جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 9140
ميانگين بازدید: 36219
بازديد کل: 139,059,251
مشوق های جدید بانک مرکزی برای بازگردانندگان ارز صادراتی (چهارشنبه 1397/11/24)

ایرنا:
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (چهارشنبه) مصوبه ای را برای تشویق صادرکنندگانی صادر کرد که مطابق دستورالعمل های ابلاغ شده نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود اقدام کرده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، کمیته سیاستگذاری نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات عصر چهارشنبه مشوق های جدید را برای چهار گروه اعلام کرد.
بر پایه این مصوبه، صادرکنندگان با عملکرد بیش از 60 درصد که کمتر از یک میلیون یورو به کشور بازگردانده اند می توانند ارز خود را به صورت حواله یا اسکناس به صرافی ها بفروشند و همچنین در مقابل صادرات خود/غیر نسبت به واردات اقدام کنند.
این گروه در صورت برگرداندن یک تا سه میلیون یورو ارز، اجازه فروش تا سقف یک میلیون و 500 هزار یورو به صورت حواله یا اسکناس به صرافی ها و عرضه 40 درص آن در سامانه نیما را دارند و می توانند بقیه آن را برای واردات در مقابل صادرات خود/غیر استفاده کنند.
همچنین در صورتی که میزان بازگشت ارز سه میلیون تا 10 میلیون یورو باشد، مجوز فروش تا سقف 2 میلیون یورو به طور حواله یا اسکناس به صرافی ها، فروش 40 درصد در سامانه نیما و مصرف بقیه برای واردات در مقابل صادرات خود/غیر اعطا شده است.
در ازای بازگرداندن بیش از 10 میلیون یورو ارز نیز اجازه داده شده است صادرکنندگان تا سقف چهار میلیون یورو به صورت حواله یا اسکناس به صرافی ها و70 درصد آن را در سامانه نیما عرضه کنند. آنان می توانند بقیه این مبلغ را برای واردات در مقابل صادرات خود/غیر استفاده کنند.

** صادرکنندگان با عملکرد 30 تا 60 درصد
این صادرکنندگان منوط به تفاهم با بانک مرکزی می توانند از مزایایی بهره مند شوند.
در این گروه برای افرادی که کمتر از یک میلیون یورو به کشور بازگردانده اند مجوز فروش به صورت حواله یا اسکناس به صرافی ها و واردات در مقابل صادرات خود/غیر در نظر گرفته شده است.
این گروه در صورت برگرداندن یک تا سه میلیون یورو، اجازه فروش تا سقف یک میلیون و 500 هزار یورو به صورت حواله یا اسکناس به صرافی ها و عرضه 45 درصد آن در سامانه نیما را دارند و می توانند بقیه آن را برای واردات در مقابل صادرات خود/غیر استفاده کنند.
همچنین در صورتی که میزان بازگشت ارز سه میلیون تا 10 میلیون یورو باشد، مجوز فروش تا سقف یک میلیون و 500 هزار یورو به طور حواله یا اسکناس به صرافی ها، فروش 55 درصد در سامانه نیما و مصرف بقیه برای واردات در مقابل صادرات خود/غیر اعطا شده است.
بانک مرکزی در ازای بازگرداندن بیش از 10 میلیون یورو ارز نیز به صادرکنندگان اجازه داده است تا سقف 2 میلیون یورو به صورت حواله یا اسکناس به صرافی ها و 80 درصد آن را در سامانه نیما عرضه کنند.
یکی دیگر از تفاوت ها برای این گروه آن است که آنان می توانند بقیه این مبلغ را «فقط» برای واردات در مقابل صادرات خود استفاده کنند.

** صادرکنندگان با عملکرد کمتر از 30 درصد
این صادرکنندگان مطابق با دستورالعمل شماره 299874 / 97 مورخ بیست و هفتم آبان ماه 1397 مشمول مزایای زیر می شوند:
در این گروه همانند 2 گروه دیگر، برای افرادی که کمتر از یک میلیون یورو به کشور بازگردانده اند مجوز فروش به صورت حواله یا اسکناس به صرافی ها و واردات در مقابل صادرات خود/غیر در نظر گرفته شده است.
این گروه در صورت برگرداندن یک تا سه میلیون یورو، اجازه دارند تا سقف یک میلیون یورو را به صورت حواله یا اسکناس به صرافی ها بفروشند و 50 درصد آن را در سامانه نیما عرضه کنند. آنان همچنین می توانند بقیه آن را برای واردات در مقابل صادرات خود/غیر اختصاص دهند.
همچنین در صورتی که میزان بازگشت ارز سه میلیون تا 10 میلیون یورو باشد، مجوز فروش تا سقف یک میلیون یورو به طور حواله یا اسکناس به صرافی ها و عرضه 70 درصد در سامانه نیما پیش بینی شده است.
صادرکنندگان مشمول در این گروه نیز می توانند بقیه این مبلغ را «فقط» برای واردات در مقابل صادرات خود استفاده کنند.
صادرکنندگان در ازای بازگرداندن بیش از 10 میلیون یورو ارز نیز از بانک مرکزی اجازه دارند تا سقف یک میلیون یورو را به طور حواله یا اسکناس به صرافی ها بفروشند و 90 درصد آن را در سامانه نیما عرضه کنند.
به این افراد نیز این مجوز داده شده است که بقیه مبلغ را «فقط» برای واردات در مقابل صادرات خود استفاده کنند.

** جزییات مصوبه
بانک مرکزی اعلام کرد اعتبار این مصوبه و ضوابط اعلام شده در آن تا پایان سال 1397 است. همچنین همه مفاد سایر مصوبات مرتبط همچنان به قوت خود باقی می ماند.
از سوی دیگر، رفع تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات، منوط به ثبت همه اطلاعات توسط بانک و صرافی های مجاز در سامانه نیما و سنا حسب
مورد است.
همچنین صادرکنندگانی که بیش از 60 درصد ارز حاصل از صادرات خود را مطابق مصوبات پیشین به چرخه اقتصادی بازگردانده اند، علاوه
بر موارد بالا در صورت نیاز به تخصیص و تامین ارز در اولویت بانک مرکزی قرار می گیرند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.