جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 731
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,250,321
جبران همه ثبات‌ها در چند ماه/ نرخ دلار در ۴ ماه معادل ۳.۵ سال رشد کرد (چهارشنبه 1396/12/02)

خبرگزاری فارس:
بررسی تغییرات منحنی قیمت دلار نشان می‌دهد از ابتدای سال 93 تا پایان شهریور ماه 96 این نرخ در مجموع 673 تومان افزایش یافته، اما از ابتدای مهر ماه تا پایان بهمن ماه رشد قیمت 756 تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تغییرات نرخ ارز در چند سال اخیر در برخی سال‌ها با تلاطم و در سال‌های دیگر با ثبات نسبی روبرو بوده است.

بررسی قیمت ارز پس از جهش قیمت‌ها در سال 91 نشان می‌دهد که در سال‌های 93 تا 95 همواره به این شکل بوده است. ثبات در 6 ماهه اول سال، رشد قیمت از مهر تا دی ماه و کاهش قیمت در بهمن و اسفند ماه، البته کاهش قیمت در بهمن و اسفند به معنای بازگشت به قیمت‌های قبل از مهر ماه نیست. در واقع این فرایند موجب ایجاد یک مبنای جدید برای بازار می‌شد.







 

 

 

 

اما در مجموع قیمت دلار در سال‌های 93 تا 95 به ترتیب 294 تومان، 73 تومان و 306 تومان رشد داشته است. به عبارت دیگر از ابتدای سال 93 تا پایان شهریور ماه سال 96 (سه سال و 6 ماه) در مجموع 673 تومان افزایش یافته اما از ابتدای مهر ماه تا پایان بهمن ماه رشد قیمت 756 تومان بوده است.

در صورتی که بخواهیم نسبت برابری بین افزایش قیمت دلار به دست بیاوریم، رشدی که دلار در سه سال و نیم (ابتدای 93 تا شهریور 96) داشته، برابر است با رشد بهای این ارز از ابتدای آبان ماه تا پایان بهمن ماه امسال.

به گزارش فارس، بانک مرکزی پس از آنکه بهای دلار به بالاترین سطح خود (بیش از 4900 تومان رسید) سه طرح انتشار اوراق گواهی سپرده ریالی، اوراق گواهی سپرده ارزی و پیش فروش سکه با قیمت‌های یک میلیون و 400 هزار تومان برای 6 ماه و یک میلیون و 300 هزار تومان برای یک سال را برای کنترل بازار ارز در دستور کار قرار داد.

جلوگیری از معامله دلالان و آغاز برخورد با غیرمجازها در کنار اجرای این سیاست موجب نزولی شدن بهای ارز شد به طوری که هم‌اکنون بهای دلار در بازار تهران حدود 4535 تومان است، اما اینکه در ماه‌های آینده نرخ ارز چه روندی را خواهد داشت، بستگی به استمرار سیاست‌ها و برنامه‌های اتخاذ شده دارد.






استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.