جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 17973
ميانگين بازدید: 35835
بازديد کل: 138,882,482
کلاهبرداری در پیش‌فروش خانه غیرممکن شد (سه شنبه 1398/12/27)

ایرنا:
تخصیص کدپستی به املاک در حال ساخت، امکان پیش‌فروش خانه به چند نفر را غیرممکن می‌کند. اختصاص کدپستی یونیک به ساختمان‌ها با همکاری شرکت ملی‌پست و فاوای شهرداری، پیش‌فروش واحد ساختمانی به چند نفر را غیرممکن می‌سازد.

صبح امروز -سه‌شنبه- نشست خبری رونمایی از تفاهم‌نامه‌ای برای طرح تخصیص کدپستی به اماکن در حال ساخت با حضور «محمد فرجود» رییس سازمان فاوای شهرداری و «حسین نعمتی» مدیرعامل شرکت ملی پست برگزار شد. این نشست خبری که به واسطه شیوع کرونا به شکل ویدیو کنفرانسی برگزار شد به اهمیت طرح تخصیص کدپستی به اماکن در حال ساخت اختصاص داشت و این که این موضوع تا چه اندازه می‌تواند جرم‌زدایی کند.

«حسین نعمتی» معاون وزیر ارتباطات با بیان این که جزییات طرح اختصاص کدپستی به اماکن از مدت‌ها بین شهرداری تهران و شرکت ‌ملی ‌پست بررسی شد، گفت: با وضعیتی که در آن قرار داریم و محدودیت‌هایی که برای تردد شهروندان در نظر گرفته شده است، رونمایی از طرح‌های این‌چنینی بسیار ارزشمندی است.

«حامد مظاهریان» معاون شهردار تهران در توضیحات نهایی این طرح گفت: امضای این تفاهم‌نامه به ایجاد زیرساخت برای تبادل بین بخش‌های مختلف کمک می کند و نوید خوبی است که در دو سال آینده، برنامه هایی که دو سوی دو بخش تدارک دیده شده بسیاری از این فرآیندها که از یکدیگر جدا بود، به شکل یکپارچه انجام شود.

معاون شهردار تهران افزود: این تفاهم‌نامه استعلام‌ها را کاهش می‌دهد و کسی که قصد دارد ساختمان را به فروش برساند کد یکسانی دریافت خواهد کرد. با این کار در نهایت خریدار و فروشنده هر دو برنده معامله می‌شوند و علاوه بر این جرم‌زدایی نیز صورت می‌گیرد.

مظاهریان با بیان این‌که پیش‌فروش مسکن موضوعی است که گاهی در کشور بستر ایجاد فساد و جرم را مهیا می‌کند، گفت: یکی از مسایل مهمی که دادگاه‌ها را اشغال کرده، بحث پیش فروش ساختمان است. معامله بین مالک و خریدار بر مبنای قانونی تنظیم می‌شود که تقریبا قدرت اجرایی ندارد و همه معتقدند که این قانون نیاز به بازنویسی و به تصویب رسیدن در مجلس دارد. یکی از مواردی که در پیش‌نویس کنونی این قانون وجود دارد اختصاص کدپستی به واحد ساختمانی است. زمانی که کدپستی یونیک به یک ساختمان در حال ساخت، تعلق بگیرد دیگر کسی نمی‌تواند آن را به چند نفر بفروشد. زیرا پس از فروش این کد قفل می‌شود و نمی‌توان آن ملک را برای بار دوم معامله کرد.

همچنین محمد فرجود، رییس سازمان فاوای شهرداری تهران افزود: تفاهم‌نامه‌ای که امروز آن را به امضا می‌رسانیم، در تمام این سال‌ها می‌توانست جلوی عدم تطابق داده‌ها را بگیرد. اکنون می‌توان این همکاری مشترک بین شرکت ملی پست و سازمان فاوای شهرداری را آغاز حرکت جدی برای یکپارچکی مدیریت شهری نامید.

فرجود با بیان این‌که با همکاری شرکت پست در آینده ممیزی املاک و تطبیق کدپستی را پیش خواهند برد، گفت: اختصاص کدپستی تقریبا از 20 روز قبل به شکل پایلوت آغاز شد و در این مدت هزار و 110ساختمان نوساز به آن مجهز شدند. این طرح آزمایشی بدون مشکل پیش رفت و از این پس به صورت کامل به مرحله اجرا در خواهد آمد.

«محمدرضا قادری» عضو هیات مدیره شرکت ملی پست نیز که از دیگر حاضران این جلسه بود، افزود: از یک سال قبل به دعوت رییس فاوای شهرداری تهران درباره اتصال پایگاه داده پرروژه ملی GNAF (صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی) و کدپستی شرکت ملی اداره  بود به پایگاه داده‌های شهرداری جلساتی را برای همکاری متقابل برگزار کردیم. نتیجه این جلسات طرح تخصیص کدپستی به اماکن در حال ساخت است که منفعت اصلی آن به مردم می‌رسد.

وی با تاکید بر این که در شرکت پست تحول دیجیتال دنبال می‌شود و این تحولاتی باید منطبق با نیازمندی‌ها روز باشند، افزود:  عنوان شد 1100 کدپستی به ساختمان‌هایی که به تازگی پروانه ساخت‌شان صادر شده، اختصاص پیدا کرده‌اند. این طرح در ادامه برای تمامی ملک‌هایی که از این به بعد بازسازی یا ساخته خواهند شد نیز اجرایی خواهد شد. این تعداد ملک تقریبا بر اساس برآورد ما ماهانه 7هزار و سالانه 100هزار واحد خواهد رسید. املاکی که فروش آن‌ها به چندین نفر غیرممکن است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.