جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 21078
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,270,668
ساخت بلندترین سد دو قوسی بتنی ایران با فاینانس و فناوری كره جنوبی (یک شنبه 1395/02/12)

ایرنا:
مجری طرح سد و نیروگاه بختیاری از همكاری سئول برای ساخت بلندترین سد دوقوسی بتنی ایران در مدت هفت سال و تامین سرمایه یك میلیارد و 700 میلیون دلاری این طرح از سوی كره جنوبی و همچنین ژاپن خبر داد.

«حسین رنجبران» مجری طرح سد و نیروگاه بختیاری، عصر امروز (یكشنبه) در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اعلام كرد: در حاشیه سفر رئیس جمهوری كره جنوبی به تهران، قرارداد ساخت پروژه سد و نیروگاه برقابی بختیاری بین شركت ایرانی «توسعه منابع آب و نیروی ایران» و شركت كره ای «دیلیم» امضا می شود.
به گفته وی، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل كره جنوبی این قرارداد را امضا می كنند.
به گزارش ایرنا، «پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره جنوبی امروز (یكشنبه) برای نخستین بار به ایران آمد تا فصل نوینی را در مبادلات اقتصادی دو كشور بویژه در بخش انرژی بگشاید.
سفر رئیس جمهوری كره جنوبی به تهران، مهمترین دیدار یك مقام كره ای از ایران به شمار می رود كه از زمان برقراری روابط دیپلماتیك بین دو كشور (سال 1962 میلادی) تاكنون انجام شده است.
بالاترین سطح حضور مقام های این كشور در ایران، به سفر نخست وزیر كره جنوبی به تهران پیش از انقلاب اسلامی (سال 1356) برمی گردد.
هیاتی متشكل از 236 نفر از مسئولان و رئیسان بزرگ ترین شركت ها و صنایع كره ای، خانم پارك گئون هی را در سفر به ایران همراهی می كنند كه مدت آن سه روز اعلام شده است.
آنگونه كه وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل كره جنوبی صبح امروز در دیدار با وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد، همزمان با سفر رئیس جمهوری این كشور ٢٠ میلیارد دلار توافقنامه با ایران امضا می شود.
مجری طرح سد و نیروگاه بختیاری اهداف اصلی ساخت این سد را مدیریت منابع آب حوضه آبریز دز، كنترل رسوب ورودی به سد دز و تولید انرژی برق اعلام كرد.
رنجبران اضافه كرد: این پروژه با برآورد اعتبار اولیه یك میلیارد و 700 میلیون دلار در مدت هفت سال ساخته می شود كه طبق قوانین فاینانس، 85 درصد این مبلغ از سوی كره جنوبی تامین می شود و 15 درصد باقیمانده را ایران فراهم می آورد.
به گفته وی، مبلغ فاینانسی كه اعلام شد، دارای دوره بازگشت سرمایه بالا (13 سال) است و به دلیل مشاركت شركت ژاپنی «جیبیك- JIBIC» با شركت دیلیم كره، می توان گفت بانك های ژاپنی نیز در فاینانس مشاركت دارند و از فناوری ژاپنی نیز در این پروژه استفاده می شود.
مجری طرح سد و نیروگاه بختیاری اضافه كرد: پس از پایان پروژه، دوره بازگشت سرمایه به مدت 13 سال آغاز می شود و دولت جمهوری اسلامی ایران بازپرداخت اصل و فرع سرمایه را تضمین كرده است.
وی گفت: بیشتر عملیات این پروژه به دست پیمانكاران ایرانی و با فناوری كره جنوبی ساخته می شود اما تجهیزات نیروگاهی و سایر ابزارهای مورد نیاز را كره ای ها تامین می كنند و حتی مطابق قرارداد می توانند از تجهیزات اروپای غربی نیز در ساخت سد و نیروگاه بهره ببرند.
رنجبران یادآوری كرد: فناوری ساخت سد در ایران بومی شده است اما برخی تجهیزات مانند وسایل بتن ریزی، ابزار دقیق قابل نصب در بدنه سد و... از خارج كشور وارد می شود كه در این پروژه، با توافق و تایید مشاوران ایرانی تامین می شود.

** سد بختیاری، نیاز مبرم حوضه آبریز دز
مجری طرح سد و نیروگاه بختیاری درباره برخی انتقادها از سدسازی در كشور گفت: باید از نگاه احساسی و غیرمنطقی به مقوله سدسازی در كشور خودداری كرد.
به گفته این مقام مسئول، امروز سدسازی در برخی نقاط كشور بیش از اندازه و اشتباه و در بعضی مكان ها مورد نیاز است.
وی گفت: در حوضه كارون و با ساخت سدهای متعدد از كارون4 تا گتوند و مخزن های گوناگون، به طور تقریبی كل سیلاب های منطقه تله اندازی و مهار می شود اما در حوضه دز، موفق به ساخت مخزن های كافی نشده ایم.
رنجبران یادآوری كرد: 54 سال از ساخت سد دز می گذرد اما همان زمان خارجی های حاضر در پروژه تاكید می كردند باید سد دیگری در بالادست آن ساخته شود تا از رسوب پر نشود.
وی اضافه كرد: به دلیل دسترسی دشوار به حوضه دز و نیاز به ساخت جاده های كوهستانی طولانی، این مهم در ده های گذشته امكانپذیر نشد اما امروز با تلاش های انجام شده، سد بختیاری در 50 كیلومتری بالادست سد دز ساخته می شود.
به گزارش ایرنا، ساختگاه سد و نیروگاه بختیاری در بخش سفلای رودخانه بختیاری در استان لرستان و در بخش جنوب غربی ایران در دامنه‌های جنوب غربی كوه‌های زاگرس چین خورده و در شمال غرب ایستگاه «تنگ پنج» (هشتمین ایستگاه حد فاصل اندیمشك- دورود) در مسیر راه آهن تهران- اهواز بر روی رودخانه بختیاری واقع شده است.
همچنین ساختگاه سد بختیاری به فاصله مستقیم نزدیك به 50 كیلومتری بالادست سد دز و پنج كیلومتر بالادست تقاطع رودخانه های سزار- بختیاری قرار دارد.
این سد، بلندترین سد دو قوسی بتنی ایران با ارتفاع 325 متر است و بزرگ ترین مخزن مصنوعی ذخیره آب كشور پس از سد كرخه به شمار می رود كه حجمی معادل پنج میلیارد و 200 میلیون مترمكعب در تراز نرمال خواهد داشت

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.