جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 6494
ميانگين بازدید: 33892
بازديد کل: 139,190,821
پردازش ١٤٢ هزار تراکنش بانک های ایرانی در شبکه سوئیفت از آغاز اجرای برجام تا 19بهمن (سه شنبه 1394/11/20)

ایرنا:
بانک مرکزی از پردازش بیش از ١٤٢ هزار تراکنش از سوی بانک های ایرانی عضو شبکه سوئیفت از آغاز اجرای برجام تا پایان وقت کاری نوزدهم بهمن ماه خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی، اخبار و گزارش های متعددی در رسانه ها درباره اتصال شبکه بانکی کشور به سوئیفت در هفته های اخیر منتشر شده است.
بانک مرکزی با توجه به انتشار برخی شایعات، اظهارنظرها و اخبار درباره عدم رفع تحریم خدمات سوئیفت به بانک های ایرانی، اعلام می کند که همه بانک های ایرانیِ رفع تحریم شده، مراحل عضویت و اتصال خود به این شبکه را تکمیل کرده اند.
براساس این گزارش، همچنان برخی از بانک های رفع تحریم شده در حال انجام مراحل نهایی آماده سازی و نصب نرم افزارهای خود هستند و انتظار می رود با تکمیل این فعالیت ها و اتصال کامل آنها، میزان تراکنش های سوئیفتی شبکه بانکی کشور بیش از این میزان افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، با اجرایی شدن برجام نه تنها همه تحریم های مالی از جانب اتحادیه اروپا لغو و دسترسی به منابع ارزی ایران در همه کشورها و امکان نقل و انتقال آنها میسر شد؛ بلکه همه منابع مالی و اقتصادی متعلق به اشخاص حقیقی، حقوقی و نهادها از جمله بانک ها و موسسه های مالی ایرانی، بانک مرکزی و افرادی که از فهرست های تحریم خارج شده اند، آزاد و در اختیار ایران قرار گرفت.
با لغو شدن تحریم ها، علاوه بر متصل شدن دوباره 12 بانک «مرکزی، تجارت، رفاه کارگران، توسعه صادرات، سپه، پست بانک، صنعت و معدن، ایران و اروپا، توسعه تعاون، سینا، ملت و ملی» به سوئیفت، نقل و انتقال منابع بین اشخاص حقیقی، حقوقی خارجی و ایرانی مجاز شده و مشارکت و روابط کارگزاری بانکی مشترک بانک های ایرانی و خارجی گسترش یافته است؛ ضمن اینکه فعالیت های متعارف بانکی همچون گشایش اعتبار اسنادی و صدور ضمانت نامه بانکی نیز امکان پذیر شد.
البته کاهش هزینه عملیات ارزی و به تبع آن کاهش هزینه کالاهای وارداتی، افتتاح شعب بانکی، شرکت های تابعه یا دفاتر نمایندگی بانک های ایرانی در خارج از کشور امکان، تاسیس بانک های خارجی در منطقه اصلی و مناطق آزاد ایران نیز از دیگر موارد است.
همچنین ارائه خدمات پیام رسانی مالی به اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله سوئیفت و انجام همه خدمات مرتبط امور مالی و بانکی شامل کمک های فنی، آموزشی، بیمه، بیمه اتکایی، حمل ونقل، واسطه گری و هرگونه خدماتی که به طور متعارف برای انجام این فعالیت ها لازم است، برای نظام بانکی مهیا شد

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.