جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 22446
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,272,036
بیش از 90 هزار تن هندوانه برای شب یلدا به بازار آمد (یک شنبه 1397/09/25)

ایرنا:
مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت امور زراعت وزارت جهادکشاورزی گفت: 90 هزار و 723 تن هندوانه که در سطح 2 هزار و 950 هکتار تولید شده، برای شب یلدای امسال در حال عرضه به بازار است.


«حسین اصغری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: مجموع میزان تولید هندوانه در سال زراعی گذشته سه میلیون و 306 هزار و 96 تن در سطح 99 هزار و 332 هکتار بود.
وی تولید و سطح زیرکشت فصل پاییز 97 را برای تولید هندوانه 279 هزار و 978 تن در سطح هشت هزار و 976 هکتار دانست و اظهارداشت: در فصل پاییز این محصول در استان های هرمزگان، خوزستان، ایلام، فارس ، بوشهر، سیستان و بلوچستان کشت می شوند که در بین آنها هرمزگان بیشترین میزان تولید را دارد.
مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت امور زراعی اضافه کرد: بخشی از هندوانه های سردخانه ای نیز به بازار شب یلدا عرضه خواهد شد.
وی تصریح کرد: اکنون بهای هرکیلوگرم هندوانه به طور متوسط در سر مزارع بین 800 تا 1700 تومان است که در میادین میوه و تره بار بین 1000 تا 2500 تومان به فروش می رسد.
اصغری گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی در کشور، برنامه افزایش تولید و کاهش سطح زیرکشت هندوانه در دستور کار داریم تا با استفاده از بذور و نهاده های مناسب بتوانیم تولید این محصول را برای تامین مصرف داخلی داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، طبق آمارها تولید هندوانه در فصل پاییز سال 96 بیش از ١٣٧ هزارتن در سطح زیر کشت 4 هزار و ٩٨٧ هکتار بود که بیشتر آن در استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تولید شد.
برای شب یلدای پارسال ١١٠ هزارتن هندوانه به بازار عرضه شد.
شب یلدا به عنوان یکی از سنت های ایرانیان از غروب آفتاب از ۳۰ آذر یعنی آخرین روز پاییز تا طلوع آفتاب در اول ماه دی گفته می شود که در اساطیر ایرانی به عنوان شب پیروزی نور بر ظلمت از آن یاد شده است زیرا سی ام آذر بلندترین شب سال و مصادف با انقلاب زمستانی است و پس از آن به تدریج روزها بلندتر و شب ها کوتاهتر می شود؛ انار و هندوانه از میوه های اصلی آیین های شب یلداست.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.