جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 26781
ميانگين بازدید: 34839
بازديد کل: 139,139,771
افزایش 6 دلاری قیمت گندم و خوراک دام در بازارهای جهانی (چهارشنبه 1400/02/22)

خبرگزاری فارس:
در ادامه افزایش‌های اخیر قیمت کالاهای اسای در بازارهای جهانی امروز نیز قیمت گندم و خوراک دام 6 دلار افزایش داشتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت جهانی انواع کالاهای اساسی از جمله گندم ، نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی مدتی است، در کورس گرانی بوده و تقریبا هر روز افزایش قیمت را تجربه می‌کند، این در حالی است که کشور وابستگی تا 90 درصدی را برای تامین این محصولات دارد.

ایران در دانه های روغنی 90 درصد و نهاده‌های دامی 70 درصد وابسته به واردات است و در گندم هم علیرغم اینکه خودکفایی چندساله داشت، اما سال 98 به میزان سه میلیون تن گندم وارد کرد و آمار سال گذشته هم منتشر نشد.

بر اساس پیش بینی وزیر جهاد کشاورزی تولید گندم امسال 12 میلیون تن است که این رقم از تولید سال گذشته نیز کمتر است.

بر اساس اعلام بلومبرگ؛ امروز قیمت جهانی ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود 6.25 دلار افزایش داشت و هر بوشل از این محصول به قیمت 728.50 دلار معامله شد.

قیمت گندم هم رشد 5.75 دلاری داشت و هر بوشل به قیمت 747.50 دلار به فروش رفت.

قیمت دانه سویا روغنی هم 1.21 دلار و سویا خوراکی 5.30 دلار افزایش قیمت را تجربه کردند. شکر هم از قافله افزایش قیمت‌ها عقب نماند و 61 سنت رشد کرد.

امروز قیمت دام زنده هم در بازارهای جهانی با 1.71 دلار افزایش یه قیمت 122.05 دلار به فروش رفت.

خبرگزاری رویترز نوشت: افزایش قیمت کالاهای اساسی دو دلیل عمده دارد، نخست اینکه خشکسالی در کشورهای بزرگ تولید کننده تا حدود زیادی تولید را محدودتر کرده و دیگر اینکه شیوع ویروس کرونا صادرات را کم کرده است.

کشورها تامین امنیت غذایی خود را در اولویت قرار داده‌اند و صادرات خود را کاهش داده‌اند و البته پروتکل‌های سخت‌گیرانه به خاطر شیوع ویروس کرونا هم بر میزان صادرات تاثیر داشته است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.