جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 20470
ميانگين بازدید: 34315
بازديد کل: 139,170,133
بر اساس 12 پله مصرفی جزئیات تعرفه‌های جدید گاز اعلام شد (پنج شنبه 1394/03/07)

روزنامه ایران:
گروه اقتصادی - با تصویب هیأت وزیران  قیمت گاز خانگی، تجاری و دولتی از روز گذشته با افزایش 15 درصدی محاسبه خواهد شد.به  طوری‌که هر یک از پلکان‌های مصرفی در قبوض بخش خانگی 15درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، در سال‌های گذشته تعرفه‌های گاز بر اساس فرمول خاصی اعمال شد. براساس آن فرمول قیمت‌گذاری گاز خانگی 12ماهه سال به دو بخش هفت ماهه نخست و پنج ماهه پایانی سال تقسیم بندی شد که الگوهای مصرف این حامل انرژی در هر یک از این دو دوره زمانی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. مطابق با تعرفه گاز زمستانی مشترکان خانگی (از ابتدای آبان ماه هر سال اعمال شد) محل سکونت مشترکان از نظر آب و هوایی به چهار اقیلم (سرد یک، سرد دو، معتدل و گرمسیری) تقسیم بندی شده و  12دامنه مصرف گاز هم در این بخش مطابق با نوع اقلیم تعریف و اعمال شده است.  با توجه به اجرای سیاست شهرستانی – منطقه‌ای در محاسبه گازبهای مشترکان بخش خانگی، متوسط مصرف گاز طبیعی در بیش از 360 شهر ایران مطابق با چهار اقلیم آب و هوایی تعیین شده که بر این اساس شهرهای سردسیر مجاز به مصرف گاز بیشتری نسبت به شهرهای گرمسیری هستند. از سوی دیگر مطابق با جدول تعریف شده مشترکان گاز خانگی که مصرف آنها مطابق با پله اول و دوم باشد قبوض سبز دریافت می‌کنند و مشترکانی که مصرف گاز آنها در پله‌های سه، چهار و پنج باشد قبوض زرد دریافت خواهند کرد. همچنین آن دسته از مشترکانی که مصرف گاز طبیعی آنها در ردیف پله‌های ششم تا دوازدهم قرار می‌گیرد. قبوض قرمز دریافت خواهند کرد که میزان بار مالی قبوض گاز این دسته از مصرف کنندگان افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.
 جزئیات افزایش قیمت گاز در تابستان و زمستان ۹۴
با افزایش ۱۵درصدی گاز بهای مصرفی کمترین رقم قبوض گاز بین ۵۴۰۰ تا ۱۳۵۰۰ تومان و بیشترین رقم حدود ۶۹۰ هزار تومان خواهد بود.براین اساس کمترین رقم قبوض گاز در فصل گرم همراه با عوارض 10 درصدی حدود پنج هزار و 400 تومان و بیشترین رقم بیش از 258هزار تومان خواهد شد.کمترین رقم قبوض گاز در فصل سرد همراه با عوارض 10 درصدی به ترتیب در اقلیم یک تا چهار 13500، 11250، 9000 و 6750 تومان و بیشترین رقم برای این چهار اقلیم به ترتیب بیش از  689هزار، 662 هزار، 636 هزار و 609 هزار تومان خواهد شد. طبق مصوبه دولت در سال 1394، عوارض مصرف گاز از 13درصد به 10 درصد کاهش و عوارض قبوض گاز یک درصد افزایش یافته است. همچنین هزینه آبونمان و بیمه در سال جاری ثابت خواهد ماند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.