جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 16647
ميانگين بازدید: 34315
بازديد کل: 139,166,310
رشد ۶۳.۷ درصدی صدور کارت بازرگانی در ۲ ماهه نخست ۱۴۰۰ (چهارشنبه 1400/04/2)

ایرنا:
مطابق اعلام معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد کارت‌های بازرگانی صادر شده در ۲ ماه نخست سال جاری به یک‌هزار و ۸۲ فقره رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۳.۷ درصدی را به ثبت رساند.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد کارت‌های بازرگانی صادر شده در ۲ ماه نخست سال جاری با رشد ۶۳.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹، از ۶۶۱ فقره به یک هزار و ۸۲ فقره افزایش یافت.

همچنین در این مدت، تعداد ۲۴ پروانه فنی و مهندسی رشد ۷۱.۴ درصدی، سه جواز تاسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی و ۳۴ فقره جواز خدمات فنی و مهندسی رشد ۲۱.۴ درصدی صادر شد.

این در حالی است که تعداد پروانه‌های صنفی صادر شده در این بازه زمانی از فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ با ۲۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ به ۶۵ هزار و ۷۲۰ فقره کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، یکی از اهداف دولت دوازدهم کاهش زمان صدور مجوزها بوده است که از طریق انتقال فعالیت‌ها به فضای اینترنت ممکن می‌شود. سامانه جامع تجارت به عنوان فضایی برای فعالیت های تجاری تدارک دیده شده است و همه روند لازم برای صادرات و واردات از این طریق انجام می‌شود.

رییس‌جمهوری نیز تاکید کرده است: دولت با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت بسیاری از مسائل و مشکلات تجاری ناشی از شفاف نبودن، انحصارگرایی، ناهماهنگی در امور صادرات و واردات را مرتفع کرده و این سامانه علاوه بر اینکه موجب شفافیت اطلاعات، تسهیل تجارت و رفع موانع تجارت فعالان اقتصادی می‌شود، بلکه مانع از قاچاق کالا و فساد اقتصادی خواهد شد.

هم‌زمان با پیوستن نهادهای مربوطه به سامانه جامع تجارت، همه فعالیت های مرتبط با تجارت امکان‌پذیر می‌شود و همه افراد باید پاسخگوی عملکرد خود در تجارت باشند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.