جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 11927
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,261,517
افت بورس‌های جهانی به نفع طلا (یک شنبه 1396/05/29)

سایت طلا:
هفته گذشته، هفته افت ارزش فلز زرد بود. هر اونس طلا که دو هفته پیش روی قیمت 1289 دلار ایستاده بود، در پایان فعالیت بازار نیویورک در روز جمعه به قیمت 1284 دلار رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری اقتصادانلاین افت 5 دلاری یا 4/ 0 درصدی بهای طلا در 5 روز کاری گذشته در شرایطی رقم خورد که امید به انتقال قیمت‌ها به کانال بالاتر جدی بود. اونس در هفته گذشته عمدتا تحت فشار کاهش تنش‌های هسته‌ای بود، اما در مقطعی تحت حمایت اخبار تازه از فدرال رزرو قرار گرفت که نشان می‌داد احتمال تعویق انقباض پولی بسیار زیاد است.با آنکه اونس در محدوده 1280 دلار مانده و نتوانسته به کانال 1300 دلار برود، هنوز اکثر پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت، حامی رشد قیمت‌هاست. به گزارش دنیای اقتصاد، اکثر کارشناسان حرفه‌ای و تحلیلگران خرد انتظار دارند، طلا در هفته جدید کاری تقویت شود؛ اما پیش از شروع به کار بازارهای جهانی در روز دوشنبه، مرور تحولات هفته قبل، کمک‌کننده است.

شروع بد

اونس هفته را با افت آغاز کرد. اونس در اولین روز هفته با 8 دلار افت به قیمت 1281 دلار رسید. در حالی که هفته پیش از آن، اونس در یک قدمی مرز 1290 دلار ایستاده بود، دوشنبه روز تضعیف این کالای گرانبها تا یک قدمی مرز 1280 دلار بود. روز اول هفته با امید به شکسته شدن مرز 1300 دلار آغاز شد؛ اما سودگیری عده‌ای از معامله‌گران اجازه رشد بیشتر را به طلا نداد. همزمان، رشد بازارهای سهام نیز علیه فلز زرد کار کرد. بورس‌های جهانی در این روز شاهد رشد شاخص‌ها بودند؛ چراکه تنش‌ها میان ایالات‌متحده و کره شمالی تا حدی آرام گرفت. وزیر دفاع، وزیر خارجه و دیگر مقام‌های دولت ترامپ یکشنبه اعلام کرده بودند که غیرهسته‌ای کردن کره شمالی را از طریق دیپلماسی پیگیری خواهند کرد. چین هم دوشنبه اعلام کرد که واردات کلیدی را از کره شمالی ممنوع کرده است. با این اخبار، حالت عصبی بازارها و خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن کاهش یافت. با این همه، نباید فراموش کرد که نگرانی‌های ژئوپلیتیک در هر حال ادامه دارد.شاخص دلار هم در روز اول هفته میلادی با رشد خود به ضرر طلا کار کرد. این شاخص که جمعه قبل از آن روی عدد 06/ 93 واحد ایستاده بود، دوشنبه به عدد 41/ 93 واحد رسید. نفت‌خام هم عامل کاهشی دیگری برای طلای دوشنبه بود. نفت دوشنبه تضعیف شد.

ادامه سقوط

روز دوم، روز افت بیشتر و سقوط اونس به محدوده 1270 دلار بود. اونس طلا سه‌شنبه 10 دلار از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 1271 دلار رسید. دلیل این سقوط که در ادامه افت روز قبل بود، عمدتا افزایش ریسک‌پذیری در بازارهای جهانی و انتشار داده‌های خوب از اقتصاد آمریکا بود. عوامل سیاسی مشابهی با روز دوشنبه، سه‌شنبه نیز به ضرر طلا کار کرد. همزمان، اعلام شد که خرده‌فروشی آمریکا در ماه جولای 6/ 0 درصد رشد کرده است. این در حالی بود که خرده‌فروشی در ماه ژوئن 2/ 0درصد افت کرده بود. این داده احتمال تشدید انقباض پولی را در آمریکا بیشتر و به ضرر طلا کار کرد، گرچه در روزهای بعد اخبار تازه‌ای از فدرال رزرو ایالات‌متحده رسید. در ادامه روند کاهش تنش‌های ژئوپلیتیک، سه‌شنبه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که تصمیم گرفته به گوام حمله نکند. پایگاه اینترنتی کیتکو، در گزارش جمع‌بندی سه‌شنبه خود نوشت: «انتظار نداشته باشید که مواجهه ایالات‌متحده و کره شمالی کاملا از بین برود. این احتمال وجود دارد که اوضاع دوباره نگران‌کننده شود و احتمال اینکه این اتفاق زودتر رخ دهد، بیشتر از آن است که دیرتر رخ دهد. نباید متعجب شوید اگر قیمت‌های پایین موجود تبدیل به موقعیت خرید شود.» شاخص دلار سه‌شنبه نیز به رشد خود و فشار بر طلا ادامه داد. این شاخص در این روز به عدد 85/ 93 واحد رسید. نفت خام نیز دوباره با افت خود به ضرر طلا کار کرد.

