جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 30382
ميانگين بازدید: 35570
بازديد کل: 139,109,978
بخش تعاون آماده ورود به بازار سرمایه است (دوشنبه 1394/04/08)

ایرنا :
رییس اتاق تعاون گفت: بخش تعاون آمادگی دارد تا همه توان خود را برای ورود به بازار سرمایه و تشکیل یک بورس مجزا به اسم تعاون به کار گیرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، بهمن عبدالهی در واکنش به پیشنهاد اخیر رییس سازمان بورس مبنی بر تشکیل پنجمین رکن بازار سرمایه ایران به عنوان بورس تعاون، افزود: مدیریت جدید بورس همراهی بسیار خوب و نظر مثبتی نسبت به فعالیت تعاونی ها در بورس دارد از این رو دیگر از مقاومت ها و مخالفت های گذشته برای حضور تعاونی ها در بورس خبری نخواهد بود.

به گفته وی، مقدمات حضور بخش تعاون و زمینه فعالیت تعاونی ها در بورس به دنبال توافقات اخیر بخش تعاون و سازمان بورس در نخستین نشست کمیسیون بورس، بانک، بیمه و نهادهای مالی، فراهم شده است.

حمید فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز از تشکیل کارگروهی به منظور بررسی موانع حضور جدی بخش تعاون در بازار سرمایه خبر داده و گفته است: این کارگروه از نمایندگان اتاق تعاون ایران و سازمان بورس تشکیل شده و ضمن بررسی راهکارهای تسهیل ورود تعاونی ها به بورس و فراهم کردن زیرساختهای لازم برای ایجاد بورس تعاون به عنوان پنجمین رکن بازار سرمایه، ابزارهای مالی جدیدی برای تامین مالی بخش تعاون پیش بینی خواهد کرد.

براساس قانون سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، رفع محدودیت از حضور تعاونی ها در تمام عرصه های اقتصادی از جمله بانکداری، بیمه و بورس پیش بینی و بر لزوم ورود بخش تعاون به بازار سرمایه تاکید شده است.

در قانون یادشده، نسل جدید شرکتهای تعاونی تحت عنوان تعاونی های سهامی عام تعریف شده که در واقع شرط پیش پای ورود تعاونی ها به بورس است.

براساس بند 9 ماده یک قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 1387 و اصلاحیه بعدی آن، شرکت تعاونی سهامی عام نوعی شرکت سهامی عام است که با رعایت قانون تجارت و محدودیت های موجود در قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی تشکیل شده است.

تعاونی های سهامی عام تنها نوع تعاونی هستند که می توانند سهام خود را در بورس عرضه کنند.

به موجب ماده 12 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است تمهیدات لازم را به منظور تشکیل و توسعه تعاونی های سهامی عام صورت دهد و بر حسن اجرای آن نظارت کند.

خوشبختانه با توافقات صورت گرفته اخیر میان مقامات بورس و بخش تعاون به نظر می رسد که دیگر محدودیت ها، از پیش پای تعاونی ها برداشته شده باشد.

با توجه به ابراز تمایل بخش تعاون برای حضور در بازار سرمایه و استقبال سازمان بورس از ورود تعاونی ها به بازار سهام در قالب بورس تعاون، به نظر می رسد که در آینده ای نزدیک ورود جدی بخش تعاون به بورس را شاهد باشیم.

در صورت ورود تعاونی ها به بورس پس از سالها انتظار، یکی دیگر از حلقه های مفقوده توسعه بخش تعاون کامل خواهد شد و با ایجاد زیرساختهای لازم پنجمین رکن بازار سرمایه با تشکیل بورس تعاون کلید خواهد خورد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.