جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 3355
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,252,945
برای تسویه بدهی مانده سهام عدالت، تنها پنج روز باقیست (چهارشنبه 1396/07/26)

ایرنا :
مشمولان سهام عدالت برای پرداخت مبلغ تسویه نشده خود تنها تا پایان مهر ماه یعنی پنج روز دیگر فرصت دارند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، سامانه سهام عدالت برای ارایه صورت حساب مشمولان، ایجاد فرصت شش ماه تسویه بدهی آنها و نیز اعلام شماره شبای بانکی بابت واریز سود، اواسط اسفند ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و شهریور ماه امسال این سامانه بسته شد.
بر اساس آیین نامه اجرایی توزیع سود سهام عدالت که در فروردین سال 88 به تصویب شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی رسیده است، در صورتی که در پایان دوره تقسیط (ده ساله) ، بهای سهام مورد واگذاری به طور کامل تسویه نشده باشد، خریداران می توانند حداکثر ظرف مدت شش ماه راساً نسبت به پرداخت بدهی و تسویه حساب سهام مورد خریداری اقدام کنند.
با این حال شورای عالی سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در جلسه مهر ماه خود تصمیم گرفت فرصت یک ماه دیگری را در اختیار مشمولان سهام قرار دهد تا در صورت تمایل بدهی خود را بابت این سهام تسویه کنند.
طبق اعلام سازمان خصوصی سازی، مشمولان سهام عدالت می توانند برای تسویه نقدی باقی مانده ارزش سهام عدالت تخصیصی تسویه نشده خود به هر مبلغی که تمایل دارند، تا سقف یک میلیون تومان پرداخت نقدی داشته باشند.
باتوجه به اینکه تنها دو دهک پایین درآمدی مشمول سهام عدالت یعنی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از تخفیف 50 درصدی برخوردارند، بجز این دو قشر که سهام یک میلیون تومانی آنها کامل است، بقیه مشمولان هنوز حدود نیمی از مبلغ سهام عدالت یعنی نزدیک به 500 هزار تومان برای مالکیت کل سهام یاد شده به دولت بدهکارند.
پس از عبور از این مرحله طبق آیین نامه اجرایی توزیع سود سهام عدالت که در دولت دهم به تصویب رسیده است، اگر فرد مشمول بدهی خود را بابت سهام عدالت تسویه نکند، سازمان خصوصی سازی به میزان مبلغ بدهی تسویه شده سهام مورد وثیقه را آزاد می کند.
پیگیری های ایرنا نشان می دهد که از 47 میلیون نفر مشمول سهام عدالت که در قید حیات هستند، شمار زیادی از مشمولان هنوز مبلغ بدهی خود را به دولت پرداخت نکرده اند و از این رو تنها از نیمی از سود واریزی سهام عدالت که در ماه های آینده تخصیص می یابد، برخوردار می شوند.
سازمان خصوصی سازی از عموم مشمولان خواسته است برای بهره مندی بیشتر از سهام عدالت، در فرصت باقیمانده، بدهی خود را تسویه کنند.
این سازمان برای همه مشمولان سهام عدالت که شماره تلفن همراه معتبر خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده اند، پیامکی ارسال کرده است که بر اساس آن همه مشمولان سهام عدالت می توانند تا پایان مهر ماه جاری نسبت به پرداخت مانده مبلغ سهام تخصیصی خود اقدام کنند.
مشمولان دریافت سهام عدالت می توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی اینترنتی www.samanese.ir از مانده سهام تخصیصی خود مطلع شده و در صورت تمایل، قبض پرداخت از طریق این سامانه اخذ کرده و مبلغ مد نظر خود را از طریق شعب بانک ملی ایران پرداخت کنند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.