را با دید مثبت، به شرط برخورداری از تعادل مالی و عدم تاثیرگذاری بر پایه پولی مورد بررسی و تایید قرار خواهد داد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.