جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 6814
ميانگين بازدید: 35570
بازديد کل: 139,086,410
افزایش ۱۲۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک ماه (دوشنبه 1396/11/02)

ایسنا:
بررسی نوسانات قیمت سکه تمام در دهمین ماه سال جاری نشان می‌دهد که قیمت این نوع سکه در این بازه زمانی ۱۲۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده که حداقل در سال جاری اتفاق بی‌سابقه‌ای است.

به گزارش ایسنا، بازار سکه در دهمین ماه از سال جاری با تغییر و تحول بسیار زیادی همراه شد و به شکل بی سابقه‌ای در سال ۱۳۹۶ با جهش قیمتی روبرو شد.

 سکه تمام طرح جدید در ابتدای دی ماه حدود یک میلیون و ۳۹۶ هزار تومان در بازار قیمت داشت. بررسی روند قیمتی این سکه نشان می‌دهد که شیب حرکتی آن در بیشترین روزهای دی ماه حرکت صعودی را سپری کرده است.

در همان دهه اول دی ماه، قیمت سکه تمام به یک میلیون و ۴۴۳ هزار تومان رسید و ۴۷ هزار تومان افزایش را تجربه کرد.

در دهه دوم دی ماه نیز همین وضعیت ادامه یافت؛ به گونه‌ای که سکه تمام در ۱۳ دی ماه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید که رکورد این نوع سکه را در سال جاری شکست. البته تقریبا در روزهای بعد قیمت ها تغییر محسوسی پیدا نکرد و مقداری هم کاهشی شد.

در اواخر دی ماه شیب افزایش قیمت سکه تندتر شد و به یک میلیون و ۵۱۵ هزار تومان رسید و در نهایت این نوع سکه دی ماه را با نرخ یک میلیون و ۵۱۹ هزار تومان به پایان رساند.

در مجموع طی دهمین ماه سال جاری قیمت سکه حدود ۱۲۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است که این میزان افزایش نرخ در یک ماه، دست کم در سال جاری بی سابقه بوده است.

همچنین نیم سکه ۶۸۴ هزار تومان در ابتدای ماه عرضه شد که در انتهای ماه به ۷۳۹ هزار تومان رسید تا این نوع سکه در دهمین ماه سال ۵۵ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

از سوی دیگر ربع سکه ابتدای ماه را با نرخ ۳۹۷ هزار تومان آغاز کرد و آخر ماه را با نرخ ۴۳۷ هزار تومان به پایان برد که افزایش ۴۰ هزار تومانی قیمت در یک ماه را تجربه کرده است.

همچنین سکه گرمی در ابتدای دی ماه ۲۶۲ هزار تومان قیمت داشت که در پایان ماه به ۲۸۴ هزار تومان رسید که افزایش ۲۰ هزار تومانی داشته است.

قیمت سکه به طور معمول از دو شاخص تاثیر می‌پذیرد. یکی قیمت طلای جهانی و دیگری قیمت ارز. قیمت طلای جهانی در یک ماه گذشته با روند افزایشی روبرو بوده است اما این افزایش قیمت شیب کندی داشته و چندان در بازار محسوس نبوده است.

به نظر می‌رسد افزایش قیمت سکه بیش از هر چیز تحت تاثیر قیمت دلار صورت گرفته است. دلار آمریکا طی یک ماه گذشته با جهش زیاد نرخ مواجه شد؛ به طوری که روز گذشته (یکم بهمن ماه)  برای اولین بار از ۴۷۰۰ تومان هم عبور کرد تا به تبع آن قیمت سکه هم رکوردشکنی کند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.