جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 28225
ميانگين بازدید: 44804
بازديد کل: 138,242,582
رشد قیمت طلای جهانی، بازار سکه را تکان داد (شنبه 1397/11/27)

ایرنا:
همانگونه که انتظار می رفت، جهش قیمت طلا در بازارهای جهانی در نتیجه افت ارزش دلار آمریکا، تاثیر خود را بر بازار مسکوکات و مصنوعات طلا گذاشت و امروز (شنبه) هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و 310 هزار تومان عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، قیمت جهانی طلا این روزها بیش از هرچیز تحت تاثیر عوامل سیاسی قرار دارد؛ تا هفته گذشته سرمایه گذاران در انتظار نتایج مذاکرات تجاری آمریکا و چین بودند و امیدواری ها به نتیجه بخش بودن این نشست ها، به تقویت ارزش دلار در بازارهای جهانی منجر شد و در نتیجه تقاضا برای خرید اوراق قرضه آمریکا رو به افزایش نهاد و بنابراین هر اونس طلا تا نرخ 1303 دلار نیز پایین آمد.
با این حال در اواخر هفته گذشته دو شوک به بازار طلا وارد شد؛ نخست برگزاری نشست ورشو بود که به اعتقاد تحلیلگران نتایج مورد انتظار آمریکا برای ایجاد هجمه علیه ایران از آن به دست نیامد و دیگری انتشار گزارش های ناامیدکننده از رشد اقتصادی این کشور بود؛ این دو عامل دست به دست هم دادند و تضعیف ارزش دلار را در بازارها رقم زدند.
در این میان انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا، این احتمال را در بازارها تقویت کرد که خبری از افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی این کشور نیست و بنابراین سرمایه گذاران به طلا به عنوان یک سرمایه ایمن روی آورند.
شاخص دلار آمریکا و بهای طلا در بازارهای جهانی در جهت عکس یکدیگر عمل می کند؛ هرگاه ارزش دلار در بازارها تقویت می شود، بهای طلا برای خریدارانی که با ارزهای غیردلاری خریداری می کنند، گرانتر تمام می شود و بنابراین تقاضا برای خرید کمتر شده و بهای این فلز گرانبها کاهش می یابد.
با این حال، افت ارزش آمریکا فقط بازیگر افزایش بهای طلا در بازارها نبود بلکه گزارش های اقتصادی سایر کشورهای موثر در رشد اقتصادی جهان بویژه حوزه اروپا و چین نیز نوید آن را می دهند که رشد اقتصادی جهان کند شده است.
آنگونه که شبکه خبری بلومبرگ گزارش کرده، امروز بهای طلا در بازارها به 1322 دلار و 49 سنت رسیده که حدود 10 دلار نسبت به دیروز افزایش یافته است.

** حباب سکه کاهش داشته است
«محمد کشتی آرای» رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در تحلیل شرایط حاکم بر بازار طلا به خبرنگار ایرنا گفت: با اینکه اواخر پنجشنبه گذشته (25 بهمن) نرخ ها در بازار طلا نزولی شده بود، اما به یکباره جهش طلا در بازارهای جهانی معادلات را به هم ریخت.
وی افزود: پنجشنبه گذشته هر اونس طلا به دلیل اجماع کلی آمریکا و چین بر سر موضوع های تجاری تا 1303 دلار نیز پایین آمده بود اما به یکباره با جهش روبرو شد و به 1322 دلار در هر اونس رسید.
کشتی آرای تاکید کرد: بازار جهانی طلا این روزها تحت تاثیر مسایل سیاسی قرار دارد؛ برای نمونه نتایج نشست ورشو که شکست سیاست های آمریکا را رقم زد، به تضعیف ارزش دلار در بازارهای جهانی منجر شد و به دنبال آن قیمت طلا نیز رو به افزایش نهاد.
وی افزود: همین شرایط سبب شد که قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید که اواخر روز پنجشنبه تا چهار میلیون و 250 هزار تومان هم پایین آمده بود، امروز (شنبه) به چهار میلیون و 310 هزار تومان برسد.
کشتی آرای درباره وضعیت حباب قیمتی بازار طلا گفت: تا پیش از 22 بهمن ماه به دلیل انتشار برخی شایعه ها در فضای مجازی، تقاضا برای خرید تقاضا برای خرید طلا در بازار افزایش یافته بود اما اکنون شرایط کاملاً عادی است.
وی افزود: به دلیل افزایش بها در بازارهای جهانی می توان گفت که حتی حباب در بازار سکه نیز کاهش یافته و از 580 هزار تومان در هفته گذشته، امروز به 540 هزار تومان رسیده است.

** آخرین وضعیت قیمت طلا در بازار تهران
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر تهران اعلام کرد: ظهر امروز (شنبه) بهای هر نیم سکه در بازار تهران به 2 میلیون و 350 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 455 هزار تومان و سکه گرمی 772 هزار تومان رسید.
«هر گرم طلای خام 18 عیار نیز 384 هزار و 200 تومان و هر مثقال طلا یک میلیون و 665 هزار تومان قیمت گذاری می شود.»
همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم چهار میلیون و 170 تومان فروخته می شود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.