جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 1423
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,251,013
طرح رونق تولید از سر گرفته شد/سامانه بهین یاب دوباره فعال شد (سه شنبه 1396/03/30)

ایرنا:
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن وتجارت با اعلام از سرگیری طرح رونق تولید ،اظهار داشت: سامانه بهین یاب تا روز گذشته مشغول پرونده های مربوط به سال گذشته بود، اما از امروز پذیرای ورودی های جدید است.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» افزود: پیرو فرموده رهبر معظم انقلاب که «دولت برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط فکری کند»، چند پروژه در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی طراحی و اجرا شد که یکی از آنها «طرح رونق تولید» نام گرفت تا بتواند سرمایه در گردش واحدهای کوچک ومتوسط را تامین کند.
رحمانی توضیح داد: طرح رونق تولید در قالب بسته ای با همکاری بانک مرکزی طراحی شده که در آن هر واحدی می تواند محصولات خود را تولید کرده و به فروش برساند.
وی ادامه داد: در این میان مشکلی به دلیل عدم تامین مالی و سرمایه در گردش برای تعدادی از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط وجود داشت که علاوه بر تامین مالی امتیازاتی برای فروش و صادرات قائل شد .
این مقام مسئول اضافه کرد: اگر واحدی بطور مثال چک برگشتی یا بدهی یا مشکلاتی نظیر بیمه، بدهی به سازمان امور مالیاتی و عدم نسبت های مالکانه داشته باشد که همگی مانع دریافت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط می شود، نادیده گرفته شده تا این واحدها مجدد فعال شود.
وی تصریح کرد: نتیجه اصلی طرح رونق تولید، تثبیت وضعیت اشتغال، افزایش اشتغال و راه اندازی چرخه تولید در واحدهای کوچک و متوسط ثبت نام کننده در سامانه بهین یاب خواهد بود.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآوری کرد: پارسال 160 هزار میلیارد ریال برای هفت هزار و 500 واحد صنعتی و معدنی در نظر گرفته شده بود و امسال نیز 200 هزار میلیارد ریال برای 10 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط لحاظ شده است.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری، این موضوع تصویب شده و بانک مرکزی ابلاغ لازم را انجام داده است.
رحمانی اظهار داشت: پارسال بانک های خصوصی عملکرد ضعیف تری نسبت به بانک هایی نظیر بانک ملی، کشاورزی، صنعت و معدن، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه و توسعه و تعاون داشتند.
وی گفت: در مرحله بعد، این معاونت همه واحدهای صنعتی نیمه تمامی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و شمار آنها به 6 هزار واحد می رسد را به عنوان اقدام جدید شناسایی کرده و با هدف نوسازی و بازسازی آنها 100 هزار میلیارد ریال برای پنج هزار واحد کوچک و متوسط اختصاص خواهد داد.
این مقام مسئول وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برای نوسازی صنوف تولیدی نظیر ریخته گری، نجاری و ... که نیاز به نوسازی دارند، در اقدام جداگانه ای سیاست های این معاونت با همکاری معاونت امور اقتصادی و بازرگانی پیاده سازی خواهد شد.

** ورود بخش معدن به سامانه بهین یاب
رحمانی با بیان اینکه طرح رونق تولید و بازگشایی مجدد سامانه بهین یاب دو پروژه از 44 پروژه اقتصاد مقاومتی وزارتخانه است، افزود: در طرح رونق تولید سال 96 بخش معادن نیز اضافه شده که در این صورت معدنکاران نیز می توانند با ورود به سامانه بهین یاب ثبت نام کنند.
به گفته این مقام مسئول، هدف کلی طرح رونق تولید افزایش 10 درصدی اشتغال و محصولات تولیدی در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ثبت نام کننده در سامانه ی بهین یاب است .
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود با اجرای طرح رونق تولید 50 هزار شغل جدید ایجاد شود، همچنین با تکمیل پروژه های با پیشرفت بالای 60 درصد نیز ایجاد 120 هزار شغل جدید و برای صنوف بویژه صنوف تولیدی ایجاد 250 هزار شغل جدید دور از ذهن نخواهد بود.
به گزارش ایرنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور بهبود محیط کسب و کار و افزایش کیفیت ارائه اطلاعات و خدمات، پنجره واحد اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت را راه اندازی کرده است. درگاه بهین یاب صرفا نمای ارائه خدمات به متقاضیان برای ثبت اطلاعات و درخواست آنان است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.