جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 17928
ميانگين بازدید: 35647
بازديد کل: 138,908,529
معرفی و عرضه هنرهای سنتی ایران در نمایشگاه آرتیجیانا ۲۰۱۸ (دوشنبه 1397/02/03)

پایگاه اطلاع رسانی دولت:
هشتاد و دومين دوره نمايشگاه بین‌المللی صنايع‌دستي فلورانس (آرتیجیانا)، با حضور هنرمندان ایرانی و كانون جهان‌گردی و اتومبيل‌رانی در ايتاليا گشایش یافت.

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در اين نمايشگاه که در قلعه تاريخي «فورتزا دا باسو» در شهر فلورانس آغاز به کار کرد، ۳۲ هنرمند ممتاز عرصه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران به همراه نمایندگان کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی (به نمايندگی از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری) حضور دارند.

در این دوره از نمایشگاه، غرفه ايران با مساحت ۱۲۰ متر مربع، در سالن بین‌الملل قرار دارد و هنرمندانی از استان‌هاي تهران، اصفهان، خراسان جنوبي، خراسان رضوي، كرمانشاه، هرمزگان، جزيره قشم، خوزستان، زنجان و گلستان، در راستای توسعه صادرات صنایع دستی کشورمان، به تولید و عرضه محصولات و دست‌سازه‌های خود می‌پردازند.

گوهر‌تراشي، گبه، سوزن‌دوزي، گليم، سنگ‌هاي قيمتي، زيورالات سنتي، جاجيم، پارچه‌هاي دست‌باف، فرش تركمن، شيشه‌گري، سفال، نقاشي روي شيشه، لباس سنتي، سوزن‌زني، چرم، خاتم، مينا، قلم‌زني روي مس، مينياتور، نقاشي روي صدف، منبت كاري، نقاشی روی چوب، حصير‌بافی، مليله‌كاری، مسگري، معرق چوب، انگشتر‌سازي و پاپيه ماشه، رشته‌هایی هستند که در این نمایشگاه به مخاطبان و بازدیدکنندگان معرفی مي‌شود.

در نمایشگاه فلورانس ٢٠١٨ که ميزبان ٨٠٠ شركت توليد و فروش صنايع‌دستي و ده‌ها هنرمند از  ٥٠ كشور جهان است، دیدارهایی در خصوص توسعه صادرات صنایع دستی پیش‌بینی شده است.

اجرای موسیقی محلی کردی از دیگر برنامه‌هایی است که در غرفه جمهوری اسلامی ایران اجرا خواهد شد.

این نمايشگاه همچون گذشته سعي دارد با وارد كردن گوشه‌اي از هنرهاي سنتي در قالب ابزار و وسايل كاربردي در زندگی روزمره انسان‌ها، رسالت خود را به انجام برساند.

در آرتيجياناي فلورانس، علاوه بر معرفی صنايع دستي كشورهاي مختلف جهان، بخش‌هايی به عرضه و نمایش خلاقيت‌هاي هنري، دكوراسيون داخلي، گياهان دارويي، سوغات محلي و غذاهاي سنتي اختصاص داده شده است.

این نمایشگاه که تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برپا خواهد بود، قديمي‌ترين نمايشگاه صنايع‌دستي دنيا شناخته شده و هر ساله با استقبال چشمگیری از سوی علاقه‌مندان همراه است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.