جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 10845
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,260,435
راه اندازی بازار مشتقات ارزی پس از تک نرخی شدن ارز (سه شنبه 1394/11/20)

ایرنا:
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: جمع بندی های کارشناسی در سازمان بورس و اوراق بهادار این است که بهترین زمان راه اندازی بازار مشتقات ارزی پس از تک نرخی شدن ارز است.

محمد فطانت روز سه شنبه در نشست خبری در پاسخ به پرسش ایرنا درباره زمان راه اندازی بازارمشتقات ارزی با توجه به برنامه دولت برای اجرای ارز تک نرخی 6 ماه پس از برجام، افزود: بازار ارز از نرخ های متعددی پیروی می کند اما جمع بندی های کارشناسی در سازمان بورس این است که این بازار پس از یکسان سازی انجام شود؛ گرچه از لحاظ نرم افزاری، سخت افزاری و دستورالعمل ها آمده ایم.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه با فرض عدم اجرای یکسان سازی نرخ ارز، بازار مشتقات ارزی قابلیت اجرا دارد، افزود: با این حال دارای پیچیدگی هایی بوده که ممکن است در برخی موارد به نقض غرض منجر شود.
وی ادامه داد: بانک مرکزی اجرای یکسان سازی نرخ ارز را متعهد شده و ما نیز زمینه های ایجاد بازار مشتقات ارزی را فراهم کرده ایم.
فطانت خاطرنشان ساخت: یکی از مباحث روز گذشته کمیته فرعی شورای عالی بورس، الزامات راه اندازی بازار مشتقات ارزی بود در حالی است که با جدیت در حال کار و بررسی روی این موضوع هستیم و با تک نرخی شدن ارز، راه اندازی بازار مشتقات ارزی امکان پذیر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شورای عالی بورس سوم آذرماه با راه اندازی بورس ارز موافقت کرد.
دی ماه امسال دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در این رابطه گفت که مباحث شرعی بازار مشتقه ارزی در شورای فقهی بانک مرکزی و همچنین کمیته فقهی سازمان بورس تایید شده و مسائل قانونی راه اندازی این بازار نیز فراهم است.
حجت الاسلام و المسلمین «سیدعباس موسویان» گفت: به نظر می رسد وقت اعتماد هر چه بیشتر قانونگذاران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سیاستگذاران حاضر در شورای عالی بورس و شورای پول و اعتبار و همچنین بانک مرکزی فرارسیده است تا تصمیم هایی که در این نهادها گرفته می شود با حمایت کامل قانونگذاران اجرا شود.
قرار است بازار بورس ارز در قالب بازار مشتقه ارزی با موافقت بانک مرکزی در بورس کالای ایران راه اندازی شود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.