وارونگی روند

اونس طلا، چهارشنبه بالاخره توانست رشد کند. قیمت نهایی روز سوم، 1283 دلار بود. دلیل رقم خوردن این روند، اولا جهش اصلاحی از کف سه‌شنبه و ثانیا انتشار داده‌های تازه از فدرال رزرو آمریکا بود. اونس که ظرف دو روز 18دلار سقوط کرده بود، چهارشنبه با شناسایی سود معامله‌گران تقویت شد. بعد از آن هم انتشار صورتجلسه نشست پیشین کمیته بازار آزاد فدرال رزرو به کمک اونس آمد. بر اساس این صورت جلسه، برخی از اعضای کمیته به شدت نسبت به ادامه تشدید سیسات‌های پولی انقباضی نگرانی دارند. صورتجلسه نشست جولای نشان می‌دهد که اعضای کمیته به هیچ وجه بر سر افزایش نرخ‌های بهره در آینده نزدیک توافق ندارند. مخالفان تشدید انقباض پولی عمدتا به سطح پایین تورم در اقتصادهای عمده اشاره می‌کنند. احتمال به تعویق افتادن تشدید انقباض پولی در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بیش از پیش به بازارهای سهام کمک کرد، بازارهایی که در روزهای قبل از ریسک‌پذیری هسته‌ای نفع می‌بردند. رشد بورس‌ها مانع طلا بود؛ اما طلا خود از سیگنال‌های تازه که شاخص دلار را تضعیف کرد، نفع برد. شاخص دلار چهارشنبه روی عدد 54/ 93 واحد ایستاد. آرامش نسبی ژئوپلیتیک و تضعیف نفت هم در این روز به ضرر طلا عمل کرد؛ اما بازار فلزهای گرانبها عمدتا تحت‌تاثیر سیگنال‌های بانک مرکزی آمریکا بود.

تداوم رشد

با اخبار تازه، رشد طلا در روز چهارم نیز ادامه پیدا کرد. اونس پنج‌شنبه روی قیمت 1287 دلار ایستاد. روز پنج‌شنبه، اخبار بانک مرکزی اروپا نیز به اخبار بانک مرکزی آمریکا افزوده شد تا نگرانی دو بانک مرکزی عمده از تورم پایین،‌ به نفع طلا کار کند. از سوی دیگر، بازارهای سهام نیز با افت شاخص‌های خود حامی طلا شدند. صورت جلسه نشست جولای بانک مرکزی اروپا که پنج‌شنبه منتشر شد نشان داد که این بانک نیز مانند فدرال رزرو آمریکا به شدت نگران تاثیر سطح پایین تورم بر اقتصادهای عمده است. این بانک همچنین نگران تقویت روند یورو در هفته‌های اخیر است. با انتشار این صورت جلسه، یورو به کف 3 هفته‌ای رفت و طلا مجال بیشتری برای رشد پیدا کرد. بازارهای کالاهای خام شامل فلزهای گرانبها در سال‌های اخیر از نرخ‌های بهره پایین و تزریق پول به نظام‌های مالی نفع بسیاری برده بودند و با آنکه بیشتر بانک‌ها سیاست‌های انبساطی خود را حفظ کرده‌اند، انقباض پولی در آمریکا بر بازارها تاثیر داشته است.طلا پنج‌شنبه از احتمال تعویق انقباض پولی در آمریکا نفع برد و همزمان بورس‌های آمریکا هم با افت خود به این فلز گرانبها کمک کردند. دلیل افت بورس‌ها، عمدتا انتشار گزارش‌های بد شرکت‌ها از وضعیت درآمدی بود. نکته مهمی که باید به یاد داشت این است که ماه‌های سپتامبر و اکتبر، ماه‌های بد بورس‌ها هستند و طلا ممکن است باز هم از افت آنها نفع ببرد.دیگر خبر روز چهارم بازارهای جهانی در هفته گذشته، اعلام افت 5/ 0 درصدی شاخص بهای مصرف‌کننده منطقه یورو بود،‌ سیگنال بد دیگری درباره تورم که دست بانک مرکزی اروپا را برای پایان دادن به سیاست‌های انبساطی می‌بندد. پنج‌شنبه، ‌شاخص دلار به عدد 54/ 93 واحد افت کرد؛ اما نفت خام توانست رشد کند.

بازگشت ضعف

با آنکه اونس روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه رشد کرده بود، روز جمعه دوباره افت کرد و به قیمت 1284 دلار رسید. اتفاق مهم روز جمعه این بود که اونس با کمک عوامل افزایشی تازه تلاش کرد خود را با جهش فنی و بنیادی به کانال بالاتر برساند. اونس حتی موفق شد لحظاتی را به کانال 1300 دلار برود؛ اما خیلی زود به کانال پایین‌تر بازگشت. اونس حتی نتوانست در محدوده 1290 دلار بماند و با افزایش شدید فروش‌ها در قیمت‌های بالاتر، به محدوده 1280 دلار رفت. بالاترین قیمتی که اونس در آخرین روز هفته تجربه کرد 1302 دلار بود؛ اما کمترین قیمت 1283 دلار بود که فاصله بسیار کمی با قیمت نهایی روز داشت. با آنکه اونس هفته گذشته افت ارزش را تجربه کرد، هنوز هم امید حاضران و ناظران بازار به روند کوتاه‌مدت پابرجاست. آیا اونس در هفته جدید کاری خواهد توانست به‌طور پایدار به کانال بالاتر برود؟

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.