جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 35215
ميانگين بازدید: 44804
بازديد کل: 138,249,572
اولویت بندی ارز مورد نیاز کالاهای وارداتی تعیین شد (دو شنبه 1397/04/25)

ایرنا:
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران از گروه‌بندی کالاهای وارداتی با هماهنگی وزارتخانه‌های ذیربط و ابلاغ آن از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به بانک مرکزی خبر داد.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت امروز (دوشنبه) به ایرنا گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی دوباره و اولویت ‌بندی ارز مورد نیاز واردات، در نامه ‌ای به بخش های ذیربط، توقف ثبت سفارش‌ واردات کالاهایی را خواستار شده که هنوز ارز رسمی به آنها تخصیص داده نشده است.
تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز امروز اعلام کرد با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت، هشت دفتر شامل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه، دفتر صنایع ماشین سازی و تجهیزات، دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی ، دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی، دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی، دفتر صنایع نساجی و پوشاک، دفتر صنایع برق و الکترونیک و دفتر صنایع معدنی به عنوان دفتر مجوزدهنده در رابطه با تخصیص ارز دولتی مشخص شد.
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران در مورد چگونگی تخصیص ارز به کالاهایی که پیش از این ثبت سفارش شده اند، گفت: اگر کالایی ثبت سفارش شده و تخصیص ارز نیز برای آن صورت گرفته باشد، ارز مورد نیاز توسط بانک پرداخت می‌شود اما اگر ارز تخصیص نیافته باشد، آن کالا مشمول روند ثبت سفارش‌ های جدید می‌شود.
«علی علی آبادی فراهانی» بیان کرد: براساس گروه‌بندی‌ها، به گروه یکم کالایی از منابع بانک مرکزی دلار به نرخ 4200 تومانی، گروه دوم از منابع نیما (ارز حاصل از صادرات پتروشیمی، فولاد و غیره) نرخ 4200 تومانی و به گروه سه ارز حاصل از صادرات سایر کالاها (20 درصد صادرات کل کشور) نرخ 4200 تومان و واگذاری اظهارنامه صادراتی (توافق بین صادرکننده و واردکننده) تعلق می‌گیرد.
وی تاکید کرد ثبت سفارش با ارز 4200 متوقف نشده است و پس از ثبت سفارش در بانک، به صورت الکترونیکی در انتظار تخصیص و تامین ارز قرار می‌گیرد.

** اولویت بندی تقاضاهای دریافت ارز توسط وزارتخانه ها مرتبط با تولید و مصرف
رییس سازمان توسعه تجارت نیز در این ارتباط گفت: وزارتخانه‌های اصلی مرتبط با امر تولید و مصرف موظف شده‌اند، تقاضاهای وارد شده به سیستم بانکی را بررسی و اولویت‌ بندی کنند.
«مجتبی خسروتاج» افزود: اولویت‌های وارداتی که بیشتر بر تامین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات بیمارستانی، مواد اولیه واحدهای تولیدی و ماشین آلات تاکید دارد، با بررسی تقاضاها تعیین و از طریق سیستمی به شبکه بانکی برای اختصاص ارز اعلام می شود.
بر اساس این گزارش، وزارتخانه ها اولویت‌های وارداتی را که به طور عمده بر تامین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات بیمارستانی، مواد اولیه واحدهای تولیدی و ماشین آلات تاکید دارد، با بررسی تقاضاها تعیین و از طریق سیستمی به شبکه بانکی برای اختصاص ارز اعلام می کنند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.