جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 16997
ميانگين بازدید: 35902
بازديد کل: 138,941,163
قطعاً قیمت کالاها افزایش نخواهد یافت (چهارشنبه 1394/03/06)

اکونیوز:
سخنگوی دولت گفت: بر اساس تجربه ای که سال گذشته درخصوص افزایش قیمت بنزین داشتیم و کنترل به موقع دولت قطعاً این افزایش قیمت هم تأثیری بر افزایش قیمت دیگر اقلام نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،با توجه به تک نرخی شدن قیمت بنزین از قرار لیتری 1000 تومان و پیامد آن، نگرانی ها از افزایش قیمت کالاهای اساسی و خدمات، در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر، با حضور دکتر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، ضروت اصلاح قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین، گاز و گازوئیل و برنامه های دولت برای جلوگیری از تورم انتظاری ناشی از این اصلاحات بررسی شد.به در ابتدای این گفتگو دکتر نوبخت در پاسخ به اینکه تغییر قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین و گاز چه ضرورتی داشت، گفت: دولت می داند که افزایش قیمت ها برای مردم خوشایند نیست، اما این افزایش قیمت به موجب قانون هدفمندی یارانه ها بوده است.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه قانون هدفمندی یارانه ها در سال 89 در مجلس تصویب شد، گفت: خلاصه این قانون این است که از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی و افزایش آن، دولت منابعی را کسب کند و این منابع را میان مردم و بخش های صنعت، بهداشت و کشاورزی تقسیم کند.
نوبخت با تاکید بر اینکه پولی که دولت برای پرداخت یارانه نقدی مردم و تقویت تولید و کشاورزی باید به دست آورد، چیزی حدود 48 هزار میلیارد تومان است، گفت: دولت امسال در مجموع 32 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار دارد که نیمی از آن باید به مردم داده شود؛ 30 درصد صرف تولید و بقیه به خزانه واریز شود که تا رقم 48 هزار میلیارد تومان دولت 16 هزار میلیارد تومان کسری دارد.
سخنگوی دولت افزایش قیمت ها را یکی از راه های تامین 16 هزار میلیارد تومان کسری عنوان و تصریح کرد: رئیس جمهور به شدت مخالف افزایش قیمتی است که بتواند 48 هزار میلیارد تومان برای دولت منابع ایجاد کند، چرا که برای تامین این رقم قیمت ها باید به اندازه ای افزایش می یافت که جامعه تاب نمی آورد.
رئیس «سازمان مدیریت و برنامه ریزی» به وضع دشوار دولت برای اداره کشور و پرداخت تعهدات اشاره کرد و گفت: درآمدهای نفتی کشور از 120 میلیارد دلار در سال های گذشته به 24 میلیارد دلار کاهش یافته و با این محدودیت منابع مالی، راهی جز اصلاح قیمت حامل های انرژی که در قانون نیز تکلیف شده، باقی نمانده است.
نوبخت افزود: زمانی که بحث افزایش قیمت بنزین در دولت مطرح شد از بنزین 1200 و 1500 تومانی صحبت بود، اما رئیس جمهور این افزایش قیمت را نپذیرفت و پس از طرح دیدگاه کارشناسان اقتصادی، دولت قانع شد که بنزین سهمیه ای حذف شود.
سخنگوی دولت تاثیر این افزایش قیمت بنزین بر دیگر کالا و خدمات در کشور را ناچیز دانست و گفت: در «سال همدلی و همزبانی» مردم نیز باید به دولت کمک کنند تا با کاهش تاثیر روانی این قضیه جلوی فرصت طلبی گرانفروشان گرفته شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تاکید بر اینکه دولت هم اکنون برای پرداخت یارانه های نقدی مردم به اندازه ده هزار میلیارد تومان کسری دارد، افزود: با تک نرخی شدن قیمت بنزین دولت سه هزار میلیارد تومان منابع مالی کسب می کند که به همراه 6 هزار و سیصد میلیارد تومان اعتبارات عمرانی فقط باید صرف پرداخت یارانه نقدی به مردم شود.
وی در پاسخ به اینکه چرا سوم خرداد برای چنین کاری انتخاب شد، گفت: این موضوع و سوم خرداد هیچ ارتباطی با هم ندارد و تصمیمی بود که باید گرفته می شد.
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه قانون هدفمندی یارانه ها از ابتدا به درستی اجرا نشد، گفت: امسال سال پایانی اجرای این قانون است و افزایش قیمت بنزین کاملا منطقی بود، چرا که برابر این قانون، سال آخر اجرای این قانون قیمت بنزین باید به 90 درصد فوب خلیج فارس برسد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.