جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 24512
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,274,102
تعهد محضری صادرکنندگان برای بازگشت ارز حذف شد (یک شنبه 1397/06/25)

ایرنا:
کنفدراسیون صادرات ایران اعلام کرد، اخذ تعهدنامه بازگشت ارز حاصل از صادرات، از دیروز(شنبه) به صورت سیستمی انجام می‌شود و نیازی به ارایه تعهد محضری نیست.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا از کنفدراسیون صادرات ایران، از این پس صادرکنندگان می‌توانند در زمان ثبت اظهارنامه، تعهدنامه برگشت ارز صادراتی را به صورت برخط(آنلاین) تائید کرده و دیگر نیازی به مراجعه به دفتر اسناد رسمی برای اخذ تعهد محضری نخواهد بود.
به این ترتیب، تعهدنامه بازگشت ارز حاصل از صادرات به مدت زمان تعیین شده، مطابق با مصوبه های هیات دولت به صورت سیستمی دریافت می‌شود.
به گزارش ایرنا، براساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی با موضوع «رفع تعهد ارزی صادرکنندگان و برگشت ارز حاصل از صادرات کالا به چرخه اقتصادی کشور»، گمرک جمهوری اسلامی ایران مکلف است «همزمان» با اظهار الکترونیک صادرات در پنجره واحد تجارت فرامرزی، تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات را به طور سیستمی از صادرکننده یا نماینده قانونی وی به شرح تعهدنامه پیوست بگیرد.
صادرکنندگان کالا مکلفند سه ماه پس از تاریخ صدور پروانه صادراتی گمرکی، حداقل 95 درصد «ارزش گمرکی کالای مندرج در پروانه صادراتی» را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند و از طریق سامانه جامع تجارت به بانک مرکزی اظهار کنند.
پنج درصد باقیمانده برای تامین هزینه‌هایی از قبیل بازاریابی، تبلیغات و دفترهای خارج از کشور و نظایر آن در اختیار صادرکننده می ماند.
وزارت صنعت، معدن و تجارت مصادیق بازگشت ارز حاصل از صادرات برای مدت بیشتر (بیش از سه ماه) را تعیین می کند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.