جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 7445
ميانگين بازدید: 35570
بازديد کل: 139,087,041
امسال بیش از 100 هزار تن محصول کلزا در کشور برداشت می شود (سه شنبه 1394/02/01)

ایرنا:
مدیرکل دفتر پنبه و دانه های روغنی و گیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: امسال 100 هزار تن کلزا در سطح حدود 60 هزار هکتار اراضی سبز قابل برداشت این محصول، برداشت شود.

مسعود وجدانی فرد روز سه شنبه در حاشیه بازدید از اراضی کشت کلزا در دشت ناز ساری در گفت و گو با ایرنا افزود: کار برداشت محصول کلزا در استان های خوزستان، ایلام، فارس و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

وی اظهار داشت: همچنین کار برداشت این محصول تا 20 روز آینده در استان های گلستان و مازندران در شمال کشور آغاز خواهد شد.

وجدانی فرد خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری، کلزا به موقع از کشاورزان تحویل گرفته می شود و وجه مورد نظر نیز به مدت 24 تا 48 ساعت بعد از خرید پرداخت خواهد شد.

مدیرکل دفتر پنبه و دانه های روغنی و گیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد : با تدابیری که از سوی این وزارتخانه اندیشیده شده، امیدواریم سطح زیر کشت دانه های روغنی در کشور افزایش یابد.

وجدانی فرد به انتقال دانش فنی کشت این محصول به داخل کشور اشاره و اضافه کرد: تاکنون انتقال دانش فنی این محصول از فرانسه و استرالیا در چهارده استان واقع در مناطق سرد صورت گرفت و انتقال این دانش به تدریج برای مناطق گرم کشور نیز برنامه ریزی شده است.

به گفته وی، در فرایند انتقال دانش فنی کشت کلزا به مواردی مهمی شامل بذرهای مقاوم در برابر بیماری های خاص و توسعه کشت هیبرید این محصول نیز توجه شده است.

بر اساس رویکرد جدید وزارت جهادکشاورزی، قیمت تضمینی خرید کلزا در سال جاری هر کیلوگرم به 2 هزار و 300 تومان افزایش یافت که نسبت به سال قبل از آن بین 25 تا 30 درصد افزایش دارد.

چهار هزار و 200 هکتار از اراضی استان مازندران زیر کشت کلزا است که این میزان کمترین میزان کشت کلزا در این منطقه در دو دهه گذشته محسوب می شود.

کلزا یکی از گیاهان روغنی است که دانه آن حاوی 40 تا 45 درصد روغن و 25 تا 35 درصد پروتئین است و به دلیل ترکیب مناسب اسیدهای چرب غیراشباع و درصد پایین اسیدهای چرب اشباع همانند زیتون جزو با کیفیت ترین روغن های خوراکی است. پروتئین موجود در کنجاله کلزا نیز در تغذیه دام و طیور استفاده می شود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.