جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 2866
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,252,456
جزئیات پرداخت 6 میلیارد دلار برای ثبت سفارش دو ماهه امسال/ تخصیص 28 میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی (چهار شنبه 1397/03/02)

اقتصاد ایران:
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به تشریح جزئیات پرداخت ارز به ثبت سفارش در دوماه اول سال پرداخت و گفت:‌ تاکنون 28 میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی اعتبار اختصاص یافته است.

محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگاران اقتصادی دو خبرگزاری فارس و تسنیم با اشاره به میزان تخصیص ارز در دو ماهه اول سال ۹۷ اظهار داشت: از اول فروردین امسال تا ۲۹ اردیبهشت تعداد اقلامی که از سوی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت ثبت سفارش شدند که شامل کالاهای واسطه‌ای، سرمایه‌ای، مصرفی و سایر هستند، ۱۰۰ هزار و ۱۹۸ قلم کالا به ارزش ۱۴ میلیارد و ۳۳۴ میلیون دلار بوده است.

* ۱۴ میلیارد دلار ثبت سفارش در دو ماه

رئیس سازمان برنامه و بودجه به میزان ارز تخصیص داده‌شده به این رقم از ثبت‌سفارش‌ها پرداخت و عنوان کرد: بر اساس گزارش و آمار ارائه‌شده ۱۳ میلیارد و ۲۹۸ میلیون دلار به ثبت سفارش‌های این دو ماهه ارز تخصیص داده شده است.

* تخصیص ۱۳ میلیارد دلار برای واردات

سخنگوی دولت تأکید کرد: از ۱۳ میلیارد و ۲۹۸ میلیون دلار تخصیصی بالغ بر ۶ میلیارد و ۴۰۴ میلیون دلار، برای واردات کالا ارز پرداخت شده است.

* تراز تجاری دو ماه امسال 1.5 میلیارد دلار مثبت است

نوبخت به میزان واردات و صادرات در دو ماهه اول سال پرداخت و افزود: از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری بیش از ۶ میلیارد دلار کالا به کشور وارد شده و نیز سهم صادرات ۷ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار بوده است، بنابراین تراز تجاری کشور ۱.۵ میلیارد دلار مثبت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به مقایسه میزان واردات و صادرات به نسبت دوماهه اول سال ۹۶ پرداخت و عنوان کرد: در مدت مشابه سال ۹۶، ۶ میلیارد و ۱۰۵ میلیون دلار سهم واردات بوده که ۱.۷ درصد در سال جاری کاهش دارد. همچنین به لحاظ ارزش دلاری، ۳ درصد تقلیل یافته است. در دو ماهه سال ۹۶ بالغ بر ۵ میلیارد و ۸۴ میلیون دلار صادرات داشتیم که امسال به ۷ میلیارد و ۴ میلیون دلار افزایش یافته است.

* تخصیص 13 میلیارد تومان به طرح‌های ملی

سخنگوی دولت در مورد تخصیص اعتبار به طرح‌های عمرانی در دو ماهه امسال بیان داشت: همه ساله تخصیص اعتبار به طرح‌های عمرانی با تأخیر روبه‌رو است و معمولاً نیمه دوم سال این کار انجام می‌شود، امسال یک گام به جلو هستیم و در حال حاضر طرح‌ها اولویت‌بندی شده و بر این اساس به آنها اعتبار تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۳ میلیارد و ۶۳۹ میلیون تومان به طرح‌های عمرانی ملی از کل ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طرح‌های موجود که ۷۷ درصد آنها را پوشش می‌دهد، اعتبار به صورت اوراق و نقدی تخصیص دادیم.

* سود اوراق طرح‌های عمرانی ۱۹ درصد است

نوبخت یکی از مشکلات را مربوط به اوراق دانست و گفت: این اوراق برای پیمانکاران جذابیت دارد، ضمن اینکه در بورس هم می‌توانیم آن را بفروشیم. نرخ اوراق برای طرح‌های عمرانی ۱۹ درصد است.

* ۲۸ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی اعتبار اختصاص یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: ۹۶۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های استانی و نیز برای طرح‌های توازن ۱۰ درصد یعنی ۱۲۰۰ میلیارد  تومان اعتبار تخصیص دادیم که در مجموع ۲۸ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان یعنی ۴۷ درصد از کل اعتبار را تخصیص دادیم.

وی ابراز امیدواریم کرد: ظرف هفته‌های آینده پرداخت اعتبار از طرف خزانه شروع شود.

* رشد درآمدهای مالیاتی در فروردین ماه امسال

سخنگوی دولت در مورد درآمدهای دوماهه امسال نیز خاطرنشان کرد: درآمدهای مالیاتی در بودجه سال ۹۷ در فروردین‌ماه ۳۷ درصد و درآمدهای ارزی نفت ۹۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۶ رشد دارد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.