جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 22312
ميانگين بازدید: 44804
بازديد کل: 138,236,669
ضوابط اجرایی بسته بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز ابلاغ شد (شنبه 1396/11/28)

ایرنا :
بانک مرکزی در راستای ایجاد اطمینان در فعالان بازار در خصوص توانمندی مجموعه اقتصادی کشور نسبت به ایجاد آرامش و تامین ارز خارجی مورد نیاز، تدابیری شامل انتشار اوراق گواهی سپرده، اوراق گواهی مبتنی بر ارز و طرح پیش فروش سکه بهار آزادی را اتخاذ کرده است.

به گزارش ایرنا، بدین ترتیب بانک ها و موسسات اعتباری نسبت به اجرایی کردن انتشار ابزارهای مالی از روز شنبه 28 بهمن 1396 طبق بخشنامه زیر اقدام می کنند.

**انتشار گواهی سپرده ریالی
فروش و انتشار این گواهی به صورت با نام از روز شنبه 28 بهمن به مدت دو هفته تا پایان روز پنج شنبه 10 اسفند تعیین می شود. فروش گواهی مذکور پس از پایان مهلت یاد شده ممنوع است.
نرخ سود علی الحساب سالانه این گواهی 20 درصد و پرداخت آن در مقاطع ماهانه خواهد بود؛حداقل مدت زمان لازم برای تعلق سود به این گواهی، یک ماه است.
بازخرید قبل از سررسید گواهی یاد شده در شعب بانک عامل، با نرخ 14 درصد سالانه خواهد بود و بازفروش از محل گواهی های بازخرید شده، ممنوع است.
گواهی سپرده مزبور برای هر شخص، حداقل به میزان یک میلیون ریال خواهد بود و انتشار گواهی مذکور از طریق سیستم متمرکز داخلی بانک ها صورت می گیرد.
همچنین تمام مجوزهای صادره برای بانک ها و موسسات اعتباری برای انتشار اوراق گواهی سپرده، ویژه سرمایه گذاری (عام) در محدوده زمانی انتشار گواهی موضوع این بخشنامه، تا اطلاع ثانوی متوقف می شود.
مدت گواهی مورد اشاره، یک ساله بوده و نقل و انتقال این گواهی به غیر، به اشکال مختلف ممنوع است.
مبنای محاسبه سود گواهی، 365 روز خواهد بود و امکان بازخرید قسمتی از گواهی سپرده وجود دارد.

** گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز
فروش و انتشار این گواهی از امروز تا اطلاع ثانوی انجام خواهد شد. گواهی­های سپرده مزبور به صورت با نام برای هر شخص، حداقل به میزان معادل ریالی یکصد یورو‏ -دلار صادر خواهند شد.
فروش این گواهی، با دریافت معادل ریالی گواهی سپرده ارزی انجام خواهد شد. نحوه محاسبه معادل ریالی به این صورت است که بانک پس از محاسبه میانگین نرخ فروش سامانه سنا در 30 روز تقویمی منتهی به روز قبل از فروش، نسبت به دریافت معادل ریالی ارز از مشتری اقدام و گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز را صادر و به مشتری ارایه می­ کند.
بازپرداخت اصل مبلغ این گواهی، بر اساس میانگین نرخ فروش سامانه سنا در یک هفته تقویمی منتهی به روز قبل از سررسید خواهد بود که توسط بانک صادر کننده محاسبه و در تاریخ سررسید به صورت ریالی (اصل به علاوه سود) به دارنده گواهی سپرده پرداخت می­ شود.
نرخ سود گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز، برای گواهی­های یک ساله 4 درصد و برای گواهی­ های دو ساله 4.5 درصد در سال خواهد بود که در مواعد زمانی 6 ماهه پرداخت می­شود. نحوه محاسبه سود به این صورت است که بانک در روز تعیین شده برای پرداخت سود، میانگین یک هفته تقویمی قبل نرخ فروش سامانه سنا را محاسبه کرده و معادل ریالی آن را به دارنده گواهی سپرده پرداخت می­ کند.
بانک­ های صادر کننده گواهی سپرده مکلفند در پایان هر روز کاری، منابع ریالی حاصل از فروش گواهی را به شماره حسابی نزد اداره معاملات ریالی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در آینده اعلام خواهد شد، واریز کنند.
بازفروش از محل گواهی های بازخرید شده، ممنوع است و کارمزد عاملیت بانک برای انتشار و عملیات گواهی سپرده موضوع این بند، متعاقباً اعلام خواهد شد.
نقل و انتقال این گواهی به غیر، به اشکال مختلف ممنوع است؛ مبنای محاسبه سود گواهی، 365 روز خواهد بود؛ امکان بازخرید قسمتی از گواهی سپرده وجود دارد.
بازپرداخت اصل و پرداخت سود این گواهی در سررسید و یا در صورت بازخرید به ریال خواهد بود.
در صورت بازخرید پیش از سررسید، گواهی مذکور به سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ریالی با نرخ 10 درصد سالانه تبدیل خواهد شد. لذا اصل مبلغ ریالی روز خرید گواهی به همراه 10 درصد سود روز شمار سالانه پس از کسر کلیه پرداخت‌ها بابت سود به خریدار پرداخت خواهد شد.

** پیش فروش سکه بهار آزادی با عاملیت بانک ملی
پیش فروش شش ماهه سکه بهار آزادی با نرخ 14 میلیون ریال و پیش فروش یک ساله سکه بهار آزادی با نرخ 13 میلیون ریال خواهد بود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.