جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 17289
ميانگين بازدید: 36219
بازديد کل: 139,067,400
پیش‌نویس سند جامع توسعه دریایی آماده شد/ پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی (سه شنبه 1394/03/05)

خبرگزاری فارس:
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تهیه پیش‌نویس سند جامع توسعه دریایی کشور خبر داد و گفت: در یک سال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات در حال پرداخت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد سعیدنژاد امروز در مراسم اختتامیه بیست و سومین همایش ارگان‌های دریایی اظهار داشت: در شرایط تحمیلی تحریم نمی‌توان با رعایت شرایط عادی و متعارف مسایل را برطرف کرد. در سال‌های گذشته در بخش‌های مختلف دریایی چنین جریانی وجود  داشته است.

وی با بیان اینکه بخش عمده محورهای مهم اقتصاد مقاومتی به بخش دریایی مربوط است، گفت: باید بتوان اقتصاد را به نحوی مدیریت کرد که مزیت‌های کشور شکل گیرد و این نیازمند هم اندیشی ملی و یکپارچگی ارگان‌های دریایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با وجود آن که بهره‌مندی ما از آبهای آزاد و سواحل رقم قابل توجهی است، اما سهم ما در دریا ناچیز است؛ 56 درصد کل سواحل خلیج فارس دراختیار ایران است و در دریای عمان نیز رقم بالایی از ساحل داریم.

وی افزود: توسعه نیروی انسانی مهمترین رکن همه‌جانبه در توسعه صنعت دریایی است، اما در این زمینه سرمایه‌گذاری قابل توجهی نداریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: دانشگاه دریانوردی چابهار ما رشته دریانوردی ندارد و این یک معضل است، البته در یک سال اخیر در این باره تلاش کرده‌ایم.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش تصمیم به تعطیلی برخی هنرستان‌های دریایی دارد و این برخلاف هدف توسعه دریا محور است.

وی با بیان اینکه سند جامع توسعه دریایی در یکی دو سال گذشته پیگیری شده است، گفت: پیش‌نویس این سند آماده شده است، سیاست‌های هر یک از ارگان‌ها نیز در حال آماده‌سازی است.

وی به تدوین برنامه ششم در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: در این سند محور اساسی دریایی آمایش سرزمین به نفع سواحل کشور است و در این راستا باید محورهای مختلف برنامه و سیاست‌ها تدوین شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر این که سهم ما از تولید ناخالصی کشور باید مشخص شود، گفت: حمایت از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفت‌کش و دیگر ناوگان ملی باید افزایش یابد، تا سهم ما در بازارهای جهانی افزایش پیدا کند.

سعید‌نژاد افزود: در شرایط پس از تحریم ناوگان ملی نفت‌کش،‌کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشتی‌رانی‌های کشور باید بتوانند در بازار رقابت جهانی فعالیت کنند.

سعید‌نژاد اظهار داشت: در راستای توسعه ناوگان سازمان بنادر و دریانوردی موضوع تسهیلات صندوق توسعه ملی و تسهیلات از محل وجوه اداره شده را دنبال می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سال گذشته 400 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی اخذ اعتبار شد که هم اکنون تسهیلات آن درحال پرداخت است و حتی تا 2 میلیارد دلار هم در صورت ارایه سند و طرح‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری آماده ارایه تسهیلات هستیم و حتی تضامین را نیز خود ارایه می‌دهیم.

وی به اجرای قانون اصل 44 اشاره کرد و گفت: واگذاری‌ها با قدرت دنبال می‌شود، اما برخی موارد نظیر لایروبی آبراهه‌ها نمی‌تواند کاملا خصوصی باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اصل ۴۴ نباید به انحصار بینجامد و به یکپارچگی مدیریت ضربه بزند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.