جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 20903
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,270,493
بازدهی هفتگی سکه و دلار منفی شد (شنبه 1394/02/05)

سایت طلا:
شاخص بازار ارز در هفته گذشته با ثبات کامل قیمت در 4 روز، در کل هفته 20 تومان کاهش بها را تجربه کرد. دو روز کاهشی قیمت دلار روز ابتدا و انتهای هفته کاری رقم خوردند. دومین کاهش هفته گذشته دلار، در روز پنج‌شنبه ثبت شد؛ روزی که دلار با 5 تومان افت به قیمت 3340 تومان رسید.
بازدهی هفتگی سکه و دلار منفی شد

در ششمین روز هفته بهای سکه نیز تحت‌تاثیر ریزش طلای جهانی در چهارشنبه شب 6 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 958 هزار تومان رسید. این افت موجب شد که قیمت سکه در یک هفته 3/ 1 درصد افت را تجربه کند.


معکوس شدن روند هفتگی
در حالی‌که در یک هفته مانده به پایان فروردین، قیمت دلار 3/ 1 درصد افزایش یافته بود، در آخرین هفته این ماه روند این ارز معکوس شد و دلار 6 / 0 درصد از ارزش خود را از دست داد.

روند نزولی دلار از پنج‌شنبه 27 فروردین شروع شد؛ جایی که دلار با 5 تومان کاهش به قیمت 3360 تومان رسید. نزول دلار به ابتدای هفته گذشته سرایت کرد و دلار روز شنبه با 15 تومان افت به 3345 تومان رسید.
فعالان، نقش بازیگران بازارساز رسمی را در مدیریت نوسانات و کاهش قیمت دلار موثر دانسته‌اند. به گفته آنها تدابیری که نهاد سیاست‌گذار اتخاذ کرد تا حدود زیادی تاثیرات نوسان‌گیران ارزی و معامله‌گران آتی را کاهش داد. پس از روز شنبه نرخ فروش دلار تا روز پنج‌شنبه نوسان چندانی را تجربه نکرد و دلار در
4 روز پیاپی تغییر قیمتی را تجربه نکرد و روی قیمت 3345 تومان باقی ماند.

به گفته فعالان بازار ارز در این مدت تقاضای چندانی در بازار وجود نداشت و دلار کشش زیادی برای رشد از خود نشان نداد. هرگاه که معامله‌گران آتی نیز سعی کردند با بالاتر بردن قیمت پیش‌خریدهای ارزی، نرخ فروش نقدی را تحت‌تاثیر قرار دهند، بازیگران بازارساز رسمی با عرضه ارز مانع از تاثیرگذاری این گروه شدند.

هفته گذشته سکه نیز از سوی دو نیروی اثرگذار اونس و دلار تحت فشار قرار گرفت تا روند قیمتی متفاوتی با هفته پیش از آن را به ثبت رساند. سکه که در دومین هفته کاری فروردین‌ماه با 2 درصد رشد تا قیمت 971 هزار تومان بالا رفته بود، در هفته پیشین 3/ 1 درصد افت را تجربه کرد.

شنبه گذشته سکه 5/ 0 درصد از ارزش خود را از دست داد و با 5 هزار تومان افت به قیمت 966 هزار تومان رسید. افت 15 تومانی دلار و پایین آمدن اونس به نزدیکی مرز 1200 دلار، نسبت به قیمت 1209 دلار ظهر روز پنج‌شنبه، دو عاملی بودند که زمینه‌ساز این کاهش شدند.

روز یکشنبه تحرکات معامله‌گران سکه و انتظار شماری از آنها برای افزایش اونس در روز دوشنبه، موجب شد که این دارایی گرانبها 4 هزار تومان رشد را به ثبت برساند و روی کف کانال 970 هزار تومان قرار بگیرد. عدم‌تحقق انتظار افزایش اونس در روز دوشنبه، موجب شد سکه بار دیگر 5 هزار تومان افت کند و به قیمت 965 هزار تومان برسد.

روز سه‌شنبه 2 هزار تومان کاهش دیگر ثبت شد و سکه تا نرخ963 هزار تومان پایین آمد. در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه بهای اونس به بالای 1203 دلار رسید، امری که موجب افزایش هزار تومانی سکه و رسیدن به قیمت 964 هزار تومان شد، با این حال پس از تعطیلی بازارهای داخلی، بهای اونس در بازارهای جهانی تا زیر 1190 دلار پایین آمد و این عامل قیمت سکه در روز پنج‌شنبه را تحت‌تاثیر قرار داد.

روز پنج‌شنبه بهای سکه، دلار، یورو و لیر در بازار داخلی در مسیر کاهشی قرار گرفت. در ششمین روز هفته بهای سکه به دلیل ریزش طلای جهانی در روز چهارشنبه با قیمت 961 هزار تومان معاملات خود را آغاز کرد، رقمی که 3 هزار تومان کمتر از روز پیشین بود. در ادامه روز، قیمت دلار نیز کاهش یافت تا فشار دیگری بر سکه وارد شود و سکه نهایتا با 3 هزار تومان افت دیگر از کانال 960 هزار تومان خارج شود و به قیمت 958 هزار تومان برسد. در ششمین روز هفته تحت‌تاثیر ریزش اونس، قیمت نیم‌سکه، ربع‌سکه و هر گرم طلای 18 عیار نیز افت کرد.

در این روز نیم سکه 4 هزار تومان افت کرد و به قیمت 497 هزار تومان رسید. ربع سکه نیز با افت جزئی هزار تومانی به قیمت 277 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز در روز پنج‌شنبه 854 تومان کاهش یافت و به 97 هزار و 719 تومان رسید، اما جدا از بازار سکه، روز پنج‌شنبه بازار ارز نیز شاهد کاهش قیمت چند ارز مهم بود.

در سومین روز اردیبهشت بهای دلار 5 تومان افت را تجربه کرد تا پس از 4 روز سکون قیمتی، کمی از روی نرخ 3345 تومان جابه‌جا شود و به قیمت 3340 تومان برسد. قیمت دلار بر تابلوی صرافی‌ها در حالی 3340 تومان ثبت شد که در بازار غیررسمی و میان دلالان، این ارز تا قیمت3320 تومان نیز پایین آمد.

عدم افزایش دلار از تاریخ 26 فروردین موجب شده است که اکثر فعالان انتظار زیادی برای رشد قیمت در آغاز بازار روز شنبه را نداشته باشند. به اعتقاد فعالان نرخ ابتدایی روز شنبه به احتمال زیاد تغییر چندانی نسبت به قیمت بسته شده پنج‌شنبه نخواهد داشت و در این میان انتظار برای کاهش جزئی بیشتر از افزایش است، البته تحرکات معامله‌گران غیررسمی و جوسازی پیرامون برخی اخبار می‌تواند نرخ دلار را در روز شنبه متاثر کند. روز پنج‌شنبه بهای یورو نیز با 15 تومان افت به 3600 تومان رسید.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.