جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 5282
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,254,872
«نیما» برای مدیریت بازار ارز به میدان آمد (شنبه 1396/11/28)

ایرنا:
سامانه ارزی جدید بانک مرکزی با عنوان نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) با هدف تسهیل تامین ارز، ایجاد فضای امن برای خریداران و فروشندگان ارز و امکان ایجاد فضای رقابت صرافان برای تامین ارز متقاضیان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه گذشته با تشریح جزییات طرح سه گانه مصوب دولت برای ساماندهی بازار ارز اعلام کرد از شنبه آتی فعالیت آزمایشی سامانه جدید ارزی آغاز می شود.
«ولی الله سیف» توضیح داد: خریداران و فروشندگان ارز با استفاده از این سامانه، متناسب با نیازهای خود نسبت به انجام عملیات ارزی در محیط الکترونیک اقدام می کنند.
«همچنین به تدریج صرافی ها و سایر بازیگران بازار ارز به این سامانه متصل می شوند».
به گفته وی، این سامانه امکان کنترل و مدیریت بازار ارز را برای سیاستگذار و امکان فعالیت شفاف را برای متقاضیان ارز فراهم می کند.
در همین پیوند، تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز از راه اندازی این سامانه خبر داد.

** بازرگانان سفارشات غیربانکی خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند
در مرحله نخست، واردکنندگان برای تامین ارز کالای وارداتی به عنوان متقاضی خرید ارز و همه صرافی ها به عنوان فروشنده ارز ایفای نقش می کنند.
برای تسهیل در تامین ارز ثبت سفارشات غیربانکی، با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، بازرگانان می توانند با مراجعه به سامانه جامع تجارت، درخواست خود را برای تامین ارز ثبت سفارشات غیربانکی ارایه کنند.
این اطلاعات به صورت سیستمی و برخط به سامانه نیما منتقل می شود.
سپس بازرگانان پیشنهادهای (پاسخ های) ارائه شده از سوی صرافی ها را مشاهده و در نهایت نسبت به خرید ارز اقدام می کنند.
در مرحله نخست، ثبت درخواست ها برای ارزهای یورو و یوآن میسر است و در گام های بعدی امکان درخواست برای سایر ارزها نیز فراهم می شود.

** صرافی ها درخواست های متقاضیان ارز را در سامانه نیما ببینند
صرافی ها می توانند با انتخاب گزینه «نیما» در پایگاه اطلاع رسانی سنا (سامانه نظارت ارز) درخواست های خرید را ببینند، پیشنهادها را ارائه و در نهایت ارز متقاضیان را تامین کنند.
راهنمای استفاده و کار با سامانه در بخش راهنمای کاربران این پایگاه در دسترس قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، مهار نوسان های ارزی که در چند هفته گذشته اختلال های اقتصادی به همراه داشت، از چهارشنبه گذشته با ورود مستقیم دولت و دستگیری اخلالگران این بازار کلید خورد.
در مرحله بعد این روند با رونمایی از پیشنهادهای سه گانه بانک مرکزی به مرحله سیاستگذاری های عملیاتی وارد شد.
راه اندازی سامانه نیما اخرین اقدام از این دست به شمار می رود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.