جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 27118
ميانگين بازدید: 44804
بازديد کل: 138,241,475
بومی‌سازی تعمیرات گرم کوره شیشه سازی (یک شنبه 1395/02/12)

خبرگزاری فارس:
برای اولین بار در کشور با همکاری یک شرکت خارجی ضمن انتقال دانش فنی عملیات بازسازی کوره ذوب در شرکت شیشه سازی مینا طی 17 روز بدون ایجاد وقفه در تولید ،به روش تعمیرات گرم با موفقیت اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری بنیاد مستضعفان ، مجید ضیایی مدیرعامل شرکت شیشه مینا در این باره گفت: به‌طور متوسط کوره‌های ذوب هر 7 تا 8 سال باید تعمیرات اساسی شوند که روش معمول برای این کار این است که کوره خاموش می‌شود.
وی ادامه داد:‌ در این روش قسمتهایی که نیازمند تعمیر است تخریب شده و مجددا بازسازی می‌شود که این سیکل 100 تا 120 روز زمان می‌برد.
وی تصریح کرد: روش سرد علاوه بر تحمیل هزینه‌های بالا باعث می‌شود تولید نیز از دست برود و زیان مضاعفی را به دنبال داشته باشد.
وی یادآور شد: این در حالی است که برای اولین بار در کشور توانستیم با همکاری متخصصان خارجی تعمیر گرم کوره را در کشور عملیاتی کنیم. در این روش بدون توقف تولید، تعمیرات اساسی در یک بازه 17 روزه در دمای 1450درجه سانتیگراد انجام شدو حدود 40 میلیارد ریال در هزینه ها صرفه جویی شد .
مدیرعامل شرکت شیشه مینا با بیان این‌که یکی از اهداف ما در همکاری با کارشناسان پرتغالی انتقال دانش روش تعمیر گرم بود، اظهار کرد: در صورت تامین تجهیزات مورد نیاز متخصصان ایرانی می‌توانند تعمیر گرم انواع کوره حتی برای سایر صنایع را بدون نیاز به کارشناسان خارجی‌ها انجام داده و از خروج مقادیر متنابهی ارز بابت این خدمات تخصصی جلوگیری کنند و شرکت ما امادگی ان را دارد تا تجربیات خود را در اختیار سایر شرکت های این صنعت و سایر صنایع مشابه قرار دهد.
طرح توسعه شیشه سازی مینا
فرشاد سلیمانی فرد معاون اجرایی و عضو هیات مدیره شیشه سازی مینا نیز با اعلام تولید سالانه 36هزار تن محصول توسط شرکت شیشه سازی مینا با سهم حدود 20درصد از بازار مصرف کشور گفت : در حال حاضر یک کوره 40 تنی و یک کوره 110 تنی با حداکثر ظرفیت نیازخطوط تولیدی کارخانه را تامین می کنند .
وی با اشاره به اجرای مقدمات ورودشرکت به سازمان بورس اوراق بها دار و اجرای طرح توسعه شیشه سازی مینا در شهرستان قزوین گفت : طی دوسال آینده با اجرای طرح توسعه شرکت شیشه مینا یک کوره 240 تنی به کار گرفته خواهد شد و ظرفیت تولید شرکت تا 80هزار تن در سال افزایش خواهد یافت که همین عامل جاذبه خوبی برای سهامداران علاقه مند به سرمایه گذاری در شرکت شیشه مینا را ایجاد خواهد کرد .
عضو هیات مدیره شیشه سازی مینا تصریح کرد تولیدات فعلی شرکت شامل بطری و جار است که حدود 20درصد تولیدات شرکت به کشور های همسایه از جمله افغانستان و عراق صادر می شود و در نظر داریم این رقم را تا 30درصد کل تولیدات افزایش دهیم
پیام روز کارگر
مدیران شرکت شیشه سازی مینا ضمن گرامیداشت روز کارگر و با اشاره به پیش بینی اضافه کار در این روز مطابق با قوانین وزارت کار طی پیامی اظهار داشتند: بزرگترین حمایت از کارگران ایجاد امنیت شغلی است ، این شرکت با 50سال سابقه کار افتخار آن را دارد که شاهد بازنشستگی حدود دو نسل از کارگران و کارکنان پر تلاش خود باشد.
امیدواریم با توجه به مقدورات شرکت و مطابق با آیین نامه های حمایتی بنیاد مستضعفان بتوانیم نه تنها از قشر پر تلاش کارگر بلکه از همه کارکنان شرکت شیشه سازی مینا حمایت کرده و هر روز گامی استوار تر در جهت تثبیت و افزایش تولید سرانه ملی در جهت شکوفایی جمهوری اسلامی ایران برداریم.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.