جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 29206
ميانگين بازدید: 36219
بازديد کل: 139,079,317
ارزش 970 هزار میلیارد تومانی تولیدات ایرانی در 9 ماه امسال (چهارشنبه 1396/12/23)

ایرنا:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حجم مجموعه تولیدات ایرانی در 9 ماهه امسال 970 هزار میلیارد تومان بود که سه هزار و 500 میلیارد تومان مربوط به منسوجات می شد که این میزان باید بیشتر شود.

به گزارش عصر چهارشنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمد شریعتمداری» با حمایت از پویش «آری به تولید ملی»، در حاشیه بازدید از چند فروشگاه عرضه پوشاک ایرانی افزود: برای حمایت از تولید داخلی باید ابتدا شرایطی فراهم شود تا قدرت انتخاب مردم بالا برود.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم با حمایت تعرفه ای از تولید داخل حمایت کنیم قاچاق از مرزها نیز باید کنترل شود.
شریعتمداری اعلام کرد: سهمیه ای برای کل مناطق آزاد تجاری اعمال شد که بیش از آن نتوانند محصولات خارجی عرضه کنند و جلوگیری از ورود قاچاق محصولات خارجی به بازار ایران باید در دستور کار قرار بگیرد.
وی افزود: اگر تعرفه را بالا ببریم و ریسک قاچاقچی پایین آید و سیاست ما در مدیریت واردات خدشه دار می شود.

** پیگیری عرضه محصولات ایرانی مانند زعفران با نشان کشورهای دیگر
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که بسیاری از تولیدات ایرانی نه فقط در سطح ملی بلکه در سطح بین المللی مایه افتخار است. در بخش تولید و طراحی پوشاک نیز برخی ایرانی‌ها حرف اول را در بسیاری از شرکت‌های معتبر خارجی می زنند.
وی یادآوری کرد: محصولات ایرانی در بسیاری کشورها از جمله کشورهای همسایه شناخته شده است و حتی در یک دوره نشان محصولات ایرانی را در کشورهای اروپایی تقلید می کردند و با آنها کالای خود را به فروش می‌رساندند.
«البته الان نیز برخی محصولات ایرانی مانند زعفران را برخی کشورها به نام خودشان عرضه می کنند که در مجامع بین المللی این موضوعات را باید پیگیری کنیم».

** لزوم ایجاد خوشه های صنعتی
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بر اصلاح روش‌های تولید متناسب با سلیقه مردم ایران و دنیا تاکید کرد.
وی افزود: ایجاد خوشه های صنعتی باید جدی گرفته شود. سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و مجموعه اتاق‌های اصناف سراسر کشور باید تشکیل خوشه های صنعتی را در بخش پوشاک را برای در کنار هم قرار گرفتن واحدهای تولیدی مختلف دنبال کنند.
شریعتمداری با بیان اینکه برای نوسازی ماشین آلات تولید محصولات نیز باید قدم‌های اساسی برداریم، گفت: برای تحقق این هدف در بودجه سال 97 به صورت امیدبخشی منابعی برای یارانه سود تسهیلات اعطایی برای تولیدکنندگان سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

** نقش تبلیغات
وزیر صنعت، معدن و تجارت تبلیغات را در افزایش تولید ملی موثر دانست و یادآوری کرد: صدا و سیما می تواند در این زمینه نقش اساسی ایفا کند.
وی افزود: تشکیل شبکه ایران کالا، باعث قدردانی است اما تبلیغ کالای ایرانی در شبکه‌های دیگر صدا و سیما با نرخ های ترجیحی و هزینه های متناسب نیز کار خوبی است.
شریعتمداری تصریح کرد: از سوی دیگر استفاده از فضای مجازی برای تبلیغات، کار موثری است.
وی افزود: پویش «آری به تولید ملی» حرکت با ارزشی است که باید به یک جریان ملی در سراسر کشور تبدیل شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز- چهارشنبه- برای حمایت از این پویش از چند فروشگاه عرضه پوشاک ایرانی در شهر تهران بازدید و به فروشندگان و خریداران گل اهدا کرد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.