جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 204
ميانگين بازدید: 35902
بازديد کل: 138,924,370
ایست به کاهش قیمت سکه (شنبه 1397/04/23)

دنیای اقتصاد :
پس از ۳ روز کاهش متوالی، روز پنج‌شنبه مسیر قیمتی سکه تغییر کرد. در آخرین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی ۲۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرد تا به کانال بالاتر و قیمت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برسد. به‌رغم پایان افزایشی، فشار قیمتی بر این فلز گرانبها طی هفته گذشته چنان زیاد بود که دومین بازدهی منفی هفتگی متوالی را به ثبت رساند.

بیش از ۱۹۰ هزار تومان کاهش طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه زمینه‌ساز افت ۹/ ۲ درصدی سکه در هفته گذشته شد. این فلز گرانبها ۲ هفته پیش ۱/ ۴ درصد از ارزش خود را از دست داده بود. کاهش بهای دلار طی هفته گذشته مهم‌ترین عامل زمینه‌ساز افت قیمت سکه بود. با این حال، توقف روند کاهشی دلار در روز آخر هفته وماندن در کانال ۷ هزار و ۷۰۰ تومانی نیز تا حدی موجب شد تا سکه‌بازان بتوانند کمی در برابر فشارهای کاهشی مقاومت کنند.

در کنار این، عده‌ای از بازیگران بازار اعتقاد داشتند، روز پنج‌شنبه قیمت سکه به کف خورد و سکه‌بازان در محدوده ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان از این فلز گرانبها حمایت زیادی کردند. در آخرین روز هفته، سکه مانند روند روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، معاملات خود را با کاهش قیمت آغاز کرد، ولی زمانی که به اواسط محدوده ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی رسید، به یکباره خریدها در بازار بالا گرفت و قیمت به سرعت حتی تا نقطه ۲میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسید. با این حال، در ساعات انتهایی روز بازار از سقف اواسط روز فاصله گرفت تا نشان دهد چندان هم توانی برای رشد بیشتر حداقل در انتهای یک هفته کاهشی را ندارد.

در این میان، رفت و برگشت قیمت دلار در آخرین روز هفته، معامله‌گران ارزی را بیشتر سردرگم کرد. به گفته فعالان، بازیگران سکه حداقل این را می‌دانند که در هفته جاری دور دوم تحویل سکه‌های پیش‌فروش از سر گرفته خواهد شد و این موضوع می‌تواند همچنان این فلز گرانبها را تحت‌فشار قرار دهد. در چنین شرایطی، تنها یک خبر تازه یا ورود یک متغیر قوی می‌تواند سکه را بار دیگر به مرز ۳ میلیونی نزدیک کند. شاید تغییر مسیر دلار عاملی تعیین‌کننده در تغییر موقعیت سکه‌بازان ایفا کند، به‌خصوص آنکه روز پنج‌شنبه عوامل افزایشی و کاهشی هم‌زمان در معاملات دلار خود را نشان دادند.

روند معاملات دلار در بازار غیررسمی روز آخر هفته بیشتر درکانال ۷ هزار و ۷۰۰ تومان صورت گرفت. در ابتدای روز این ارز به کف کانال ۷ هزار و ۷۰۰ تومانی خورد، با این حال در کمتر از یک ساعت تا کانال ۷ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت؛ عده زیادی از معامله‌گران انتظار داشتند با حمایت دلار در ابتدای کانال ۷ هزار و ۷۰۰ تومان، این ارز بار دیگر در مسیر افزایشی قرار بگیرد؛ با این حال، افزایش فروش‌های ارزی در ساعات انتهایی روز سبب شگفتی این دسته شد؛ خصوصا آنکه افت انتهای روز بار دیگر انتظارات کاهشی را در بازار فعال کرد. اکنون در میان سردرگمی معامله‌گران بزرگ بازار باید دید روز ابتدایی هفته جاری صحنه شکست مرز ۷ هزار و ۷۰۰ تومانی در بازار خواهد بود یا قیمت به کانال‌های بالاتر خواهد رفت یا تا چندی به نوسان در کانال ۷ هزار و ۷۰۰ تومانی ادامه خواهد داد.

به گفته فعالان، ۳ خبر روز پنج‌شنبه در افزایشی شدن روند بازار نقش داشتند. اولین خبری که در کانال‌های معامله‌گران ارزی موردتوجه واقع شد، مربوط به توقف همکاری یک گروه مالی و بانک ژاپنی با ایران بود. خبر دوم، کاهش واردات نفتی هند از ایران و اعلام برخی منابع مبنی‌بر لغو پیمان تجارت ریال- روپیه بود. با این حال، عده دیگری باور داشتند، اهمیت این دو خبر برای معامله‌گران کمتر از گمانه‌زنی‌هایی بود که در برخی کانال‌های خبری در مورد سخت‌شدن جا‌به‌جایی‌های ارزی در امارات عنوان شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا عنوان کرده است، در عملیات‌های مالی ایران در امارات اخلال ایجاد می‌کنند تا به تهران فشار وارد آورد. سیگال ماندلکر گفت همزمان با افزایش تلاش واشنگتن برای محدود کردن تجارت ایران و دسترسی آن به پول نقد در منطقه، ایالات‌متحده و امارات‌متحده‌عربی یک شبکه انتقال غیرقانونی منابع مالی به ایران را متلاشی کرده‌اند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.