جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 25686
ميانگين بازدید: 44804
بازديد کل: 138,240,043
رشد اقتصادی کشور با احتساب نفت6.5درصد و بدون نفت هفت درصد افزایش یافت (شنبه 1396/07/29)

ایرنا:
مدیر کل دفتر حساب های اقتصادی مرکز آمار ایران گفت: رشد اقتصادی کشور از بهار 95تابهار 96 با احتساب نفت 6.5درصد و بدون نفت هفت درصد رشد داشت ،نفت در سال های گذشته رشد خود را طی کرده بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «جواد حسین زاده» روز شنبه در نشست خبری که در محل مرکز آمار ایران برگزار شده بود،گفت: تولید ناخالص داخلی با نفت طی مدت یاد شده از 172 به184هزار میلیارد تومان رسیده بود که رشدی معادل 6.5درصد را نشان می دهد.
وی ادامه داد: همچنین تولید ناخالص داخلی از بهار 95تابهار96 بدون احتساب نفت از 136به 148 هزار میلیارد تومان رسید که رشدی معادل هفت درصد را نشان می دهد.
وی تاکید کرد: نفت سال گذشته رشد خود را کرده بود و امسال نسبت به سال گذشته این میزان کمتر بود.کمتر بودن نرخ رشد اقتصادی با نفت نسبت به بدون نفت به همین علت است.
وی در خصوص تفاوت نرخ تورم روستایی و شهری بیان داشت: سهم خوراکی ها ، آشامیدنی ها و دخانیات در سبد کالای روستایی40 و شهری 25درصد است.
وی گفت: همچنین سهم مسکن در سبد کالای شهری30.5درصد و در خانوار روستایی 11.6درصد است.
حسین زاده اظهار داشت: وقتی که سهم این کالاها در سبد خانوارهای شهری و روستایی متفاوت باشد بنابراین نرخ تورم در این دو منطقه متفاوت است.
به گفته این مقام آماری کشور، وقتی سهم خوراکی در سبد خانوار بیشتر می شود طبیعی است که نرخ تورم هم در میان خانوارهای روستایی افزایش می یابد.
حسین زاده در مورد تغییر سال پایه گفت: سال پایه از مهر ماه امسال تغییر می کند. نرخ تورم شهری مهرماه و برای نرخ تورم روستایی و نرخ تورم ملی از آذرماه امسال بر اساس سال پایه 95 اعلام می شود.
وی تاکید کرد: تغییر سال پایه فقط برای محاسبه نرخ تورم است و در حسابهای ملی تغییری نمی کند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.